Plaats reactie
1
Ik wilde mijn "documenten" en "download" systeemmap verplaatsen van de c:/user/ etc map maar heb ze nu per ongeluk aan dezelfde map toegewezen.
D:\documenten.
Dus downloads en documenten bij elkaar.
Dom natuurlijk :-( maar als ik nu de locatie van de ene map locatie wijzig, gaat de andere mee.
Maw zowel het download pictogram als het documenten pictogram blijft verwijzen naar dezelfde folder en er achter hangt dezelfde inhoud.
heel irritant.
Ik heb al nieuwe mappen aangemaakt op de oue locatie maar krijg de verwijzing niet voor elkaar.
Wie helpt.

Groet,
Dirk
2
als je rechtsklikt op de map, eigenschappen kiest, en dan locatie, krijg je de optie 'standaardinstellingen herstellen'
wat is daarvan het effect?
3
Het effect daarvan is dat de download map als locatie c:\user\naam\dowload krijgt.
Maar ook de map documenten krijgt automatisch dezelfde loactie.
Kortom als je van de één de eignschap/locatie verandert, verandert de andere ook.
7
djv schreef: Het effect daarvan is dat de download map als locatie c:\user\naam\dowload krijgt. Maar ook de map documenten krijgt automatisch dezelfde loactie.
Kopieer en plak de onderstaande variabelen eens in de adresbalk van de verkenner en laat hiervan het resultaat weten. Indien je voor beide dezelfde locaties te zien krijgt kan ik een REG fix maken om de sleutels te herstellen. Zodat beide locatie weer op default gezet worden.
  1. %UserProfile%\Downloads
  2. %UserProfile%\Documents
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Dank voor de input.
Iets mee info ; bij "Deze PC" staat bij mij het volgende rijtje :
Afbeelding
Zowel het download symbool als het documenten symbool komen in dezelfde map uit : C:\Users\verhu\Documents en hebben ook dezelfde naam.
Als ik kijk bij eigenschappen / locatie hebben ze ook beiden dezelfde eigenschappen. En pas ik de één aan dan verandert de andere mee.
%UserProfile%\Documents komt in dezelfde map uit.
%UserProfile%\Downloads geeft als resultaat : "map ken ik niet".
Ik hoop dat je hier iets mee kan ; alle hulp is welkom
9
Hallo,

Maak als eerste een herstelpunt of een systeemkopie, zodat alle belangrijke bestanden zijn veiliggesteld. Download daarna Fix.bat uit de bijlage, klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies de optie als administrator uitvoeren. Wanneer gereed, herstart de computer. Worden beide mappen nu weer correct geopend?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”