Plaats reactie
1
Hallo mannen en vrouwen,
onlangs wilde ik een spel spelen ( Warzone 2.0) en met het opstarten van dat spel sluit windows af en start zelf weer op.
Wat ik zelf geprobeerd heb is uiteraard alles updaten. Verse install van het spel. Opnieuw alles gewist en opnieuw geinstalleerd, inclusief Blizzard applicatie.
Probleem oplosser gezocht en video gevonden op youtube met diverse stappen die ik kon proberen om deze issue te verhelpen.
Het gekke is, alles werkt verder heel goed. Alle andere spellen starten wel normaal op en heb ik geen issues.
Laatste wat ik kan toevoegen is dat ik onlangs een nieuwe cpu heb geinstalleerd, van een R5 3600 naar een R7 5800X.
Hierbij ondervond ik het probleem, na de bios update die ik nodig had voor de R7 5800x, dat mijn werkgeheugen op 2133 Mhz geklokt bleef, terwijl dat eerst gewoon 3200 was. Na een paar maal proberen en opnieuw instellen is het gelukt en staat dat nu op 3200 Mhz. Verder geen problemen. De cpu draait goed met mooie temperaturen.
Wat kan ik doen om dit spel weer te kunnen spelen?
Alvast bedankt voor alle moeite.
Gr
Roelof
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
2
Neem aan dat de Windows Automatische Driver update uitstaat en de juiste nVidia driver is geïnstalleerd?

Minidump logging staat aan?
Zo ja, kijk eens met deze tool of er wat over staat.
https://www.resplendence.com/whocrashed
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
4
Controleer ook even hoe je virtueel geheugen ingesteld staat.
Ik had dit vast staan en met 16 GB met het spel Rust gaf dat ook problemen. Wilde Rust maar half starten of klapte er onder het spelen gewoon opeens uit.
Het beste is om dit door Windows te laten beheren, tenzij dat momenteel al het geval is uiteraard.
Greetings, Black Tiger.
6
Niets van dit alles heeft het verholpen. Wat een raar probleem is dit.
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
7
Voer zoals voorgesteld door @axe0 de SysnativeBSODCollectionApp even uit.

Download de Afbeelding Sysnative BSOD Dump + System File Collection App naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SysnativeBSODCollectionApp.exe en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Er opent nu een blauw scherm, wanneer dit proces gereed is opent de map C:\Users\<gebruikersnaam>\Documents.
  • Upload het bestand SysnativeFileCollectionApp naar https://wetransfer.com/ en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
  • Het kladblokvenster 'BSODPostingsInstructions' kan je sluiten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
MagicBright schreef: dat mijn werkgeheugen op 2133 Mhz geklokt bleef, terwijl dat eerst gewoon 3200 was. Na een paar maal proberen en opnieuw instellen is het gelukt en staat dat nu op 3200 Mhz.
Naast bovenstaand, kun je ook nog eens aangeven hoe je dit gedaan hebt?
Want ik heb in het begin ook wat rariteiten gehad toen mijn geheugen niet op 3200 wenste te draaien. Uiteindelijk XMP uit gezet en handmatig op 3200 Mhz gezet.
Misschien na het posten van bovenstaande dump eens eens een stresstest doen met Aida of zo en dan kijken wanneer ie er uit klapt.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”