Plaats reactie
1
Hallo hulpverleners,

Het valt mij op dat mijn Desktop soms erg traag is. Internetsites bijv. laden niet snel. Opnieuw opstarten van zowel modem als desktop helpt niet als de pc weer eens trager is maar het kan dat de PC een uur later weer normaal werkt.
Misschien heb ik iets verandert in het systeem maar ik weet zo niet meer wat. Als ik de mobiele hotspot aanzet op mijn desktop lijkt het ook net dat daardoor de PC trager wordt.
Ik heb Malwarebytes laten scannen maar die vond niks
Ik heb first.txt en addition.txt en Malwb.txt toegevoegd.
Ik hoop dat ik geholpen kan worden, alvast dank daarvoor!

Met vriendelijke groeten,

Jack
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Afbeelding

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hallo abbs,

Bedankt voor je hulp!

Ik heb de opdrachten zoals aangegeven gedaan maar tijdens het fixen kreeg ik enkele malen een melding van Ziggo Safe Online: Toepassing geblokkeerd , Deepguard heeft een schadelijke toepassing op uw computer geblokkeerd.
Ik vraag me nu af of het fixen allemaal wel goed gegaan is?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Ik had Adwarecleaner al eerder ook uitgevoerd en nu dus weer uitgevoerd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,

De PC draaide zojuist goed zoals ik gewend was maar nadat ik "Mobiele Hotspot" inschakelde op mijn PC deed het internet het opnieuw niet, er opende geen websites.
Ik heb de PC daarna opnieuw opgestart (Hotspot uit) waarna internet het weer deed en ik bijv. de website PC web plus wederom kon openen en de PC weer goed en snel draaide.
Ik gebruik heel vaak die "Mobiele Hotspot" op mijn PC en had eigenlijk nooit problemen met het internet daardoor.
Kan ik aan die "Mobiele Hotspot" iets veranderen?
8
Je laatste probleem (internet doet het niet, wanneer je wifi-hotspotfunctie is ingeschakeld) wordt veroorzaakt door de Windows update van juni 2022.
Op Windows 11 pc's gaat het specifiek om deze update: KB5014697
Op Windows 10 pc's gaat het om de volgende update: KB5014699

Jij gebruikt Windows 10. Klik op de volgende link: https://support.microsoft.com/nl-nl/top ... 54e5d1bb15
Scrol op die pagina een flink stuk naar beneden. Onder Bekende problemen in deze update moet je klikken op de regel 'Klik of tik om de bekende problemen weer te geven'.
Dan nog een stukje naar beneden scrollen en dan lees je:
"Na de installatie van deze update kunnen Windows-apparaten de Wi-Fi-hotspotfunctie mogelijk niet gebruiken. Wanneer u de hotspotfunctie probeert te gebruiken, kan het hostapparaat de verbinding met internet verliezen nadat een cliëntapparaat verbinding heeft gemaakt."
Als voorlopige oplossing wordt gegeven: "Als u het probleem wilt verhelpen en internettoegang op het hostapparaat wilt herstellen, kunt u de Wi-Fi-hotspotfunctie uitschakelen."

En dat laatste had je zelf al ontdekt.
Commentaar van Microsoft op dit probleem: "Next steps: We are presently investigating and will provide an update in an upcoming release."

Voor jou wordt het dus wachten op een nieuwe update van Windows die dit probleem op gaat lossen.
9
Hallo Porrelaar,

Bedankt voor jouw inbreng en nu begrijp ik dus waarom het internet op mijn PC het niet meer deed.
Op 15- 6 - 2022 is bij mij de bewuste update KB 5014699 geïnstalleerd.
Dat wordt dus even wachten totdat er een nieuwe update is voor dit probleem en de hotspot voorlopig niet gebruiken.

Je gaat van alles proberen om weer internet te krijgen zoals je modem meerdere keren herstarten, Hulptroepen van PC web Plus inschakelen, Speedtesten uitvoeren, etc.
Het probleem wordt echter veroozaakt door een update van Windows 10......
Goed dat ik de hulptroepen van PC Web Plus heb ingeschakeld want nu weet ik de oorzaak en is mijn PC sneller als voorheen door de opruiming van mijn PC door abbs!

Bedankt!
10
Hallo,

Mooi dat de antwoorden van je problemen zijn gevonden, het word afwachten op een update van Microsoft.
Voor de rest zijn wij klaar en mag je het volgende nog doen:

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Jack1960 schreef: nu even wachten tot de fix update van Microsoft uitkomt.
Maar hoe kom ik te weten wanneer de fix update is uitgebracht voor het probleem: internet doet het niet, wanneer je wifi-hotspotfunctie is ingeschakeld. Is dat ergens te checken?
14
Hallo,

Kijk eens bij je Windows update, bij mij word KB5014668 aangeboden als Cumulatieve (die word nog niet automatische geïnstalleerd uitleg

Als je via Google het nummer invult kan je zien wat het hersteld: https://support.microsoft.com/nl-nl/top ... b460e3c38d

En daar lees ik: Hiermee wordt een bekend probleem opgelost waardoor u de functie Wi-Fi hotspot niet kunt gebruiken.

Dus zou je die update kunnen installeren als die bij jou ook word aangeboden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Hallo,

Ik heb gekeken bij Windows Update en bij mij wordt de cumulatieve update KB5014666 aangeboden.
Ik heb via Google gezocht maar kon niet vinden dat hierin ook een fix voor Wi-Fi hotspot in zit.
Anders zit die fix wellicht in de reguliere update op de tweede dinsdag in Juli neem ik aan.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”