Goedenavond,
Ik heb sinds een paar dagen problemen met Wifi, mijn samsung smartphone deed het jarenlang prima op wifi, maar mijn thuis netwerk én op het werk kon de smartphone maar erg moeizaam verbinding maken... wat kan ik doen om dit te verhelpen? (Heb helaas geen laptop of andere smartphone om te testen of die het wel doen)
Internet via kabel zelf op mijn pc werkt prima, dus puur de wifi/smartphone zijn het probleem...
Modem al een keer uitgezet en opnieuw aanzetten, smartphone uit en simkaart er even uit en weer aan... niets lijkt te helpen dus wat nu?
Alvast bedankt!
2
Ik ben niet zo thuis in smartphones en hun wifi. Maar vaak als die wifi maar moeizaam verbinding wenst te maken is dat vaak een teken dat zijn geheugen veelal bezig is met andere dingen.
Misschien eens wat onnodige apps deinstalleren en kijken of het dan beter gaat?
Anders zou ik het zo vlug niet weten, maar misschien dat iemand anders nog een goed idee heeft, misschien een malware scan of zo.
Misschien eens wat onnodige apps deinstalleren en kijken of het dan beter gaat?
Anders zou ik het zo vlug niet weten, maar misschien dat iemand anders nog een goed idee heeft, misschien een malware scan of zo.
Greetings, Black Tiger.
3
Ik meen gehoord te hebben dat bepaalde Samsung toestellen na de laatste systeem update problemen hebben. Ik heb hierover gehoord, en op het Samsung forum lees ik er ook over.
B.v.
https://eu.community.samsung.com/t5/gal ... -p/8834216
B.v.
https://eu.community.samsung.com/t5/gal ... -p/8834216
4
ook voor smartphones geldt: af en toe moet je het ding opnieuw opstarten.
dus: fysieke aan/uitknop even ingedrukt houden tot menu komt, en dan de optie 'opnieuw opstarten'.
dat is óók bij smartphones een andere procedure dan uit- en weer aanzetten, al was het maar omdat apps niet eindeloos actief blijven met evenzoveel geheugengebruik, maar je zult zien dat na de opgegeven procedure het ding echt beter reageert.
dus: fysieke aan/uitknop even ingedrukt houden tot menu komt, en dan de optie 'opnieuw opstarten'.
dat is óók bij smartphones een andere procedure dan uit- en weer aanzetten, al was het maar omdat apps niet eindeloos actief blijven met evenzoveel geheugengebruik, maar je zult zien dat na de opgegeven procedure het ding echt beter reageert.
5
Bedankt voor de reacties.
De volgende stappen heb ik ondernomen:
-Een aantal apps die ik toch niet gebruik verwijderd en de telefoon geoptimaliseerd
-Telefoon opnieuw opgestart (dus niet alleen aan en uit)
Niets helpt en kan nog steeds nauwelijks verbinding maken...
Krijg dus de meldingen:
"verificatiefout opgetreden"
"kan ip adres niet verkrijgen"
"internet misschien niet beschikbaar, maak verbinding met een ander netwerk"
Zal het dan toch niet de update van samsung zijn die dit veroorzaakt? Kan ik verder nog iets doen?
De volgende stappen heb ik ondernomen:
-Een aantal apps die ik toch niet gebruik verwijderd en de telefoon geoptimaliseerd
-Telefoon opnieuw opgestart (dus niet alleen aan en uit)
Niets helpt en kan nog steeds nauwelijks verbinding maken...
Krijg dus de meldingen:
"verificatiefout opgetreden"
"kan ip adres niet verkrijgen"
"internet misschien niet beschikbaar, maak verbinding met een ander netwerk"
Zal het dan toch niet de update van samsung zijn die dit veroorzaakt? Kan ik verder nog iets doen?
6
Miss. heb je hier wat aan.
https://www.cyclonis.com/nl/wi-fi-verif ... -oplossen/
https://www.cyclonis.com/nl/wi-fi-verif ... -oplossen/
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
7
De reset van de netwerk instellingen lees ik ook op het Samsung forum.
Reset de netwerkinstellingen eens op de telefoon > Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Of kijken of het in de veilige modes wel werkt.
Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP
Nu weet ik alleen het type toestel van jou niet, maar zo te zien staat het voor alle (zelfs oudere) beschreven.
Reset de netwerkinstellingen eens op de telefoon > Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Of kijken of het in de veilige modes wel werkt.
Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP
Nu weet ik alleen het type toestel van jou niet, maar zo te zien staat het voor alle (zelfs oudere) beschreven.
8
Verbinding lijkt wat beter te werken, maar apps zoals bijv. met name instagram lijkt nauwelijks te werken voor mij... Als ik verhalen bekijk is het een zwart scherm met witte cirkel in het midden, profielfoto's en profielen zelf zijn van sommige mensen bijna niet te zien.. de app had ik ook al geupdate maar het probleem blijft?! Kan het zijn dat mijn telefoon gewoon te oud is voor de nieuwere updates van sommige apps? Samsung Galaxy A5 (2017)
9
Dat zal zeker het probleem zijn, dat het toestel te oud wordt, en apps uitvallen om goed te werken, doordat je niet meer de nieuwste updates kunt installeren.
Je zou nog kunnen kijken of er een systeem update beschikbaar is, maar daar ga ik niet van uit, ook zou je kunnen checken of alle apps in de playstore bijgewerkt zijn. Maar dat zal ook vast zo zijn.
Op GSM arena zie ik Dat het gekomen is met Android 6 en als geupgrade kon worden naar Android 8 (Oreo).
Telefoon kregen voorheen maar een paar jaar security updates. Nu is dat 5 jaar als ik me niet vergis, daar ben je al wel overheen.
Ik citeer uit https://androidworld.nl/achtergrond/ove ... -telefoons bericht.
Je zou nog kunnen kijken of er een systeem update beschikbaar is, maar daar ga ik niet van uit, ook zou je kunnen checken of alle apps in de playstore bijgewerkt zijn. Maar dat zal ook vast zo zijn.
Op GSM arena zie ik Dat het gekomen is met Android 6 en als geupgrade kon worden naar Android 8 (Oreo).
Telefoon kregen voorheen maar een paar jaar security updates. Nu is dat 5 jaar als ik me niet vergis, daar ben je al wel overheen.
Ik citeer uit https://androidworld.nl/achtergrond/ove ... -telefoons bericht.
- Spoiler: weergeven
10
Ok bedankt, mijn telefoon verbind in principe weer goed via wifi.. geen idee wat het probleem was, maar de apps laden nog steeds af en toe niet naar behoren... Ik ga dus kijken voor een nieuwe telefoon, maar mijn oude tel die ik nu heb is eigenlijk nog prima om te bellen/appen dus die wil ik eigenlijk voor werk gebruiken, kan dat? 2 telefoons 2 simkaart en hetzelfde nr behouden kan niet denk ik?? Of misschien kan ik bijv. een prepaid kaart halen voor mijn oude tel? Ben totaal niet technisch
11
Mooi dat de wifi goed werkt.
Je zou kunnen overwegen om een nieuwe smartphone te kiezen met dual sim.
Bezuinig niet op de opslag ruimte omdat de dual sim meestal ten koste gaat van de sd kaart. (Mocht je b.v. veel foto's en muziek etc erop willen zetten).
Dan kun je, je eigen simkaart en die van je werk erin zitten en ben je op beide nummers op hetzelfde toestel bereikbaar.
Tip stel voor beiden een eigen ringtone in, maar je kunt volgens mij ook zien welke sim belt.
Whats app op beide nummers is een dingetje, wat iets lastiger is.
Maar het kan d.m.v. WhatsApp ondernemers variant las ik zojuist.
https://www.wifiwijs.nl/whatsapp-dual-sim/
En dan onder het kopje.
Stap 1: download en open WhatApp Business
https://play.google.com/store/apps/deta ... .w4b&pli=1
De andere optie wordt hier beschreven, maar lijkt me meer technisch.
https://androidworld.be/tips/zo-gebruik ... -accounts/
WhatsApp zou wel een prb
Je zou kunnen overwegen om een nieuwe smartphone te kiezen met dual sim.
Bezuinig niet op de opslag ruimte omdat de dual sim meestal ten koste gaat van de sd kaart. (Mocht je b.v. veel foto's en muziek etc erop willen zetten).
Dan kun je, je eigen simkaart en die van je werk erin zitten en ben je op beide nummers op hetzelfde toestel bereikbaar.
Tip stel voor beiden een eigen ringtone in, maar je kunt volgens mij ook zien welke sim belt.
Whats app op beide nummers is een dingetje, wat iets lastiger is.
Maar het kan d.m.v. WhatsApp ondernemers variant las ik zojuist.
https://www.wifiwijs.nl/whatsapp-dual-sim/
En dan onder het kopje.
Stap 1: download en open WhatApp Business
https://play.google.com/store/apps/deta ... .w4b&pli=1
De andere optie wordt hier beschreven, maar lijkt me meer technisch.
https://androidworld.be/tips/zo-gebruik ... -accounts/
WhatsApp zou wel een prb
12
Bedankt voor je reactie, maar als ik een nieuwe telefoon aanschaf wil ik deze absoluut niet meenemen naar mijn werk.. Dus vandaar dat ik de oude tel wil bewaren voor op mijn werk.
Ik neem aan dat ik bijv. een Lebara kaart koop en deze in mijn oude telefoon doe en dan werkt deze gewoon met nieuwe bijbehorende nummer?
Of ligt dat aan de grote van de simkaart of deze in je telefoon past?
Ik neem aan dat ik bijv. een Lebara kaart koop en deze in mijn oude telefoon doe en dan werkt deze gewoon met nieuwe bijbehorende nummer?
Of ligt dat aan de grote van de simkaart of deze in je telefoon past?
13
Dus als het goed is hoeft het formaat geen probleem te zijn. De leeftijd van het toestel echter wel.
Ik heb heel vluchtig gekeken en zie zo vlug het merk en type niet. Maar hou er rekening mee dat zowel het 2G alsook het 3G netwerk uitgeschakeld zijn of worden.
De nodige providers hebben dit al uit, met als gevolg dat de oudere 2G en 3G telefoons niet meer zullen werken. Officieel vindt deze uitschakeling al vanaf 31 maart 2022 plaats en gebeurt geleidelijk bij alle providers.
Ja de simkaart moet wel passen. Maar tegenwoordig krijg je (ook bij Lebara bij mijn weten) de iets grotere simkaarten en dan kun je die zelf in het juiste formaat uitdrukken.Kakie schreef: Of ligt dat aan de grote van de simkaart of deze in je telefoon past?
Dus als het goed is hoeft het formaat geen probleem te zijn. De leeftijd van het toestel echter wel.
Ik heb heel vluchtig gekeken en zie zo vlug het merk en type niet. Maar hou er rekening mee dat zowel het 2G alsook het 3G netwerk uitgeschakeld zijn of worden.
De nodige providers hebben dit al uit, met als gevolg dat de oudere 2G en 3G telefoons niet meer zullen werken. Officieel vindt deze uitschakeling al vanaf 31 maart 2022 plaats en gebeurt geleidelijk bij alle providers.
Greetings, Black Tiger.
15
Tegenwoordig krijg je een simkaart die in alle verschillende soorten simkaart sleuven past.
En de A5 krijgt geen updates meer. https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
Zo ziet de sim kaart eruit, in 3 formaten te gebruiken van groot naar klein.
Informatie over het uitschakelen van 3g en 2g
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... umts-2g-4g
En de A5 krijgt geen updates meer. https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
Zo ziet de sim kaart eruit, in 3 formaten te gebruiken van groot naar klein.
Informatie over het uitschakelen van 3g en 2g
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... umts-2g-4g