Plaats reactie
16
Keepass ziet er inderdaad goed uit! Niet het meest gebruiksvriendelijk, maar het werkt uiteindelijk wel heel soepel(?) Je hebt dan dus 1 masterwachtwoord, en de rest van de passwoorden maken zij zelf? Het wachtwoord kopieer en plak je dan dus. Nu staan mijn logins er vaak al automatisch in, via het de Google-wachtwoordmanager. Maar dat is natuurlijk wel iets minder veilig dan bijvoorbeeld Keepass.
18
Keepass lijkt mij wel het meest betrouwbaar. En als je het eenmaal gewend bent draai je er waarschijnlijk je hand niet meer voor om.

Dashlane ziet er ook erg handig en betrouwbaar uit. Iets gebruiksvriendelijker, en voor mij wellicht toch het prettigst. Ik zie dat er bij de premium versie van Dashlane ook een VPN mogelijkheid zit. Dat kan misschien af en toe ook een fijn gevoel geven om te gebruiken, al weet ik niet of jij daar ervaringen mee hebt. De VPN van Dashlane gaat wel via Hotspot Shield, en ik lees dat die niet al te best scoort als het gaat om anonimiteit. Zou het toch wel heel handig vinden om iets te betalen voor een passwordmanager, waar dan ook gelijk een goede VPN bij zit en andere functies. Weet jij toevallig uit je hoofd of daar eentje van is? Anders zou ik natuurlijk ook los een andere VPN dienst kunnen kopen, maar het is toch wel handiger als alles bij elkaar zit. Verder scoort Dashlane wel erg goed overigens, alleen balen dat zij een VPN hebben die via Hotspot Shield werkt.
19
Hallo,

Ik heb helemaal geen ervaring met VPN's (ik heb ze niet nodig in mijn geval) maar zag hier nog je vraag met goed advies: viewtopic.php?p=196521&hilit=vpn#p196521
Anders kan je daar opnieuw je vraag stellen, voor en betere veiligheid waar wij het overhebben is een VPN niet nodig.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
Inmiddels heb ik ook het wachtwoord van mijn ''gelekte'' Outlook (hotmail & Google account) emailadres gewijzigd. Neem aan dat alle apparaten die daarop ingelogd stonden dan automatisch worden uitgelogd en je opnieuw moet inloggen, toch? Op mijn smartphone hoef ik overigens niet opnieuw in te loggen in die mail met het nieuwe wachtwoord. Is dat opmerkelijk? Of wel verklaarbaar?

Op zeer korte termijn zal ik een wachtwoordmanager aanschaffen, maar voor nu heb ik even zelf een sterke nieuwe ingevuld.
23
Quante schreef: Inmiddels heb ik ook het wachtwoord van mijn ''gelekte'' Outlook (hotmail & Google account) emailadres gewijzigd. Neem aan dat alle apparaten die daarop ingelogd stonden dan automatisch worden uitgelogd en je opnieuw moet inloggen, toch?
Ja dit zou zo moeten werken.
Op mijn smartphone hoef ik overigens niet opnieuw in te loggen in die mail met het nieuwe wachtwoord. Is dat opmerkelijk? Of wel verklaarbaar?
Apart ja, hierop heb ik geen antwoord eigenlijk.
Misschien eerst alle pagina's laten afsluiten voor het werkt op je smartphone.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
24
Het is gelukkig gelukt! 10 a 15 minuten later moest ik toch opnieuw inloggen. Dat geeft mij weer een veiliger gevoel.

Overigens heb ik een Samsung Smartphone, en vraagt mijn telefoon geregeld of ik bepaalde wachtwoorden van apps wil opslaan met de Samsung-Pass zodat ik makkelijker in kan loggen. Dan staan die wachtwoorden die via de browser (op dit moment) in het Google-wachtwoordbeheer en ook een aantal waarvan ik de app heb in de Samsung-pass. Zou dit kwaad kunnen? Met een wachtwoordmanager zou dit uiteraard opgelost zijn omdat je daar doorgaans ook een app van kan installeren, he? Dus dat is ook wel een voordeel.
26
Sorry, het was inderdaad niet echt een vraag. Ik ben bij Nord-pass /Nord-Vpn abonnement uitgekomen. Zal het vanavond of morgen gaan installeren. Dat is ook een prima keuze, toch?

Nogmaals dank voor de hulp!
27
Quante schreef: Ik ben bij Nord-pass /Nord-Vpn abonnement uitgekomen. Zal het vanavond of morgen gaan installeren. Dat is ook een prima keuze, toch?
Durf ik je echt niet te zeggen, welke goed is en of slecht is.
Hier nog een discussie over VPN misschien heb je er wat aan: viewtopic.php?t=22718
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
28
Ik heb wel al een langere tijd last van mijn Chrome browser. Doorgaans werkt hij goed en kan ik prima surfen, maar af en toe kan hij dan plotseling geen websites meer laden. Dan blijft het cirkeltje draaien, maar dan kan hij geen enkele website meer laden. Als ik dan de laptop opnieuw opstart dan doet hij het gewoon weer. Kan dit iets van malware zijn? En hoe zou ik dit op kunnen lossen? Denk dat ik dit al een paar maanden lang heb. Ik verwijder wel regelmatig mijn cookies etc.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”