Plaats reactie
16
Maxstar schreef: GerardX schreef:
Dan wist jij ook al heel vroeg, dat er meer was dan MicroSoft
Op een ander systeem hetzelfde en toen was ik wel even klaar met Linux.
Doet mij erg denken aan mijn situatie nu, waarbij ik zit te klooien om phpBB3 werkend te krijgen ;). Na een dag zoeken, dacht ik eindelijk weer: "Gerard, blijf toch niet zo zitten klooien en vraag gewoon dingen". Dus wilde i een nieuw onderwerp starten, maar zag toen alle reactie en die ben ik nu eerst aan het lezen (tot nu toe erg leuk; vooral omdat je hier zo meer een idee krijgt van die mensen achter hun schuilnamen en -afbeeldingen) en eventueel op reageren.
Ik ging toen meer prutsen met Windows NT 4.0, mede omdat ik toen via Casema (Ziggo) een seriele modem (RS232) kreeg voor internet. Via de NT 4.0 PC kon ik de internetverbinding via een 10Mbps hub delen met een tooltje. Dit gaf mogelijkheden om 24/7 via mIRC, P2P en UseNet te downloaden dus ook ISO's voor Linux. Ik weer proberen, 6 ISO's voor Suse Linux 6.x, mwah was niks, 4 ISO's voor een Red Hat 7.x distro ging goed en dat draaide ook goed op een oude Pentium, maar lang verhaal kort - vooralsnog - heeft Linux mij niet kunnen enthousiasmeren om Windows te vervangen voor dagelijks gebruik.
Ja, weet je, het is natuurlijk ook zo, dat wanneer je eenmaal iets gewend bent, je geen idee (meer) hebt, dat het beter/anders kan. Ik wordt "gek" van al die onnodige (menu)tussenstappen (vergeleken met RISC) en dat gedoe met die tabbladen (i.p.v. vensters die je gewoon kunt verschuiven en allerlei zaken die je zonder die tussenstappen van de ene naar de andere plaats kunt verplaatsen of kopieren) en zo kan ik nog wel even doorgaan, wat ook Linux heeft. Maar aan de andere kant, MS heeft een reputatie van halfaffe producten (dat Internet Explorer van destijds, daar werd toch niemand vrolijk van? - websites-ontwikkelaars in elk geval niet). Maar nu is er de Raspberry Pi en kun je voor een habbekrats meerdere besturingssystemen naast elkaar draaien (ik druk op een knopje en hup het bureaublad van een ander besturingssysteem wordt op m'n beeldscherm getoond :).
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
17
Black Tiger schreef: GerardX schreef:
Ah, ah, foei! Niet meer doen, hoor!
Hahaha je lijkt mijn oude baas wel. Toen ik op de touringcar ging rijden zei ik ook van "wat een mooie bus", oh nee hoor, dat mocht niet gezegd worden, foei. Een bus dat was voor stads en streekvervoer en misschien zo'n bus voor goederen. Voor te reizen was het ook geen reisbus, dat moest touringcar zijn. Ik wist niet dat dit bij boten en schepen ook speelde. Hahaha.
Ach, ik ben (meestal) ook niet zo streng, hoor. Het is een kwestie van onwetendheid en wanneer iets eenmaal "fout" gewend is, raak je het lastig kwijt (het is net als met namen; als je eenmaal een papegaai een kanarie hebt genoemd of Mies i.p.v. Miep ...). Ik heb vanaf m'n 17e motor gereden en dan zei ook weleens iemand: "Wat een mooie/grote brommer" :).
Ja die papegaaien, ik wilde ook graag een Ara, totdat ik die eens heb horen schreeuwen. Dat ging 10x harder dan een "gewone" papegaai dus nee dank.
Ach, een kakatoe schijnt baas boven baas te zijn, een hond doet 103db en een haan zelfs 130db, las ik laatst. De mijne schreeuwt zelden en negeren is de beste manier om dat te minderen. Mij lijkt een grijsje lastig die je telefoon, deurbel en noem maar op nadoet.
Maar goed, normaliter schreeuwen ze niet zo vlug.
Klopt. De mijne moet niets van de plantenspuit hebben, dus dat is ook een probaat middel, als het niet bij een schreeuw blijft.
GerardX schreef:
en toen hij er vanaf wilde vroeg hij te veel voor weinig.
Dan zal dan ook wel mede reden zijn geweest dat het een tijd offline is geweest. In de gauwigheid zag ik nu dat er een nieuwe beheerder was. Maar zoals gezegd, ben verder niet gaan kijken en nooit lid geweest.
Inmiddels wat uitvoeriger bekeken, maar het is nog net zo'n ramp. Dingen die niet werken, suggesties die niet waargemaakt worden enz. Ik heb ooit "Don't make me think" (Nederlandse vertaling met Engelse titel) van Steve Krug en "Verleiden op Internet" van Aartjan van Erkel gelezen (beiden verplichte kost, wat mij betreft, voor iedereen die maar in de verste verte denkt om iets publiekelijks op het internet te willen doen) en dan biedt dit papegaaienforum vele voorbeelden van hoe het niet moet. Jammer.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
18
abbs schreef: GerardX schreef:
Ah, ah, foei! Niet meer doen, hoor! Een "boot" is een vaartuig, dat niet gebouwd is om beroepsmatig mee te varen en een "schip" wel. Ook al wordt met voormalige beroepsvaartuigen nu niet meer beroepsmatig gevaren, het bleven "schepen".
JHaaahahah hier zat ik op te wachten toen ik de naam "boot" zag staan (ik zelf ben op een ark daarna woonboot geboren en opgegroeid).
Nu mag jij mij helpen. Wat is het verschil tussen een ark en een woonboot? Ik dacht dat het allebei drijvende woonhuizen waren, die niet zelfstandig kunnen varen. Een soort vlotten, dus. ;)
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
19
Roxmarie schreef: Wat een mooie verhalen hier.
Waar blijft jouw verhaal? Het hoeft hier geen digitale relatie te hebben, zoals je ziet ;).
Welkom Gerard met je prachtige schip.
Dank :).
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
20
GerardX schreef: Nu mag jij mij helpen. Wat is het verschil tussen een ark en een woonboot? Ik dacht dat het allebei drijvende woonhuizen waren, die niet zelfstandig kunnen varen. Een soort vlotten, dus
Dit zou best wel kunnen kloppen hoor maar zo werd het verteld door mijn vader vroeger. (zo zagen ze er ook ongeveer uit)

Dit noemde hij woonark: (stalen bodem)


Afbeelding


Dit noemde hij een woonboot: (betonen bodem).


Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
abbs schreef: GerardX schreef:
Nu mag jij mij helpen. Wat is het verschil tussen een ark en een woonboot? Ik dacht dat het allebei drijvende woonhuizen waren, die niet zelfstandig kunnen varen. Een soort vlotten, dus
Dit zou best wel kunnen kloppen hoor maar zo werd het verteld door mijn vader vroeger. (zo zagen ze er ook ongeveer uit)

Dit noemde hij woonark: (stalen bodem)
Gesnapt, maar wat zonde van zo'n tjalk (een voormalig beroepsvaartuig van een eeuw of zo oud). Maar ja, anders was ie misschien naar de sloop gegaan. Overigens, vind ik dit wel riskant, want de meeste bewoners zullen er geen erg in hebben dat die onderbouw eigenlijk om de zoveel jaar droog gezet moet worden op een scheepswerf om de huiddikte te controleren en/of er geen loskomende klinknagels opgelast moeten worden.
Dit noemde hij een woonboot: (betonnen bodem).
Ik zou dit eerder een "ark" noemen, refererend aan het verhaal van de "Ark van Noach" die slechts iets drijvends had gebouwd om te overleven tegen wassend water.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
22
GerardX schreef: Overigens, vind ik dit wel riskant, want de meeste bewoners zullen er geen erg in hebben dat die onderbouw eigenlijk om de zoveel jaar droog gezet moet worden op een scheepswerf om de huiddikte te controleren en/of er geen loskomende klinknagels opgelast moeten worden
Klopt, ben toen al een aantal maal als ik uit bed sprong beland met mijn voeten in het water (dus werd de brandweer gebeld om hem weer leeg te pompen).
En 's winter het ijs los hakken om te zorgen dat die niet door het staal drong, of dan zag ik mijn vader weer rennen met een doek en een houten pin om een gat te dichten, dus de woonboot met de betonnen casco was een verademing.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
23
abbs schreef:
GerardX schreef:
Overigens, vind ik dit wel riskant, want de meeste bewoners zullen er geen erg in hebben dat die onderbouw eigenlijk om de zoveel jaar droog gezet moet worden op een scheepswerf om de huiddikte te controleren en/of er geen loskomende klinknagels opgelast moeten worden
Klopt, ben toen al een aantal maal als ik uit bed sprong beland met mijn voeten in het water (dus werd de brandweer gebeld om hem weer leeg te pompen).
Ik heb me laten vertellen, dat schippers vroeger sliepen met een arm buiten bed hangend om lekkage snel (genoeg) op te kunnen merken.
dan zag ik mijn vader weer rennen met een doek en een houten pin om een gat te dichten,
Schippers hadden daarvoor vroeger een lap vet spek aan boord die bij lekkage van binnenuit tegen het gat werd vastgezet tot definitieve reparatie mogelijk was.
Varen/zeilen is plezier voor twee, zoals zo veel.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Even voorstellen”