Plaats reactie
16
Maxstar schreef: Windows Defender gooit GMER er trouwens ook uit.
Voor zover ik weet niet, want als Defender heeft er nooit over geklaagd, pas toen MB geinstalleerd was ging ie zeuren daarover.
Maar outdated en niet digitaal ondertekend wil niets zeggen. PINS is volgens mij ook zwaar outdated want dat is ook van 2003 en daar klaagt ook geen enkel programma over. Er zullen vast nog wel meer oudere maar toch nog up2date programma's zijn die niet digitaal ondertekend zijn. Dus dat is nog geen reden tot blokkeren.

Is wel jammer dat MB minder is geworden dan vroeger. Maar het blijft nog wel een goed ding.

Oeps... realiseer me net dat ik eigenlijk off-topic bezig ben hier. Sorry @Fluisteraar54 voor de onderbreking betreffende Malware Bytes.
Greetings, Black Tiger.
17
Toen is gisteren GMER binnenhaalde gooide Windows Defender die er gelijk uit.
Black Tiger schreef: Maar outdated en niet digitaal ondertekend wil niets zeggen. PINS is volgens mij ook zwaar outdated want dat is ook van 2003 en daar klaagt ook geen enkel programma over.
Dat klopt, maar wanneer een programma niet digitaal ondertekend is wordt die vaak gewhitelist op basis van de hashwarde en/of andere bestandskenmerken. Bij een nieuwe release heb je dan weer kans op een FP ook al was de vorige versie gehwitelist. Niet ondertekende programma's worden vaak middels heuristieke methoden als kwaadaardig gezien, dat is eigenlijk het voornaamste nadeel.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Maxstar schreef: Toen is gisteren GMER binnenhaalde gooide Windows Defender die er gelijk uit.
Ja inderdaad, nu laat MB hem door omdat ik hem excluded heb volgens mij, maar Defender geeft een melding. Dan kan ik kiezen hem te verwijderen of toch te downloaden, maar dat doet ie volgens mij bij elke .exe file.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord