Plaats reactie
1
Ik heb Windows 10 op mijn laptop en krijg de mogelijkheid om gratis over te gaan naar Windows 11. Mijn laptop schijnt de overstap aan te kunnen. Is het verstandig om over te stappen? Hoef ik niets te doen met al mijn opgeslagen bestanden, shortcuts (bureaublad), Outlook e.d.? Graag advies en bij voorbaat dank.
2
Hallo,

Ooit zouden we toch moeten want aan Windows 10 komt ook een eind, en is je pc gereed voor Windows 11 zou ik het doen.
En natuurlijk zijn er veranderingen waar je soms aan moet wennen maar ik zie dat als leuk en een uitdaging.
Als je via de gekregen melding de Windows 11 upgrade doet gaan al je eigen bestanden en programma's mee maar een backup is altijd aangeraden.

Hier leuke items waar je misschien wat aan hebt: https://www.pcwebplus.nl/windows11/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Ik ben er nog niet van gecharmeerd omdat er niet echt verbeteringen zijn, eigenlijk met name hoe Windows er uit ziet is veranderd. Dat is een persoonlijke keuze, mede omdat ik bepaalde eisen heb en niet echt van onnodige verandering houdt.
Maar het is zoals Abbs zegt, op een gegeven moment moet je toch over en die veranderingen is een kwestie van wennen. Nieuwe PC's worden al het meest verkocht met W11 dus vee mensen werken er al mee.
Daarnaast kun je als het goed is binnen 30 dagen terug naar Windows 10 als het toch niet bevalt. Of je kunt een disk image maken en dan kun je op een later tijdstip ook nog terug indien dat nodig zou zijn.
Maar ik denk dat als je er wel aan kunt wennen, zeker met de tips waar Abbs naar verwijst, denk ik niet dat je het nog nodig zult vinden om terug te gaan naar W10.
Greetings, Black Tiger.
4
Op alle systemen desktops en laptops die volgens Microsoft voldoen aan de hardware eisen promoot het Windows 11.

Of het verstandig is om over te stappen heeft niet alleen te maken met opgeslagen bestanden, shortcuts (bureaublad), Outlook e.d.! Dit soort bestanden worden wel behouden. Problemen doen zich eerder voor met gebruikte hardware en compatibele drivers die er niet zijn.

Tool checkt Windows 11-compatibiliteit met AutoHDR en DirectStorage - https://tweakers.net/nieuws/186396/tool ... orage.html
Windows 11 Requirements Check Tool - https://bytejams.com/win11rct/index.html
5
De meeste drivers voor Windows 10 zullen geen problemen geven na een upgrade naar Windows 11, om het moet echt om exotische hardware gaan. Een bekend probleem is wel dat oudere drivers die niet voorzien zijn van een digitale handtekening problemen geven met de kernisolatie (geheugenintegriteit) van Windows Defender.

Om een beter advies te geven of een upgrade aan te bevelen is kan je eens een logje van Speccy posten met daarin een overzicht van de hardware.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”