Plaats reactie
17
De eerste 45 seconden moest ik toch echt even nadenken, en toen zeg ik het opeens.
Niet in de spoiler gekeken, maar het is eigenlijk best makkelijk. Tanti saluti!
Alleen klopt de vraagstelling niet.
Greetings, Black Tiger.
18
De vraag klopt inderdaad niet, die zou moeten zijn: "maak van deze lucifers zes". Het zal wel iets met een letterlijke vertaling zijn...

Als kind las ik de "Zo Zit dat" een soort van KijK voor kids - in dat blad stonden ook vaak leuke dingen zoals dit met lucifers, ik herinner mij ook nog een truc met zes guldens (of knaken) waar je er maar één van mocht verplaatsen... Of je die op een forum kan uitleggen weet ik niet, maar het was el een illusie in real life...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Ja of "maak hier zes van" zou ook goed zijn.
De Kijk had vroeger wel interessante dingen, af en toe las ik die van een vriendje. Op TV was toch ook zo'n programma "zo zit dat" of niet? Of heette dat "Hoe zit dat?"? In elk geval een soortgelijke titel met allerlei interessante wetenswaardigheidjes voor kids ook kleine wetenschappelijke dingen die dan leuk zijn.

Lucifer truukjes heb ik vroeger ook vaker gedaan, maar weet niet meer waarvan want abo's op Kijk, of Donald Duck of zo daar was vroeger geen geld voor thuis.

Mijn neef vertelde me ooit een illusie met vingers. Daar heb ik de kinderen totaal gek mee gekregen. Kan het wel een beetje uitleggen.
Ik: Jij kunt toch een beetje rekenen, of niet? Beetje optellen en aftrekken tot 20, toch?
Antwoord: Ja natuurlijk!
Ik: Hoeveel vingers heb ik op mijn handen.
Antwoord: Ja duh... 10.
Ik: Neen 11.
Antwoord: Nee domme iedereen heeft 10 vingers
Ik: Ik dom? Ik heb 11 vingers hoor. En ik kan het bewijzen.
Antwoord: Hoe dan?
Ik: Nou eenvoudig. En hierbij telde ik de vingers van mijn linkerhand van pink naar duim of omgekeerd... 1....2....3....4....5 dat klopt toch?
Antwoord: Ja tuurlijk
Ik: Het maakt toch niet uit of je het doet met optellen of aftrekken of niet?
Antwoord: Nee
Ik: Nou dan.... En daarbij telde ik van mijn rechter hand van duim naar pink of omgekeerd... 10.....9......8...7....6. Klopt toch of niet?
Antwoord: Ja
Ik: En hoeveel is 5+6?
Antwoord: euh... huh? 11.
Ik: Nou dan.

En dan stonden ze heel dom te kijken. Moet je niet doen als ze wat ouder zijn want dan loop je tegen de discussie aan dat als je van 1 tot 10 telt het wel werkt, maar dan kun je nog stellen dat als je van 10 terug telt dat je op 0 moet uitkomen en dat je er dan 1 over houdt, maar daar trappen ze niet lang meer in.

Zelfde met de Chinees. Ik heb een tijd lang extra Kuy You Luk gehad. Maar dat moet je eigenlijk horen. De meesten spreken dat uit als "koe you look", dus dat zijn van die ballen en toen ze vroegen wat dat was zei ik dat het koeieogen waren.
Nou je kent allemaal wel van die verhalen dat ze zeggen dat je ratten naar de chinees kunt brengen voor in de bami en zo. Dus ze begonnen te twijfelen.
Neee pap, echt niet.
Jawel hoor echt waar.
Vrouw: Nee gek, dat is niet zo, maak die kinderen niet zo gek.
Ik serieus: Ja maar jawel? Echt wel.
Iedereen vragend kijken.

Ik dus van "je kent toch een beetje Engels, of niet" tegen m'n dochters.
Ja
Oke koe = koe makkelijk he?
Nou, you = jij, toch?
ja
Look = kijk
ja
Nou dan... zet het eens achter elkaar "koe jij kijkt", en wat gebruikt een koe om te kijken? Zijn ogen natuurlijk.

Aaa baah... ieks.. nee dat hoef ik niet.
En ik had extra. ;D

Dat hebben ze toch wel een aantal jaren geloofd, totdat de oudste wat slimmer werd en toch echt niet kon geloven dat de chinees koeienogen zou maken en hoe ze dan aan zoveel ogen konden komen.
Daarop heb ik uitgelegd dat ze dat in China misschien wel maken, wie weet, daar eten ze immers ook hond. Maar hier in Nederland zeker niet en heb ik het truukje uitgelegd.
De oudste lust die dingen ook, de jongste (ook 26 inmiddels) heeft ze nooit gelust en nog steeds niet.

Maar zo krijg je kids gek en wij (mijn vrienden en ik) hadden de grootste lol.
En de vrouw wist het niet zeker want die lustte die dingen sowieso niet en kent geen Engels dus wist niet wat ze er van geloven moest en ik in het begin heel serieus bleef en pas na een jaar aan haar vertelde dat het onzin was.
Greetings, Black Tiger.
22
Phoe... hopelijk is dat niet dezelfde flauwekul als op Facebook.
Als je verder door telt zou de uitkomst (zie spoiler 1) moeten zijn.
Spoiler: weergeven
12
Spoiler: weergeven
Edit: spoiler staat verkeerd om. Je moet ook consequent met het grootste getal doorgaan.
Dat doe je met die eerste regel wel, daarna begin je steeds met de lagere. :)
Dus 10x9 maar dan ook
9x8
8x7
enz.
Greetings, Black Tiger.
24
Deze vond ik ook wel leuk, omdat er gewoon een normale oplossing mogelijk is. Ik kom regelmatig van dit soort opgaves op Facebook tegen maar dan is dat veelal voor meerdere uitleg vatbaar of meer oplossingen mogelijk en gaat men er ook nog over discussieren, dan is de lol er voor mij persoonlijk wel vanaf.
Zal met deze misschien ook wel kunnen, geen idee maar hier blijft het tenminste leuk. :)
Greetings, Black Tiger.
26
Hahaha je moet het maar weten.... schijnbaar ben ik hoog opgeleid, ik zag het niet of nam de tijd er toch niet genoeg voor. :D
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”