Plaats reactie
1
Hallo,

ik heb een Intenso 250GB externe HD die om, voor mij onduidelijke reden zijn driveletter niet onthoudt.
Na een herstart van de pc moet ik via schijfbeheer een driveletter aangeven waarna ik de SSD kan gebruiken.
Ook opnieuw toewijzen/formatteren (NTFS) heeft niet geholpen...Wat kan ik hieraan doen/is dit te verhelpen?

Alvast dank voor hulp/suggesties
Z
3
Bedankt voor je reactie. Ik heb het idee dat dat een fix is als windows helemaal geen drive letter toekent. In mijn geval gaat het om die specifieke SSD, alle andere device worden zonder meer herkend!
4
zombi2 schreef: ik heb een Intenso 250GB externe HD die om, voor mij onduidelijke reden zijn driveletter niet onthoudt.
Heb je dit probleem ook als je de externe schijf op een ander systeem aansluit? Indien dat niet het geval is dan kan je de remnants van alle USB devices eens verwijderen.

Zie stap 5: de orphaned items verwijderen met DevNodeClean van Microsoft.
https://www.pcwebplus.nl/usb-stick-wordt-niet-herkend/

USB Deview van Nirsoft is ook een handige tool om te kijken wat er voor en na de herstart wordt weergegeven bij de externe schijf.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ook bedankt voor de reactie. Ook als ik de schijf op een andere pc aansluit wordt ie niet herkend. Ook al geprobeerd de schijf in een andere (werkende) behuizing te doen, zelfde resultaat!?
6
Oké, dan is het probleem niet systeem gerelateerd. Bevat deze schijf soms nog een partitie die dit probleem kan triggeren? Sluit de schijf eens aan en plaats een screenshot van schijfbeheer.

1. Open het startmenu en typ diskmgmt.msc en druk op enter.
2. Selecteer de externe schijf en vergroot het venster zodat alle informatie zichtbaar is. (Misschien is hier meer te zien).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
zombi2 schreef: Bedankt voor je reactie. Ik heb het idee dat dat een fix is als windows helemaal geen drive letter toekent. In mijn geval gaat het om die specifieke SSD, alle andere device worden zonder meer herkend!
Nee hoor, geldt voor als Windows niet automagisch een driveletter toekent aan een externe schijf/USB stick.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
13
De remedie, cmos er uit, alle stroom eraf, 30 seconden de aan/uit knop inhouden, kan in mijn ervaring niet op veel steun rekenen, maar met vreemde problemen als dit is dat wat ik altijd als eerste probeer, daarna soms een half uur, soms het hele klokje rond wachten voor het apparaat weer aan te zetten . Al is dat met oudere pc's nuttiger als met meer recente, van wat ik erover heb gehoord. Leg het maar voor, toch stug maar weer eens.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”