Plaats reactie
16
Denzilla schreef: (...) 2008 R2 is Windows 7 die tot voorkort januari 2023 nog updates kreeg met verengde support, maar dit wist je waarschijnlijk wel.
Yep, zo is Windows Server 2012 (R2) weer gebaseerd op Windows 8, hiermee wou ik ook enkel aangeven dat bepaalde builds van Windows nog steeds updates krijgen, terwijl bepaalde versies al uitgefaseerd zijn voor de consumentenmarkt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Black Tiger schreef: Nee klopt, je kunt wel achtergronden wijzigen, volgens mij niet de iconen, althans niet zonder externe dingen.
Microsoft zou er goed aan doen om een optie voor desktopomgeving in te bouwen. Of gedurende de installatie de keuze te geven welke GUI's beschikbaar zijn om te installeren. Klassiek of standaard etc, Microsoft doet dit al voor servers waar je kan kiezen voor core of desktop experience.
18
Denzilla schreef: Microsoft doet dit al voor servers waar je kan kiezen voor core of desktop experience.
Ook voor de nieuwe servers? Windows server 2021 of 2022?
Greetings, Black Tiger.
19
Windows Server 2022 heeft dat inderdaad ook, maar of een dergelijke optie iets is voor de reguliere versies van Windows weet ik niet. Voor serverversies is het puur om te kiezen tussen de consoleomgeving of een desktopomgeving. En die keuze maak je voor de daadwerkelijke installatie wordt uitgevoerd. Een vergelijkbare keuze voor meerdere desktopomgevingen in reguliere versies lijkt mij niet echt praktisch.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”