Plaats reactie
1
Sinds enkele dagen kan ik geen bijlage in de Outlook mail openen.
Ik gebruik voor mijn mail Outlook in Windows 10.
Als ik de bijlage toch openen wil, moet ik deze eerst verplaatsen naar mijn documenten.
Dan openen met Fire Fox. Erg omslachtig dus.

Hoe krijg ik dit opgelost? Ik denk dat het iets met beveiliging heeft te maken?


Groetjes en bedankt.
4
Inderdaad, de outlook zit in Office 2016. Tot voor kort kreeg ik de bijlage wel geopend en ineens gaat dat niet meer.
Ik merkte dat ook in de programma's Acronis True Image 2019 en Adobe Acrobat Reader DC. niet open krijg. Werken niet meer. Ik heb ze beiden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Maar ook daarna werken ze niet. Gaan niet open.
De bijlage ontvang ik van mijn werk en kon ik altijd openen. Zijn dat altijd pdf documenten?
6
Ik weet niet of documenten die je van je werk krijgt altijd .pdf documenten zijn.
Maar normaliter zou je die (als je die opslaat) wel middels Acrobat Reader DC geopend moeten krijgen.
Wat je kunt proberen is er met de rechter muisknop op te klikken, dan kiezen voor "openen met" en dan kiezen voor Adobe Acrobat Reader.

Echter als ik het zo lees, dan lijkt mij iets anders aan de hand en dan ga ik voorzichtig denken aan iets met de harde schijf, wellicht dat daar iets niet lekker zit.
Ik weet niet of misschien Acronis True Image daar iets blokkeert of dat het iets anders is.

Nu kan ik je wel een commando geven om de harde schijf te controleren, maar daar komen veelal ook resultaten en logfiles uit tevoorschijn waar @Maxstar of @abbs vermoedelijk beter weg mee weten.

Je kunt wel alvast de schijfcontrole eens starten als volgt.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Greetings, Black Tiger.
7
Bedankt voor je snelle antwoord. De schijf is een SSD "schijf". Kan dat kloppen?.
Als ik klik met de rechter muisknop, krijg ik de eigenschappen te zien. Daar staat ook een mogelijkheid om te SSD te controleren. Ik weet niet of ik dat moet doen?
Daar staat een rijtje hardware op o.a. Windows 10. Op deze schijf zet ik niet anders.
8
Dat kan kloppen dat het een SSD is. Ja je kunt ook een schijf (ook een SSD) controleren op de manier waarop jij zegt, maar dat is beperkt.
Je kunt dat ook doen ter zekerheid, kan geen kwaad.
Daarna alsnog het commando wat ik gaf, want dat controleert de consistentie ook van je Windows.
Greetings, Black Tiger.
9
Prima, ga ik doen. Moet ik wel ff wachten tot maandag. Ik houd je op de hoogte. Alvast hartstikke bedankt voor de snelle reactie en tips.
Wordt vervolgd.
Fijn weekend gewenst...met wat meer zon hopelijk.
10
Ja is geen probleem hoor, wij hebben hier geen haast dus doe gerust wanneer het jou uit komt en we lezen het tegen die tijd wel weer, geen verplichtingen van deze kant uit. :D

Ook alvast nog een fijne voortzetting van het weekend gewenst.... met lekker weertje! :good:
Greetings, Black Tiger.
11
Het is opgelost. Eigenlijk op een vreemde manier. Een tijdje geleden kwam er een update van Microsoft Office 365. Daarna kreeg ik problemen met de pc. Ik heb toen het herstelpunt gebruikt en toen ging het helemaal mis. Ik moet alles herstellen conform de aanwijzingen op het scherm. Dat heb ik gedaan en daarna liep alles weer redelijk. Een en ander bleef wat haperen, maar ik kon het wel verbeteren. De twee prorgamma's Acronis True Imag4e 2019 en Adobe Acrobat Reader DC kreeg ik niet open.
Vanmorgen heb ik het programma MicroSoft Office nog eens bekeken en via de configuratie bestanden het programma MicroSoft Office met de rechtermuisknop aangeklikt. Ik kon verwijderen of herstellen. Ik heb herstellen uitgevoerd en daarna kon ik beiden programma;s open. Het was een gok! Geen idee hoe dit kan. Ik heb wel twee maal het programma MicroSoft Office er instaan zag ik. Ik zal dat maar zo laten.
Het werkt nu en dat is het belangrijkste.
Hartstikke bedankt voor alle moeite en hopelijk blijft mijn pc weer netjes werken.

Groetjes en fijne dagen nog en wie weet, zal ik toch weer eens moeten aankloppen.
13
Hartstikke mooi, fijn te horen dat het opgelost is!

Dat er 2x Office staat hoeft geen probleem te zijn als alles naar wens werkt.

Bedankt voor de terugkoppeling! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”