Plaats reactie
1
Hier aan het proberen een laptop weer aan de gang te krijgen. Moest er voor het toetsenbord loshalen, in mijn idee. Achteraf niet nodig geweest misschien, maar flex kabeltjes (ook ZIF kabels genoemd, van wat ik erover vond) losgetrokken, en die dingen veel te kort om handmatig weer aan te sluiten, krijg mijn hand dan niet meer tussen de ruimte om er bij te komen. Ook hoe dat machinaal ooit vast gezet zou moeten zijn mij een raadsel, maar daar geen verstand van verder. Iemand hier een idee hoe dat normaal gedaan zou moeten worden. Het vervangen van een toetsenbord is toch iets dat redelijkerwijs wel een mogelijkheid zou moeten zijn bij laptops. Denk dat met wat kunst en vliegwerk het voor elkaar wel weer kan krijgen (dmv verlengen van kabeltjes), maar besterf het haast van nieuwsgierigheid hoe het de bedoeling is dat dit weer aangesloten kan worden, normaal gezien (zonder pietepeuterig gesoldeer).
2
het is voorwaar een heel (langdurig) gepriegel, maar het is me nog nooit niet gelukt....
meestal zit op het uiteinde een harde flap, en dan kom je met een pincet wel verder in de kleine ruimte.
de aanhouder wint!
3
FFC Flat Cables zijn vaak op maat gemaakt en passen daardoor maar met minimale speling in de socktet. Je hermonteert toetsenborden met een korte FFC vooral in een boogje, positioneer het toetsenbord op de buik en pak met een pincet de FFC en herplaats de aansluiting in de socket. Vergeet niet om de socket eerst te ontsluiten, dit kan via de nokjes aan beide zijden van de socket om die te openen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”