Plaats reactie
46
@Maxstar en @Yamaha en @Black Tiger Helaas, helaas, helaas. Gisteren ging alles prima met de nieuwe maandelijkse cumulatieve update..........maar vandaag is dus de foute KB weer aangeboden en weer mislukt. Microsoft heeft het dus niet teruggetrokken en de update gaat dus weer mis. Nu moet ik uitzoeken hoe ik dit dus wegkrijg. Ik ga de tip opzoeken van Maxstar.
47
snmorbe schreef: Dus het lijkt nu opgelost.
Helaas niet, hij leek bij mijn er ook niet meer te zijn. Totdat ik gewoon weer updates zoeken deed en jawel, daar was ie weer en het probleem is er nog steeds.
Ik las ook al op een ander forum van iemand die het script geprobeerd had van Microsoft en het daar ook niet mee gelukt was.

Hoe dan ook, het is wat mij betreft nog geen afdoende fix voor het probleem, er zijn er meer waarbij het euvel zich nog altijd voor doet.

Edit: oeps, ik had je laatste reactie niet gezien. Dus inderdaad, jij hebt ook al gemerkt dat hem dat dit niet de update met de fix is.
Greetings, Black Tiger.
49
@Maxstar en @Black Tiger dankjewel voor jullie reacties.

Wat betreft oplossingen:
1. Zou het nog steeds in de lijn van verwachtingen kunnen liggen dat Microsoft dit gaat oplossen door de update terug te trekken? Of kunnen ze dit niet meer stopzetten? Ik ben een leek, weet niet hoe het werkt.

2. Maxstar heeft een manier gedeeld om de update te verbergen. Dat zou ik kunnen proberen. Vraag: ik dacht dat er ook een manier bestaat bij microsoft om optionele updates uit te vinken, dat je die niet wilt. Zonder een tool te downloaden. Kan dat bij deze ook? En hoe? Ik heb windows 10, 22H2.

Het liefst doe ik niks, als microsoft dit op termijn zeker gaat oplossen. Heel veel mensen zijn hier toch niet in thuis……
51
@Maxstar ik heb je instructie gelezen over WhShowHide. Een vraag: in video's hierover zie ik dat er nog één stap daarvoor wordt aangeraden, in de advanced setting. Het aanvinken van: apply repairs automatically. Dit zie ik niet bij jouw instructie en daar heb je vast een goede reden voor. Moet ik dit dus wel of niet aanvinken? Gevonden op: https://www.tenforums.com/tutorials/828 ... -10-a.html

Afbeelding
53
@Maxstar Helder. Als ik bij Advanced kijk, dan stond het bij mij aangevinkt. Heb daar dus niks aan veranderd nu en zo gelaten. Verder heb ik jouw heldere instructies opgevolgd. Dankjewel, want het is nu weg.
54
Maxstar schreef: en het systeem zelfs unbootable maakte, wat resulteerde in een repair-loop...
Hopelijk is dat niet bij mijn dochter gebeurt. Die heeft het script niet gebruikt maar kan wel zijn dat die updates later pas gedaan zijn.
Haar systeem hangt nu ook in een repair loop oftewel is daar niet uit te krijgen, niet te repareren. Als ik die schijf in mijn PC duw of met een boot usb de rescue start ook niet en de schijfcontrole met zowel boot usb alsook in mijn pc geeft gewoon aan dat er niets aan de hand is. Ik maak daar nog een apart topic over.
Greetings, Black Tiger.
56
En die oplossing werkt dus niet.
Ik heb al de partitie met minitool dingens vergroot zodat er zeker naast het bestaande nog 350 MB vrije ruimte over is en nog wenst die update niet te werken.
Greetings, Black Tiger.
58
Jammer dat je niet zoeken kunt tussen die updates.
Bij mij was dat KB5034441 want die is bij mij 3x mislukt en staat ook nog steeds om te installeren.

De KB5034439 kan ik niet terug vinden in de geschiedenis.

Als ik die KB5034441 nu opnieuw wil doen krijg ik meteen downloadfout.
Downloadfout - 0x80070643
Greetings, Black Tiger.
59
KB5034439 is alleen voor Windows Server 2022, maar betreft in zekere zin dezelfde update inclusief hetzelfde probleem. Na het handmatig vergroten van de Windows RE partitie met behulp van Diskpart kon KB5034439 zonder problemen geïnstalleerd worden. Ik heb dus geen third party software gebruikt maar enkel de instructies van Microsoft.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”