Plaats reactie
1
Nu heb ik al een oud mail adres, en krijg ik al jaren veel spam/phishing. Nu krijg ik de laatste tijd om de paar dagen een mail dat er is geprobeerd in te loggen op bij Microsoft account. De ene keer is dit met een uitroeptekentje, de andere keer zonder. Een uitroepteken en vlaggetje erbij wil niet automatisch betekenen dat het een legitiem mailtje van Microsoft is, toch? Nu heb ik ook eens gekeken in mijn Microsoft account, en ik zag wel dat er heel af en toe eens een poging werd gedaan om in te loggen. Is dit erg zorgwekkend? Ik geloof dat dit mislukte pogingen zijn, maar het is toch vervelend. En dan staat er (uiteraard) altijd een buitenlandse locatie bij. Als ik met een ander apparaat wil inloggen op mijn Microsoft account (met juiste wachtwoord) dan krijg ik altijd een code op mijn telefoon die ik in moet intikken voordat ik er echt in kan. Neem dus niet aan dat dit enig kans van slagen kan hebben(?). Snap niet waarom dit dan af en toe voorkomt. Meer mensen die hier last van hebben?

Twijfel of mijn Microsoft account (en mail adres) zal verwijderen, en eens met een hele schone lei te beginnen. Alleen dit heeft ook wel wat voeten in de aarde natuurlijk.
2
Hallo,

Dit soort e-mails eindigen altijd op @accountprotection.microsoft.com.
Meer hierover account aanmeldingen.

Deze waarschuwing mails komt vaak voor, niet alleen als je je aan meld bij Microsoft maar ook als je je aanmeld bij apps die gekoppeld zijn aan je microsoft-account.
Microsoft is erg streng met aanmelden (vaak goed ook).

Maar aan te raden als je veel van dit soort meldingen krijgt om je wachtwoord te veranderen (een goed en sterk wachtwoord).
En om een Microsoft account te verwijderen is vaak geen goed idee omdat vele apparaten of apps hieraan verbonden zijn,
en bij een nieuw account krijg je dit toch ook weer.
Het belangrijkste is maak regelmatig een nieuw wachtwoord aan en laat niet overal je e-mail achter.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Dank voor jouw reactie! Overigens heb ik wel een zeer sterk wachtwoord, maar ik zal 'm weer eens aanpassen.

Deze mails komen van: no-reply@microsoft.com

Dit zal dus eerder een soort phishing zijn? En als het al echt is, dan komen ze met een goed wachtwoord en 2staps verificatie toch nooit ver, neem ik aan?
4
Quante schreef: Dit zal dus eerder een soort phishing zijn? En als het al echt is, dan komen ze met een goed wachtwoord en 2staps verificatie toch nooit ver, neem ik aan?
Ziet er wel naar uit dat het nep mails zijn Microsoft.

En door die 2 staps verificatie ben je veilig.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Ongeacht wat je in het "van" veld ziet, of dat nu noreply@microsoft.com is of @accountprotection.microsoft.com kun je het beste eerst met je muis even op een eventueel aanwezige link gaan staan -zonder- er op te klikken.
Normaliter zie je dan wel ergens in je scherm waar die link naar verwijst, of anders rechter muisknop klikken, koppeling kopieren en dan plakken in kladblok.
Als het echt naar een microsoft.com site verwijst zal het correct zijn, als je iets anders ziet of iets wat er op lijkt en zeker bij bit.ly en andere verkorte links, dan is het gewoon nep.

Met een goed wachtwoord en 2 staps verificatie wordt het al heel moeilijk om iets vervelends te kunnen doen.
Greetings, Black Tiger.
7
Zie nu dat ook mails van ''someone tried to log in to your Facebook account'' van hetzelfde email adres komen. In ieder geval, zelfde verwijzing als je op de link klikt.

Triest eigenlijk. Wat kunnen ze hier nou eigenlijk precies mee bereiken als je er op klikt? In je computer komen? Geld stelen? Andere persoonlijke gegevens achterhalen? Uiteraard wel jouw hele adresboek dezelfde email sturen. Maar wat zou het uiteindelijke doel zijn?
9
Quante schreef: Heb het even in google gezet en ga uit van een fake mail.

These users thanked the author Quante for the post:
Dat is zeker niets van microsoft zelf.
Greetings, Black Tiger.
10
Om illegale, irritante, ongewenste of kwaadaardige e-mail van een Outlook.com-, Hotmail-, Live- of MSN-account te melden, stuurt u het ongewenste bericht in zijn geheel (inclusief de volledige berichtkop) door naar abuse@outlook.com
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”