! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
- Welke versie van Windows is er in gebruik: Windows 10
- Welke virusscanner is er geïnstalleerd: Defender van Microsoft
- Is er VPN-software geïnstalleerd: n.v.t
- Wanneer ontstond het probleem: (omschrijf het probleem hieronder zo uitgebreid mogelijk).

Sinds een maandje of wat staat er bij updates de melding 'Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings- en kwaliteitsfixes' maar sommige kwamen gewoon door. Nu ging het met KB5008212 fout na de herstart toen bleef mijn pc hangen bij het opschonen van updates. Ik heb uren gewacht maar bleef maar op 0% hangen en deed echt niks meer. Heb de PC toen maar uitgezet en opnieuw opgestart en nu werkt het helemaal niet meer. Kan de computer nog wel gebruiken maar updates doen niks meer.

Bij de updategeschiedenis zie ik, de installatie is mislukt 14-7-2022 - 0x80073712
Daarna sfc /scannow laten uitvoeren en geeft geen problemen aan.
Daarna dism /online /cleanup-image /restorehealth en stopt bij 62,3 procent

C:\Windows\system32>DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.19041.329

Image Version: 10.0.19041.329

[===========================62.3%==== ]
Error: 0x800f081f

The source files could not be found.
Use the "Source" option to specify the location of the files that are required to restore the feature. For more information on specifying a source location, see https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=243077.

The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log

Ik heb de cbs en dism log bijgevoegd hopelijk hebben jullie een oplossing voor mij.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Some people tap their feet, some people snap their fingers, and some people sway back and forth. I just sorta do ‘em all together, I guess.” Elvis.
2
Ik weet niet of het van verder belang is maar dit is de foutmelding die er nu staat toen ik weer op opnieuw proberen klikte.

Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x8000ffff)
Some people tap their feet, some people snap their fingers, and some people sway back and forth. I just sorta do ‘em all together, I guess.” Elvis.
3
Hallo en welkom op het forum.

Een geforceerde herstart tijdens het updateproces van Windows resulteert vaak in meer ellende. Echter ontkom je er soms niet aan in het geval van een rollback of vastloper, etc.....

Voer als eerste de volgende fix uit.

1. Download Afbeelding SFCFix.exe naar bijvoorbeeld het bureaublad.
2. Download Afbeelding SFCFix.zip en sla dit bestand ook op het bureaublad op.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Het downloaden van SFCFix.zip was ff een gedoe en lukte op een andere computer met Chrome wel. In Firefox en Opera kreeg ik alleen foutmeldingen en advertenties, logisch want geen adblocker. Dit waren de foutmeldingen die ik kreeg.

1. This feature is limited to donor accounts. By supporting Gofile on Patreon, you will get all the benefits of a donor account.
2. This server is currently overloaded, so the file cannot be downloaded at this time. Please come back later or upgrade your account to get priority.

Bijgevoegd het resultaat van SFCFix.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Some people tap their feet, some people snap their fingers, and some people sway back and forth. I just sorta do ‘em all together, I guess.” Elvis.
6
Dit is het resultaat, nu geen foutmelding 0x800f081f maar stokt wel op 84.9% weet dus niet of dat goed is?

C:\Windows\system32>DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.19041.329

Image Version: 10.0.19041.329

[===========================84.9%================= ] The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.

C:\Windows\system32>
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Some people tap their feet, some people snap their fingers, and some people sway back and forth. I just sorta do ‘em all together, I guess.” Elvis.
8
Sorry voor het uitblijven van een reactie, er kwam van alles tussen. Na DISM nogmaals te draaien sprong ie van 80% vrij snel naar de 100% en gaf dezelfde melding dat de reparatie succesvol is uitgevoerd. KB5008212 ging probleemloos, andere updates ook. Kreeg nog wel de melding dat er belangrijke beveiligings- en kwaliteitsfixes ontbraken.

Intussen kon ik wel de nieuwe onderdelen update 21H2 downloaden. Die staat er nu op 19044.1826, de laatst geïnstalleerde updates zijn KB5015807 en KB5013942.

Heel veel dank voor jouw hulp, een donatie voor jullie koffiepot is onderweg.
Some people tap their feet, some people snap their fingers, and some people sway back and forth. I just sorta do ‘em all together, I guess.” Elvis.
9
Hallo.

Geen probleem, fijn te horen dat het probleem is opgelost - en dat de laatste onderdelenupdate ook is geïnstalleerd want dit systeem draaide nog op build 2004 (20H1) die sinds december 2021 geen updates meer kreeg. Wacht dus nooit te lang met updaten naar de laatste versie, in deze tabel kan je zien wanneer versies van Windows 10 niet meer ondersteund worden door Microsoft.
josejan schreef: Heel veel dank voor jouw hulp, een donatie voor jullie koffiepot is onderweg.
Graag gedaan en bedankt voor de donatie... :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Nogmaals bedankt Maxstar ik zal de updates voortaan wat meer in de gaten houden en op tijd installeren.
Groetjes josejan.
Some people tap their feet, some people snap their fingers, and some people sway back and forth. I just sorta do ‘em all together, I guess.” Elvis.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”