Plaats reactie
1
Gezien eerdere problemen met de PC van mijn dochter heb ik besloten om ze mijn "oude" PC te geven, die stond hier redelijk te niksen en dat is eigenlijk zonde.
Het gaat namelijk om een I7-7700K met 32 GB RAM en een 1 TB WD Blue M.2 NVMe SSD met GTX 1060 6GB grafische kaart er in. Behoorlijk leuk nog om wat mee te gamen. In elk geval sowieso de spellen die zij doet.

Maar het lijkt alsof het ongeluk mee fietst.
Deze pc is dus gewoon nieuw geinstalleerd en ik had hem kort in gebruik met Virtualbox.
Van haar PC zijn documenten, downloads, afbeeldingen en muziek over gezet. Ook de nieuwe (nja.. had ik nog liggen) sata hadd van 1 TB erbij geplaatst waar haar spellen op stonden.

Dus even Steam en EA en anderen geinstalleerd, Acrobot, Total Commander en ik was bezig met het einde van het verhaal en toen gebeurde er iets raars, nog nooit op deze manier gezien.

Van 3 spellen, Pins, Diskinfo64 en de verkenner (dus dingen van beide schijven) sprongen opeens de iconen anders.
Diskinfo64, Pins en de verkenner kregen een blanco icoon. De 3 spellen een wereldbol icoon.

Maar eens sfc /scannow gedaan en er werden wat foutjes gevonden. De CBS Log hangt aan dit bericht erbij.
Tevenst heb ik FRST laten draaien en de beide tekstbestanden bijgevoegd.

Daarna van de 3 games nog eens de snelkoppelingen verwijderd en door Steam weer laten toevoegen maar wederom wereldbollen. Vaagheid.
Herstarten hielp ook niet, de andere iconen bleven ook gewoon wit.
DISM controle commando gaf meteen aan dat er geen fouten gevonden waren.

Hoe krijg ik dit gefixed zodat die iconen zich weer normaal gedragen?
Greetings, Black Tiger.
2
Na wat zoeken vermoedelijk zelf de oplossing gevonden.

Op een site kwam ik het advies tegen om in zo'n situatie de icon cash te resetten. Dat kon via het volgende commando in een als administrator geopende command prompt:
taskkill /IM explorer.exe /F && CD /d %userprofile%\AppData\Local && DEL IconCache.db /a && start explorer.exe

Dus dit commando ingevoerd en hups alles stond weer goed.

Ik laat nog even de bestanden boven staan om te laten onderzoeken of er nog wat vreemds in die cbs.log of zo te vinden is, anders ben ik al weer happy. :)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord