ik ben nieuw hier op het forum en heb hier al veel interessante dingen gelezen.
Ik hoop dat ik ihier in het juiste forumhoekje zit met mijn vraag
ik heb een desktop met windows8.1 mijn OS staat op een SSD schijf en ik heb nog een tweede SATA-schijf.
deze schijf is gepartitioneerd en bevat enkel bestanden . Het is de opslag in partities voor oa Foto's , muziek,
documenten, enz...
Bij de opstart (of terugbrengen uit slaap/sluimerstand) geeft windows onmiddellijk een melding dat er een
kritieke fout is en dat ik onmiddellijk mijn bestanden moet backuppen omdat de schijf het elk ogenblik
kan laten afweten.
ik heb dan de keuze voor F1:boot of esc voor menu-opties. Als ik boot start de pc gewoon op .
de schijf is perfect toegankelijk en partities zijn perfect toegankelijk en alle bestanden zijn er nog.
uit voorzorg heb ik met macriumreflect7 een image gemaakt van al de partities op die schijf die gevaar zouden
lopen.
mijn vraag is nu, als ik een nieuwe HD steek, kan ik die macrium images 'zomaar' terugzetten nadat ik de nieuwe HD
in partities heb ingedeeld ? of is dat wat iets tekort door de bocht ...
2e vraag is of het werkelijk nodig is dat ik de schijf vervang of dat het probleem misschien kan opgelost worden ?
(het gaat slechts om een aantal slechte sectoren waardoor conditie van de schijf 0% is maar prestaties nog steeds 100%
heronder 2 schermafbeeldingen van de diagnose door harddiskSentinel :

alvast vriendelijk dank bij voorbaat voor hulp en tips !