Plaats reactie
1
Paramount Software het bedrijf achter heeft bekendgemaakt dat de gratis versie van Macrium Reflect het einde van de ondersteuning bereikt op 01-01-2024. Dit betekent concreet dat er geen beveiligingsupdates meer worden uitgebracht, alsook updates voor toekomstige bugs. Macrium Reflect Free 8.0.7175 is vooralsnog de laatste onderhoudsupdate voor het gratis backup-programma.

Of dit tevens de laatste versie zal zijn is nog niet bekend, maar het downloaden van de full-installer voor de gratis versie is wel handig. Met name omdat het installatiebestand na januari 2024 wellicht ook niet meer beschikbaar zal zijn?!

Wil je na januari 2024 ook nog gebruik maken van de gratis versie van Macrium Reflect, download dan het volledige installatiebestand via (ReflectDLHF.exe). Want het laatstgenoemde bestand is enkel de Macrium Reflect Download Agent. Voer dit bestand dus uit om een kopie te maken van het volledige installatiebestand om de gratis versie van Macrium Reflect te kunnen installeren.

Macrium Reflect Free downloaden: https://www.macrium.com/reflectfree#

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Maxstar schreef: Of dit tevens de laatste versie zal zijn is nog niet bekend, maar het downloaden van de full-installer voor de gratis versie is wel handig. Met name omdat het installatiebestand na januari 2024 wellicht ook niet meer beschikbaar zal zijn?!
Dan hebben we in elk geval nog een jaar de tijd, want het wordt nu pas 2023 dus wie weet komen er nog meer nieuwe versies komend jaar.
Greetings, Black Tiger.
4
Ik gebruik hem zelf ook niet maar heb hem wel in de download voor het geval dat.
Normaliter gaat hier alles automatisch met EaseUs ToDo Backup Home, deels volledig en deels incremental. Dat is wel een betaalde tool. Nooit problemen mee en werkt perfect.
Greetings, Black Tiger.
5
Ik gebruik hem ook niet, ik heb Aomei backupper free in gebruik. Werkt prettig vind ik en zo is er voor ieder wat wils, ik heb hem net als blacktiger maar even binnengehaald.
6
Hallo allemaal,

Er is nog een beveiligingsupdate gekomen voor Macrium Reflect Free: versie 8.0.7690, wellicht de laatste voor 1 januari. Nu wilde ik ook het installatiebestand van deze versie bewaren maar vond die niet op de site van Macrium. Ik vond hem wel hier:

https://www.majorgeeks.com/mg/get/macri ... ion,3.html

Ik snap alleen niet waarom daar ook 8.1.7675 staat. De download geeft 8.0.7690.

Groetjes,
DieEnDie
8
DieEnDie schreef: Ik snap alleen niet waarom daar ook 8.1.7675 staat. De download geeft 8.0.7690.
De meest recente versie is inderdaad 8.0.7690, waarom MajorGeeks ook de voorgaande versie nog toont weet ik niet.

Ik heb nog een kopie van de Macrium Reflect Download Agent (ReflectDLHF.exe), met dit tooltje kan je nog steeds het volledige en meest recente installatiebestand van de officiele kanalen downloden. Deze tool is niet meer te zelf downloaden maar werkt nog wel steeds?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Het lijkt me dat 8.1.7675 een recentere versie is.

Ik heb nu twee verschillende versies van de Download Agent. Die volgens de link van Pearl is versie 8.1.7675.0:
Onder: Download via de producent:
https://www.gratissoftwaresite.nl/downl ... ferentieel

Die van Maxstar is versie 8.0.6161.0.

Volgens gratissoftwareversie.nl is Reflect vanaf 8.1 betaald.

Of maakt het niet uit welke versie de Download Agent is en downloadt hij automatisch de laatste versie zoals Maxstar schrijft? Ik heb de bestanden niet uitgevoerd omdat ik al de laatste versie heb via de update van het programma.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Nieuwe artikelen & algemeen nieuws op computergebied”