Plaats reactie
1
Mijn laptop kan de printer niet meer vinden. Als ik zoek via een IP adres krijg ik de melding dat de DNS server niet goed werkt (zie screendump).
Zelfde geldt voor het benaderen van mijn QNAP NAS via Qfinder en het Ziggo modem.
Beiden zijn via IP adres niet te benaderen. Eea werkt prima vanaf mijn andere PC, tablet en telefoon.
Al het eea geprobeerd (DNS flush, IPconfig release) maar dat werkt maar tijdelijk.
Het "aparte" is dat in safe mode met netwerk toegang eea wel werkt.
Tijd voor een grondige scan analyse door jullie. In de bijlage de uitdraai van Mnitools
Dank alvast, Dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo DJV.

Volgens mij is @Maxstar nog niet klaar in je andere onderwerp als ik zie welke fouten er nog allemaal in die MTB log aanwezig zijn.

Anyway, wat mij het meeste opvalt is dat er alleen nog uitsluitend geprobeerd wordt om via ipv6 verbinding te maken en niet meer via ipv4.
Normaliter zou dat moeten werken omdat Ziggo tegenwoordig overal full dual-stack aanwezig heeft. Maar als je Ziggo ip met 213.nogwat begint, dan heb je vermoedelijk nog DS-Lite en dat kan ook tot problemen leiden.

Hoe dan ook kom je momenteel niet naar buiten toe.
Waar ik mee zou beginnen om te proberen is om ipv6 uit te schakelen.

Ga hiervoor naar configuratiescherm -> netwerkcentrum -> links klikken op "adapterinstellingen wijzigen", dan met de rechter muisknop op je netwerkkaart klikken en eigenschappen kiezen en dan Internet procotol ipv6 uitvinken.

Dan ok klikken, laptop opnieuw starten voor de zekerheid. Lukt het dan wel om op internet te komen?
Zo nee, dan nieuwe Minitoolsbox log plaatsen.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo zwarte tijger :-)
ipv6 uitzetten op alle adapters gaf niet direct de oplossing. Daarna maar besloten om de virusscanner eens te verwijderen. Ook geen effect. Omdat Windows overal maar bleef aangeven "Firewall probleem" NordVPN maar eens verwijderd. Eureca ! Printer weer te zien modem weer benaderbaar, NAS weer in beeld. Blijkbaar de oplossing. Darnas NordVPN, virusscanner (Bitdefebnder) opnieuw geinstalleerd en eea werkt weer zoals het hoort. ipv6 wel uit laten staan. Ik weet niet of dat handig is ja of nee dus wellicht kan jij daar nog iets over zeggen. Dank voor het meedenken. Groet Dirk
4
Hallo Dirk.

Ah kijk aan, toch mooi te zien dat je het zelf gevonden hebt. Die moet ik wel gaan onthouden voor de toekomst want dat verwacht men niet zo'n raar probleem door VPN.

V.w.b. die ipv6 die kun je rustig nog een tijdje uit laten staan, heb je niet perse nodig, alles is gewoon nog via ipv4 te bereiken. En mocht het in de toekomst nodig zijn kun je het zo weer aan zetten.
Overigens had ie niet overal uit gehoeven, alleen op die hoofd adapter, maar is verder ook niet erg.

Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing! :good:

Groet, Richard.
Greetings, Black Tiger.
5
Ik weet nu ook waarom NordVPN de oorzaak was. In de algemene settings staat een twee settings die je PC "onzichtbaar" (invisible) maakt in je netwerk. Ik had dat gelezen als zichtbaar. Foutje. En ondanks dat ik NordVPN, volgens mij, compleet uit had staan blijft deze optie "onder water" aan staan. Dat had ik niet verwacht. Googlen op " NordVPN en printer niet zichtbaar" gaf mij deze oplossing.
6
Ook dat is goed om te weten.
Dat laat me denken aan iets wat sommige firewall software (met name van Norton) ook graag doet, je schakelt alles uit en toch blijft het onder water gewoon actief. Had niet gedacht dat een VPN dat ook zou doen.
Bedankt! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”