Plaats reactie
31
De Lenovo Ideapad Gaming 3. 3i Gen 7 is qua specs de meest krachtige laptop van de drie die je noemt, ook heeft dit model het grootste scherm 16" inch. De laptops van Asus (Zenbook S13 Oled (ryzen 7 6800U) en Vivobook S14 Oled (core i7 12700H)) hebben een aanzienlijk kleiner scherm, 13" en 14" inch. Dit is wel iets om rekening mee te houden want bij langdurig gebruik werkt dat niet echt prettig, tenzij je bijvoorbeeld ook een extern scherm zou gebruiken. Mijn voorkeur van deze drie laptop gaat dus vooral uit naar de Lenovo.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
32
Bedankt @Black Tiger en @Maxstar voor jullie reacties.
De Lenovo Ideapad Gaming 3, 3i Gen 7 spreken me aan.
Wellicht kunnen @Yamaha en @pearl2000 ook reageren, gaarne hoor.
Tevens zijn andere reacties vanzelfsprekend meer dan van harte welkom.
Alvast mijn dank daarvoor.
Groet, Hermie
33
Ik ben zelf groot Lenovo-fan dus die Ideapad zoals voorgesteld vind ik ook wel een mooie voor een goeie prijs. Basisversie: https://www.lenovo.com/be/nl/laptops/id ... le.be%252F als voorbeeld.
Toekomstgericht en afhankelijk van je budget, zou ik nog wel enkele aanpassingen durven doen voor jouw gebruik: 16Gb DDR4 RAM, een extra m.2 SSD van 1Tb en videokaart RTX 3060 met 6Gb (zie pdf hierbij).
Afbeelding
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
34
Bedankt @Yamaha voor je reaktie en aankoopadvies. Perfecte specifikatie!
Is zoiets vergelijkbaars met 32 GB werkgeheugen te koop?
Groet, Hermie
35
Hallo @Yamaha hoe luidt jouw aankoopadvies voor mij op dit moment?
Tot op heden ben ik nog steeds niet overgegaan tot aankoop van een windows laptop.
Houdt o.a. verband met de beschikbaarheid van moderne processors, prijzen en aanbod.
Hoor van je, alvast bedankt.
Groet, Hermie
36
Heb je al enig idee van je budget want dat ben ik een beetje uit het oog verloren. En is de aankoop in B of NL?
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
37
Hoi @Yamaha , bedankt voor je reactie. Budget maximaal ca 1500,-, aankoop laptop in Nederland (qwerty).
Fijn weekeinde, groet, Hermie
38
Hermie, sorry voor de late reactie maar was (en nog steeds een beetje) geveld door een stevige griep. Jouw vraag over 32Gb RAM, dat ga je - zeker niet voor dat budget - in een standaard toestel terug vinden in de handel. Ook een toestel met 2 ssd's of 1 SSD+1HDD zoals in de bovenstaande lenovo zijn ook niet snel terug te vinden. Misschien kan eens horen bij een pc-zaak in jouw buurt of ze iets op maat kunnen maken en anders misschien deze opvolgen, komt binnenkort beschikbaar: https://www.coolblue.nl/product/906403/ ... ifications
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
39
Er is trouwens nog een manier - als je een snelle ssd hebt - om je werkgeheugen uit te breiden door met het pagefile.sys bestand te gaan spelen (lees: vergroten). Zo kan je het wisselbestand (swapfile) van Windows als extra werkruimte reserveren. Kan indien nodig wel eens uitgelegd worden in een ander topic.
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
40
@Yamaha Beterschap! Bedankt voor het superadvies, kom er binnenkort op terug.
Groet, Hermie
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”