Plaats reactie
1
Goede namiddag,

ik heb een HP laptop 17 cp 0000 ....ik wilde hier nadat problemen had, een nieuwe verse win11 opzetten ,dit via een usb opstart stick gemaakt via microsoft media creation tool .Eérst even vermelden het is een recente HP Laptop van 1 jaar oud ...heeft geen DVD lezer/schrijver en ook GEEN Ethernet aansluiting ....op internet gaan , kan dus enkel draadloos .
Het begint goed na invullen land/taal/toetsenbord etc en dan komt de melding je gaat nu een verbinding maken met internet .Het is dus nodig om op internet te kunnen om de installatie te vervolledigen !! Maar ik kan niet op internet omdat de wireless adaptor niet wordt herkent ....dus hier stopt het dan .
op youtube vond ik wel wat commando's om dit te omzeilen ,m.a.w. om de installatie toch te laten doorgaan ...als de installatie van win 11 voltooid is ...kan je nog niet op internet .Je moet dus op een andere computer de driver van de hp site halen ( wireless adaptor ) op een stick zetten , deze in de HP steken ,hierop installeren , de HP opnieuw opzetten en je bent vertrokken !!

ik heb nadien ... geprobeerd om er win 10 op te zetten , ook via een usb stick ( ook aangemaakt via media creator ) en ik kreeg hetzelfde voor ...er is een internet verbinding nodig om de installatie te vervolledigen ....

het rare is ook ...op een HP van 3 jaar oud een 17CA0118nb ,heb ik de HD vervangen omdat deze defect was door een SSD ...en hier lukte het wel !! en ook niet via een draad verbinding ( gebruik ik nooit )
wie weet of kent het probleem en ook de oplossing .....buiten dan de commando's die ik ingaf en ook even zal meedelen

1 >>> dus geen internet connectie ...druk shift +F10 ////type in taskmgr ////je ziet taskmanager op het scherm,zoek in de lijst naar network connection flow en klik hierop en klik dan op end task ...je kan nu de windows installeren ...MAAR NOG NIET OP INTERNET ...driver op andere computer zoeken en dan hierop installeren
2>>> geen internet connectie ...druk shift +F10 en type in oobe\bypassnro en dan kan je verder installeren .

zo dat was het !!! nu nog weten hoe het komt dat je niet verder kan met installeren

groeten
françois
2
hallo,

dit wil ik nog even meegeven ...dus mijn chat met medewerker Microsoft die Ik had vorige week vrijdag aangaande mijn probleem ….

ik heb het goed geformuleerd wat ik dus voorhad

De microsoft medewerker schreef ……..


Trouwens, kun je proberen om ALT + F4 of CTRL + F4 ingedrukt te houden om het venster te sluiten?


Trouwens, als je een WIFI-pictogram op het toetsenbord van je HP apparaat ( en) hebt, kun je proberen op die toets te drukken om het uit te schakelen, zodat Windows het netwerk niet detecteert voordat de installatie wordt gestart. Als deze methode ook niet werkt, kunt u proberen de opdrachtprompt te openen tijdens de installatie. Om de opdrachtprompt te openen, drukt u op de Shift-toets + F10 > typt u deze opdrachten; taskkill /F /IM oobenetworkconnectionflow.exe > druk op Enter en sluit het venster. Ga vervolgens terug naar het installatieprogramma en het zal u vragen om in plaats daarvan uw lokale accountnetwerk aan te maken.

Ik schreef dan …wat ik had gevonden op internet /youtube …..dus de commando’s ...die ik reeds vermelde bij mijn vraag op het forum

En dan schrijft ze het volgende !!!!!

Ja, de informatie die je hebt verstrekt is absoluut correct! Neem opnieuw contact met ons op zodra u toegang hebt tot het betreffende apparaat of de betreffende apparaten, zodat we hiermee samen kunnen werken. Ik zal ook verdere probleemoplossingstechnieken in uw e-mail opnemen als referentie. Heel hartelijk bedankt.

Ik schreef dan …dus het probleem is bij jullie ,dus Microsoft bekend ?

En dan is het wat ontwijkend ……….ze schrijft

Ik durf niet te zeggen van wel. Aangezien dit een nieuwe versie is daar Windows, is er nog wat ruimte voor verbeteringen, zodat er mogelijke bugs kunnen optreden. Maar geen zorgen, we zijn momenteel op de hoogte van deze bug of dit probleem. U kunt er zeker van zijn dat onze ingenieurs momenteel werken om dat op te lossen.

Wat ze mij schreef heb ik geprobeerd maar helaas ,werkt voor geen meter
3
Hallo,
FRANCOIS schreef: (...) druk shift +F10 en type in oobe\bypassnro en dan kan je verder installeren .
Wanneer je deze optie gebruikt zal de computer eerst automatisch herstarten, daar verschijnt de optie "I don't have Internet" in het volgende scherm tijdens te installatie.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
hallo Maxstar
dank voor de reactie terug ....in feite weet of zou de Microsoft medewerker dit ook wel weten en waarom zeggen ze het dan gewoon niet , waarom rond de pot draaien en ontwijken ...is dit dan de Microsoft service ?

groeten,
françois
5
Hallo,

Waarom de medewerker van Microsoft dit niet heeft aangegeven weet ik ook niet, wel dat er regelmatig gebruik wordt gemaakt van een vertaaldienst waardoor bepaalde reacties soms niet heel logisch meer zijn. Maar ik begrijp dat de installatie van Windows 11 nu wel is gelukt?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”