Plaats reactie
1
Hallo, momenteel heb ik een wifi extender van tplink in gebruik (onbedraad).
De doorvoersnelheid is relatief laag, het bereik beperkt.
Bestaan er wifi extenders welke onbedraad een hogere doorvoersnelheid en
een groter bereik (mW) hebben?
Alvast bedankt voor reactie(s), groet, Hermie
3
Hallo Hermie.
Onbedrade extenders hebben altijd het nadeel dat het heel erg snel langzaam gaat worden. Want die maken al een verbinding via Wifi en versterken deze dan en moeten die snelheid dus uit hun eigen wifi verbinding met de router halen, die dan al een stuk lager kan zijn.
Er is geen enkele garantie op te geven. Wat je kunt proberen is powerline adapters. Deze gaan via het stopcontact en zijn aldus ook feitelijk onbedraad. Maar daarvan kun je er wel meerderen in huis hangen en op die manier het bereik vergroten.
Hogere snelheid is ook hier geen garantie.
Greetings, Black Tiger.
4
Bedankt @Black Tiger voor je reactie.
Powerline zou eventueel kunnen, maar dan moeten beide powerlines volgens mij op dezelfde groep aangesloten zijn?
Groetjes, Hermie
5
Graag gedaan.
Dezelfde groep is wel een pré voor optimale werking ja. Er zijn ook goede powerline adapters die op verschillende groepen ook werken, alleen lever je dan wel weer aan snelheid in. Bij de ene situatie is dat meer dan bij een ander, dat is koffiedik kijken helaas.
Sowieso is het wel het best om met powerlines geen gebruik te maken van stekkerdozen/verlengsnoeren.

Ik heb zelf een UTP kabel langs de CV buizen naar boven getrokken en daar staat een router die als switch is ingeregeld. Zo heb ik ook sterke wifi boven.
Maar dat is niet bij iedereen mogelijk.
Greetings, Black Tiger.
6
Bedankt @Black Tiger voor je reply.
Wat zijn volgens jou de goede powerline adapters, ik heb wel eens van devolo gehoord, is dit de juiste keuze?
Of zijn er ook nog alternatieven om naar te kijken, zo ja, welke?
Groet, Hermie
7
Je hebt ze in de merken ook nog in enkele kwaliteitsklassen, veelal hoe duurder hoe beter.
Persoonlijk had ik goede ervaringen bij kennissen met TP-Link adapters meet Devolo zijn ook erg goed.
Als ik nu op internet ga kijken naar de besten worden deze twee merken ook wederom als beste genoemd.

Op dit moment komt de TP-Link TL-WPA8631P overal als beste uit de bus. Ik geef er zelf uiteraard geen garanties op dat dit ook klopt.
Maar Devolo is dus ook uitstekend.

Kijk hier voor een van de testen:
https://reviewify.nl/elektronica/beste- ... e-adapter/
of hier:
https://doorgelicht.be/beste-powerline-adapter/

En deze man geeft een mooi overzicht (helaas alleen van de TP-Link) met de nodige uitleg en een mooi overzichtje:
https://www.wifiwijs.nl/beste-powerline-adapter/
Greetings, Black Tiger.
8
Bedankt @Black Tiger voor de interessante informatie!
Daar kan ik mijn voordeel mee doen.
Momenteel gebruik ik een goedkope TP Link extender, beperkt vermogen en dus bereik.
Groet, Hermie
9
Een andere mogelijkheid is overstappen naar een mesh router systeem. Dit zijn meerdere versterkers die onderling met elkaar communiceren. Zo kun je dus bijvoorbeeld een setje kopen met 3 stuks waarbij je 1 bij je modem neerzet en de andere 2 op een plek waar het signaal nog prima is maar wel zo ver mogelijk van het eerste apparaat weg. Zo kun je je hele huis bedekken en overal in huis een goed verbinding hebben.

Zelf heb ik een setje van Ziggo, dat is een TP-Link setje die je via Ziggo kon krijgen. Hiermee heb ik overal in huis dekking en ook op het terras.
10
@gerald88 Referral (SEO) spam is hier niet gewenst en zal gemodereerd en/of verwijderd worden. Nu dit de tweede keer betreft eenmalig een waarschuwing, anders gaat uw account in de BAN.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Niet eerder van het mesh wifi systeem gehoord, interessant.
Hoe zit het met de doorvoersnelheid van bijv, mesh > mesh 2 > mesh 3?
Indien mesh 1 bijv. 1000 mb/s doorgeeft, blijft dat dan bij mesh 2 en mesh 3 ook 1000 mb/s?
Groet, Hermie
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”