Plaats reactie
1
Goedenavond,

Op dit moment gebruik ik Cobian Backup (Reflector) als backup-programma.
Tot voor kort werkte dat prima, 1 keer een volledige backup, dan 6 keer een in differentiële en dan de zevende weer een volledige, waarna de voorgaande worden verwijderd.
Ik maak 5 backup-sets (documenten, afbeeldingen, muziek etc) die allemaal op hun eigen tijd, dagelijks gestart worden, ze komen niet met elkaar in conflict dus.

Het vreemde is dat van de een op de andere dag, drie van de 5, na het starten op de geprogrammeerde tijd vervolgens elk uur een backup maken, net zo lang tot ik de PC uitzet of het programma stop.
Ik heb die drie al eens verwijderd en opnieuw ingesteld, ik heb het hele programma al eens verwijderd, tot en met het register, maar na een nieuwe installatie gaat het na een paar dagen weer fout.
Niet met dezelfde backup-sets, maar het kunnen zo maar één of meer van de anderen zijn
De schrijver (Luis Cobian) kon ook geen oplossing geven, dus ik ga op zoek naar een ander programma.

Ik wil het liefst niet gecomprimeerde backups maken, omdat ik het handiger vind om terug te kijken. Verder uiteraard iets van een volledig en daarna differentioneel.
Het hoeft niet perse gratis te zijn, betrouwbare backups zijn belangrijk.


Ik ben dus op zoek naar ervaringen.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Gebruik zelf Disk Master Free na problemen met Aomei die bsod's gaf.

En in de incrementele modus, eerst een systeem back-up gemaakt en om 11.00 elke dag een incrementele, als na een dik half jaartje de ruimte te klein wordt wis ik de boel en begin overnieuw, heb nu altijd een up-to-date back-up achter de hand.

Waarom je van al die onderdelen aparte back-up's wil ontgaat mij.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Die kende ik nog niet, ga ik eens uitproberen.
Dat van die verschillende sets is zo gegroeid en inderdaad kan ik het wel weer samen voegen tot één backup.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”