Plaats reactie
256
Nachtbraken en daarna een volledige race kijken is niks voor mij, dus ben vroeg(er) naar bed gegaan en de wekker gezet... ;D

Koude banden is inderdaad best gevaarlijk, zie de crash van Albon! Dit had zomaar heel anders af kunnen lopen met Gasly of HulkenBerg als een van hun in de zijkant van Albon waren geklapt. Zo'n Ongeluk heeft zich eerder voorgedaan op Spa in de Formule 2 waarbij Anthoine Hubert het leven liet en Juan Correa zwaargewond raakte.




Black Tiger schreef: Echt onzin om 3 ronden voor het eind nog een staande herstart te gaan doen waardoor rode vlag nummer 3 kon ontstaan.
In principe had men de 75% regel kunnen hanteren, race met volledige punten maar vroegtijdig afgevlagd met volledige punten. Hier gaat denk nog wel een discussie over plaatsvinden met mogelijk een wijziging in de reglementen. Michael Masi zat immers met een identiek dilemma ooit qua beslissing, maar is wel voor gaas gegaan. Nu was het een herstart die eigenlijk geen herstart mag heten, misschien moeten alle FIA regels maar eens herzien worden. Niet iets toevoegen maar na dit seizoen de wintermaanden gebruiken om het een en ander te herschrijven zodat er adequaat beslissingen genomen kunnen worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
257
Nou voor mij is het geen nachtbraken, gezien mijn verstoord dag/nachtritme loopt de late avond voor mij tot 05.00 uur, dus is slechts een beetje nachtbraken. ;D
Maxstar schreef: Niet iets toevoegen maar na dit seizoen de wintermaanden gebruiken om het een en ander te herschrijven zodat er adequaat beslissingen genomen kunnen worden.
Exact, want ze zijn nu de lat zo hoog aan het leggen v.w.b. veiligheid voor elke scheet snel een safety car of weet ik wat, dan mogen die regels ook wel eens herzien en evt. aangepast worden, met name die ongein wat vanmorgen gebeurde.
Greetings, Black Tiger.
260
Ja. Leuk voor de race liefhebbers misschien. Maar ik ben geen liefhebber van die sprint races.

Wel grappig dat de sprintrace zo laat is en de echte race zo vroeg.
Greetings, Black Tiger.
261
De sprint races zijn op zich wel leuk, bij de Formule 2 was dit standaard iedere race zo. Echter in de F1 is het maar een aantal keer per seizoen, ook op circuits die technisch zwaarder zijn voor de motoren. En gezien het limiet qua gebruik en straffen is het huidige format niet echt doordacht. Er is ook best wel wat kritiek vanuit de teams met betrekking tot het budget en het meenemen van reserveonderdelen.

Ook qua punten kan het verschil maken, stel je hebt een goede kwali en een goede sprint race - met beperkte punten, en op zondag blaas je de boel op en verlies je de waardevolle punten. ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
263
Yep zo denk ik er ook over. En als je auto stuk gaat heb je ook nog kans in de grote race niet mee te kunnen doen.
Die extra punten in die mini race'jes vind ik ook niet helemaal eerlijk. In mijn optiek is het erbij gezet voor de commercie. En er zijn al meer races sowieso.
Greetings, Black Tiger.
264
Commercie is het zeker, met een sprint race lonkt een 2-day ticket voor het gehele weekend in plaats van alleen de zondag. Qua kwalificatie is er door de jaren heen al veel aangepast, hier een mooi overzicht met ook de nodige miskleunen. Vooral het kwalificeren via één ronde was een debacle eersteklas. Men ging een bepaalde volgorde af met telkens één auto op de baan, dus als het ging zeiken van de regen was je de Sjaak als je nog moest kwalificeren.

Nu met Q1, Q2 en Q3 is de kwalificatie eigenlijk prima, de teams die niet mee kunnen doen in de top 10 vallen af. Maar bij een sprint race geldt dit voor de korte sprint race (zonder verplichte) bandenwissel maar de uitslag van deze race is wel een semi-kwalificatie voor de échte race op zondag.

Niet ieder team presteert even goed op alle circuits die op de kalender staan. Nu er ook nog een wisselend format is qua trainingen, kwalificeren en racen al dan niet met sprint op bepaalde circuits wordt het wel rommelig. A) doe een heel seizoen met sprint races, D) doe normaal en laat de sprint races bij de meer "rookie" klassen van de autosport - F2/3..... ;D :finish:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
269
Dit is drie op rij voor de overwinnining op Zandvoort voor Verstappen, al was het even spanned met Alonso na de herstart, die echt vol in de bak hing en netjes tweede is geworden. Stroll slechts de 11-plaats, dus buiten te punten. Bij Alonso is er als oudgediende in ieder geval geen gebrek aan motivatie om de jonkies op de hielen te zitten.... ;D :finish:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
270
Drie op rij in Zandvoort en 9 op rij qua overwinningen. Ja werd inderdaad nog even spannend met Alonso, hahaha die ouwe laat echt niet los, vind ik geweldig! :good:

Al met al door de regen en bandenwissels nog een leuke spannende race geworden.
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”