Plaats reactie
1
Beste,
Het is bervelend dat google automatisch opent na opstarten van de pc. Hoe kan dit uitgeschakeld worden? Ik heb eens bekeken op internet maar begrijp de uitleg niet goed. er is sprake van "dock" en van" hangout" wat ik niet kan tegenkomen of begrijp. Naar instellingeen gaan en geavanceerd vind ik niet. Kan iemand mij een manier hiervoor duidelijk uitleggen?
Hartelijk dank bij voorbaat.

Patric
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Sory Maxstar,
Het is niet ikzelf maar mijn broer die het probleem heeft dat google chroom steeds automatisch na opstarten ook opstart. Dus hiermee kan ik niet veel. Maar op internet heb ik gevonden dat er ergens een instelling gewijzigd moet worden in google, maar ik snap het niet. Een site "google chroom start automatisch op" geeft mogelijkheden, maar onbegrijpelijk voor mij. Begrippen zoals hangout en dock vind ik en begrijp ik niet.
Kan jij mij verder helpen?
Bedankt
Patric
4
Of dit enkel een instelling in Chrome zelf is betwijfel ik, met FRST krijgen we meer info over het systeem. Hiermee zien we sowieso welke items er automatisch opstarten dus je kan je broer ook vragen om FRST uit te voeren en dat jij hier de logjes post. Dan kan ik even verder kijken, veel problemen zijn immers ook met FRST op te lossen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Beste,
zeker reeds bedankt dat u wilt helpen, maar het zal enkele dagen duren vooraleer ik nog langs ga bij mijn broer om die scan uit te voeren. Maar toch vreemd, ee, nieuwe laptop met win 11, in het begin alles ok en na 2 weken treed dit probleem op. Toch denk ik aan een instellingsfout zoals gezien op internet maar ik geraak niet uit die uitleg. Van zodra ik die scan uitgevoerd heb, neem ik terug contact op.
mvg
Patric
6
Dat is geen probleem hoor, ik wacht de logjes rustig af. Ondanks dat het een nieuw (voorgeïnstalleerd) systeem betreft kan er toch iets niet in de haak zijn, in de FRST logs zie je heel veel, ook hoe Chrome zich gedraagt en welke extensies er bijvoorbeeld allemaal actief zijn.

Middels een scan met FRST maak je een gedegen analyse van het systeem en kan je menig probleem tackelen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Beste,
bedankt voor het geduld, ik heb heden het gevraagde kunnen doen op de laptop van mijn broer.
Gelieve in de bijlage de logjes te vinden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Beste,
vandaag kon ik bij mijn broer terecht om dit logje te maken. Hopelijk geeft dit een definitieve oplossing.
Zeker reeds bedankt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Dag Maxstar,
het probleem blijft, google chroom blijft direct automatisch opstarten na starten windows.
Is er een andere oplossing mogelijk?
Ik dacht misschien eens edge als standaard in te stellen, erna google chrome te verwijderen. Hierna terug google chroom te installeren als standaard. Een idee? Is dit mogelijk?
12
Hallo,

Dat kan je inderdaad proberen, echter kan je eerst ook testen of het probleem nog aanwezig is wanneer alle extensies zijn uitgeschakeld. Mocht dat niet helpen kan je ook Chrome eens Resetten. Bij de onderstaande link heb ik enkele opties beschreven.

https://www.pcwebplus.nl/google-chrome- ... eert-niet/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”