Plaats reactie
1
Als ik mijn emeils open staat er bovenaan binnenkort overstappen naar Outlook
Maar hoe of wat werkt het en krijg ik dan mijn mail authomatishe van kpn daar in of moet ik van alles veranderen
Vind dit soort dingen erg spannend (lees Eng)
vind al heel fijn dat mijn nieuwe computer weer werkt zopals het moet en nu weer dit
Hoop op advies van jullie hoe te handelen

vriendelijke groet Ayla
3
Dank u wel ik ga eens kijken of ik er uit kom vind het allemaal maar moeilijk

als ik het goed begrijp moet ik ingelogd zijn met een micrisoft account

vr groet Ayla
5
Ja wij hebebn als proveder kpn dus ik denk die dan maar begrijp dat je er meerder in kan zetten ook gmail uit je antwoord
6
ayla schreef: Ja wij hebebn als proveder kpn dus ik denk die dan maar begrijp dat je er meerder in kan zetten ook gmail uit je antwoord
Ja, ik heb er 5 in staan.
Klik steeds op "Account toevoegen" (zie rode pijl hier in het engels)

Afbeelding

Dan opent dit scherm en kan je KPN, Gmail, Hotmail.com invullen en de stappen verder volgen.

Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Blijft toch nog steeds een Outlook-in-ontwikkeling ... want het lukt niet om een IMAP-account toe te voegen in deze nieuwe Outlook. Voor een aantal providers blijft dit toch een probleem ?
8
Dank je wel Kape ik wacht nog maar even af vind het allemaal maar moeilijk
voor een wat oudere mensen
groetjes Ayla
9
Kape schreef: Blijft toch nog steeds een Outlook-in-ontwikkeling ... want het lukt niet om een IMAP-account toe te voegen in deze nieuwe Outlook. Voor een aantal providers blijft dit toch een probleem ?
Ziggo lukt met de IMAP- instellingen. (gebruik ik zelf en werkt)

@ayla jij gebruikt KPN, dan zouden deze instelling moeten werken, via onderstaande stappen.
Maar je kan ook nog even wachten tot "de nieuwe Outlook" uit zijn ontwikkelniks face is.

Wil je de mail handmatig instellen? Dat kan. Klik in het scherm waar je je e-mailadres invoert op 'geavanceerde opties' en vink het vakje aan waar staat: 'Ik wil mijn account handmatig instellen.'
Vul de volgende gegevens in bij inkomende e-mail:
  • 1. Vul bij 'Server' [ imap.kpnmail.nl] in.
    2. Vul bij Poort [ 993] in.
    3. Kies bij 'Versleutelingsmethode' voor [ SSL/TLS]
    4. Vink 'aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie...' [ UIT]
Vul de volgende gegevens in bij uitgaande e-mail:
  • 1. Vul bij 'Server' [ smtp.kpnmail.nl] in. Vul bij Poort [ 587] in.
    2. Kies bij 'Versleutelingsmethode' voor [ STARTTLS]
    3. Vink 'aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie...' [ UIT]
    4. Klik dan op [ Verbinding maken]
Groeten abbs
Afbeelding
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Dank je wel abbs ik wacht nog even tot het wat verder ontwikkeld is en ga dan een poging doen

vriendelijke groet Ayla
11
@abbs
Wil je de mail handmatig instellen? Dat kan. Klik in het scherm waar je je e-mailadres invoert op 'geavanceerde opties' en vink het vakje aan waar staat: 'Ik wil mijn account handmatig instellen.'
In de nieuwe Outlook heb je geen keuze om voor "geavanceerde opties" te gaan en dus handmatig IMAP in te stellen. Ondanks het feit dat het wel (onterecht) gemeld wordt als één van de mogelijkheden op het eerste scherm.
Afbeelding
12
Kape schreef: In de nieuwe Outlook heb je geen keuze om voor "geavanceerde opties" te gaan en dus handmatig IMAP in te stellen. Ondanks het feit dat het wel (onterecht) gemeld wordt als één van de mogelijkheden op het eerste scherm.
@Kape Daar ben ik natuurlijk gaan testen, jij spreek waarschijnlijk over proximus.be (dit geld voor waarschijnlijk alle providers die nog niet automatisch worden herkent).

Vul je E-mail adres in (zie voorbeeld dit is een fake e-mail adres) en klik op Doorgaan hij gaat zoeken en je krijgt het volgende scherm.
Hierna krijg je de mogelijkheid om op Geavanceerde installatie te klikken.

Afbeelding

Kies dan voor IMAP.

Afbeelding

Klik voor Meer weergeven

Afbeelding

Hierna kan je handmatig de instellingen worden ingevuld.

Afbeelding

Hierna zou het moeten werken, of dit met proximus.be kan ik niet testen want die gebruik ik niet.
Groeten abbs
Afbeelding
13
@abbs
Hierna zou het moeten werken, of dit met proximus.be kan ik niet testen want die gebruik ik niet.
Klopt helemaal ... maar na het doorlopen van deze hele procedure, loopt het opnieuw vast op de eerste foutmelding en kan je niet registreren met IMAP. Is dus inderdaad provider-gebonden, want niet alleen bij proximus.be loopt het vast, maar ook nog bij andere providers (minder-bekende). Blijft dus een onmogelijke zaak om IMAP-accounts toe te voegen in de nieuwe Outlook. Wachten op beterschap, dus !
14
Kape schreef: Klopt helemaal ... maar na het doorlopen van deze hele procedure, loopt het opnieuw vast op de eerste foutmelding en kan je niet registreren met IMAP. Is dus inderdaad provider-gebonden, want niet alleen bij proximus.be loopt het vast, maar ook nog bij andere providers (minder-bekende). Blijft dus een onmogelijke zaak om IMAP-accounts toe te voegen in de nieuwe Outlook. Wachten op beterschap, dus !
Bedankt voor het testen :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”