Plaats reactie
16
De volgende tweak had je zonder resultaat al eens toegepast, had je toen ook de waarde "2170" opgegeven? Want bij MajorGeeks adviseren ze de waarde "10000".

Code: Selecteer alles

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell]
"BagMRU Size"=dword:00002710
Hier bij methode 6 staat ook nog een tip die misschien de moeite waarde is om te proberen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Reset had ik al eens toegepast.
had je toen ook de waarde "2170" opgegeven?
??? 2170 is beduidend lager dan 10000. Waarom zou ik dat doen?

Dat staat wel bij die methode 6 zag ik, zal dat eens doen via bestandje en dan maar weer eens afwachten.
Greetings, Black Tiger.
18
Bij deze gedaan en herstart. Moest daardoor wel weer de betreffende mapjes op het bureaublad weer naar normale pictogrammen zetten. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren.
Greetings, Black Tiger.
19
Black Tiger schreef: 2170 is beduidend lager dan 10000. Waarom zou ik dat doen?
Op internet zie je heel veel tweaks die standaard de waarde "2170" aanbevelen, mijn vraag was dus of je een dergelijke tweak met die waarde destijds in Windows 7 (post #3) hebt gebruikt?

Dit is namelijk een nogal vreemde tweak omdat Windows standaard de mapweergave voor 5000 mappen zal onthouden. Indien je die limiet bereikt zal je de (BagMRU Size) waarde moeten aanmaken met een aangepaste waarde, of indien reeds aanwezig de waardegegevens moeten verhogen.

Dit kan gemakkelijk met het volgende commando, in de opdrachtptompt als admin. Je hoeft dan alleen maar de D-WORD waarde b.v. (20000) te verhogen.

reg add "HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell" /v "BagMRU Size" /t REG_DWORD /d 20000 /f
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Ik weet niet meer of ik dat ooit in W7 gedaan heb, vermoedelijk niet. Als ik daar iets gedaan heb dan is dat vermoedelijk met 10000 gedaan.

Zal het verder eens onthouden. Ik heb nu die methode 6 gedaan wat je aangaf, daar staat die 2170 in, dus maar eens afwachten dan weer.
Greetings, Black Tiger.
21
Black Tiger schreef: Ik weet niet meer of ik dat ooit in W7 gedaan heb, vermoedelijk niet.
Het onderstaande schreef je in post #3 van dit topic, vandaar dat ik daar op inhaakte. ;D
Black Tiger schreef: Ooit heb ik in Windows 7 de BagMRUSize eens hoger gezet, heeft ook geen hol geholpen toen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”