Plaats reactie
1
Ik wil met 3 email-accounts (Gmail, Live en Online.nl) Office of 365 Outlook op Windows 11 laptop, (Android) smartphone en (Anfroid) tablet gebruiken en daarbij mijn bestaande (PST) mail bestand met duizenden mails handhaven/aanvullen. Het bestand met mijn mails wil ik zowel op de laptop (om ook zonder internet in Outlook te kunnen werken) als in de cloud opslaan (nodig om vanaf meerdere apparaten te gebruiken en als bavk-up). Kan dit en hoe moet ik dit doen/instellen?
Mijn nieuwe Medion laptop is nu ter reparatie bij Medion (Duitsland) en als deze terug komt, moet ik alles opnieuw installeren.
Nu gebruik ik POP en staat mijn PST bestand op mijn laptop en synchroniseer dit steeds aan het eind van de dag naar Onedrive (Family) en ga op mijn smartphone en tablet naar Gmail waar 95% van mijn mailverkeer plaats vindt. Dan zie ik natuurlijk niet mijn Outlook mappen en mails. In Gmail bewaar ik mijn mails maximaal 12 maanden (i.v.m. beperkte ruimte) terwijl ik ze in Outlook (en dus Onedrive) wel langer bewaar.
2
Waarom gebruik je nog de POP-instellingen? Je kan trouwens perfect in Office Outlook een pst-bestand bijvoegen/aanvullen en dit naast bestaande IMAP of exchange accounts. Dat bestaande pst-bestand kan je als een soort van archief gebruiken en blijven opslaan in de cloud.
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
3
Ik wil mijn bestaande pst bestand (groot 2,7 Gb) niet als archief gebruiken. Ik heb al een Archive pst bestand (groot 0,9 Gb). Ik bewaar nu eenmaal veel en wil dadelijk niet op 3 plaatsen (mappen, bestanden) moeten kijken als ik een (oude) mail zoek. En 'in Office Outlook een pst-bestand bijvoegen/aanvullen en dit naast bestaande IMAP of exchange accounts.' werkt volgens mij niet. Het pst bestand staat dan toch (alleen) op mijn laptop en daar kan ik dan op mijn tablet en smartphone toch niet bij?
Met mijn bestaande pst bestand(en) omzetten naar IMAP heb ik geen probleem. Waar staat bij IMAP het bestand met (al) mijn mails? Niet bij Gmail want daar is geen ruimte voor. Het zou wel in Onedrive (en met het groene vinkje ook op mijn laptop) kunnen. Dan moet ik dus pst (POP) omzetten naar IMAP en de juiste (Outlook en Gmail) instellingen weten.
4
Eerst en vooral, een pst-bestand is enkel bruikbaar in Office Outlook. Hoe wil jij een pst-bestand op je tablet of smartphone bekijken dan?
Een IMAP account houdt al je mail online bij en niet meer op je pc, dus daar moet je al niet meer zoeken naar een bestand met je mails. Je kan wel van je IMAP account een backup maken als pst naar je pc.
Een pst-bestand kan je perfect in Office Outlook naast een bestaande IMAP laten zien zodat je van daaruit mails kan bekijken/copiëren/enz. Je hoeft die enkel maar toe te voegen in "gegevensbestanden" onder je account(s).
Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten. Ik leverde bewijs van mijn bestaan. Omdat, door het verleggen van die ene steen, de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan!
(Bram Vermeulen)
5
Is een pst-bestand ook bruikbaar in 365 Outlook. Ik heb in mijn 365 Familry abonnement een outlook app die ik op mijn smartphone en tablet kan zetten.
Kan ik in Outlook Bestand – Accountinstellingen – Gegevensbestanden niet verwijzen (locatie) naar een (pst) bestand in Onedrive (en dat ook op mijn smartphone en tablet doen)?
Mijn mails over twee bestanden verdelen, de oude in POP en de nieuwe in IMAP lijkt me niet handig. Dan maar mijn POP bestand omzetten in IMAP. Of mijn e-mails in IMAP Postvak IN binnen laten komen en de mails die ik wil bewaren verplaatsen naar mijn (mappen in mijn) pst-bestand. Alleen dan ben ik ze volgens mij in Gmail ook kwijt en blijft het probleem dat ik ze op mijn smartphone en tablet niet heb.
Waar staat mijn IMAP bestand? Online bij Gmail kan niet wat daar is geen ruimte voor. Online in Onedrive kan wel. Kern van het probleem is dat ik Outlook wil gebruiken op meerdere apparaten en de mails niet bij Google/Gmail kunnen staan.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”