Lees dit eerst:

  1. Dit forum bevat algemene informatie en specifieke voorbeelden van foutcodes en problemen als naslagwerk.
  2. Heeft u een gelijkaardig probleem, volg dan altijd de onderstaande handleiding op het forum.


Hulp bij Windows Update Problemen:

  • Volg deze handleiding als u problemen ondervindt bij het installeren van updates of het herstellen van corrupte systeembestanden.
1
Afbeelding

Wanneer Windows Update mislukt met foutcode 0x800703f1 - ERROR_BADDB, dan betekent dit dat een essentieel onderdeel van het Windows register corrupt is geraakt. In de meeste situaties betreft dit de COMPONENTS hive, echter kan foutcode 0x800703f1 - ERROR_BADDB ook gerelateerd zijn aan de DRIVERS hive of SCHEMA.DAT die tijdens het updateproces worden geladen. Om dit probleem te verhelpen kunt u gebruikt maken van de ComponentsScanner ontwikkeld door Sysnative. Volg hiervoor de onderstaande stappen.

Note: deze tool zal alleen de COMPONENTS hive herstellen, geen andere hives of registerbestanden die corrupt zijn geraakt.

2023-03-05 12:59:41, Info                  CBS    Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS' into registry key 'HKLM\COMPONENTS'. [HRESULT = 0x800703f1 - ERROR_BADDB]
2023-03-05 12:59:41, Info                  CBS    Failed to load component store [HRESULT = 0x800703f1 - ERROR_BADDB]
2023-03-05 12:59:41, Info                  CBS    Failed to get CSI store. [HRESULT = 0x800703f1 - ERROR_BADDB]

Foutcode 0x800703f1 - ERROR_BADDB verhelpen in Windows 10 en 11

Stap 1. Download Afbeelding ComponentsScanner naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op ComponentsScanner.exe en selecteer de optie Als Administrator uitvoeren.
  • In het venster van gebruikersaccountbeheer klik je op Ja om door te gaan.
  • Volg nu de instructies die in het programmavenster verschijnen.
  • Wanneer de COMPONENTS hive corrupt is verschijnt de melding: ComponentsScanner has detected the following issues that it is able to repair automatically.
Afbeelding
  • Druk hier op de Y (Yes) om de voorgestelde raparatie uit te voeren.
  • Wanneer de tool gereed is wordt op het bureaublad een logbestand ComponentsScanner.txt opgeslagen.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht voor verdere hulp als er ook andere problemen zijn gevonden.
Stap 2. Maak een kopie van de CBS map met alle logbestanden indien het probleem niet (volledig) is verholpen na de voorgaande reparatie.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.

    Afbeelding

  • Upload het bestand CBS.ZIP naar GoFile of WeTransfer en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Stap 3. Open een nieuw topic op het forum en plaats de downloadlink naar de CBS logs via de volgende instructies.
  • Open het forum Windows Update Problemen en klik op Nieuw onderwerp.
  • Voordat u een nieuw onderwerp kun starten dient u zich wel eerst aan te melden op het forum, dit kan via deze link.
  • Plaats vervolgens een probleemomschrijving inclusief foutmeldingen en/of foutcodes die Windows Update weergeeft.
  • Aan de hand van de logbestanden kunnen wij onderzoeken wat de oorzaak is van de problemen met Windows Update en een gepast advies geven.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update Errors en Informatie”