Plaats reactie
1
Hallo, is er een overzicht van laptops welke zijn uitgerust met de nieuwste cpu's van Intel en/of AMD?
Welke cpu verdient de voorkeur?
Ik ben toe aan een nieuwe laptop, vandaar deze vragen.

Groet, Hermie
3
Hallo,

De Samsung Galaxy Book2 Pro is qua specificaties een leuke laptop, maar wel flink aan de prijs. Ik zou even wachten tot de 12e generatie van Intel wat meer mainstream beschikbaar komt voor laptops. Dan komen er vast ook aantrekkelijkere 'aanbiedingen' en modellen van o.a. Lenovo die je enigszins kan aanpassen qua configuratie.

De Asus Rog is een compacte laptop met een 13.4 inch scherm, voor "foto- en videobewerking" niet echt een geschikt model naar mijn idee.

Zelf prefereer ik laptops met minimaal een 17 inch scherm voor dit soort doeleinden, een kleiner scherm dan 15 inch werkt niet altijd even prettig als de laptop dient als vervanging voor een desktop.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo @Maxstar bedankt voor je reactie.

Is het mogelijk aan de Asus Rog een draadloos groter scherm te koppelen?

Ik begrijp dat er de komende weken laptops volgen van Acer, Lenovo, Asus, MSI met Intel ARC gpu's.
Dus als ik ga voor Intel CPU van de 12e generatie is het inderdaad raadzaam om even te wachten.

Is de nieuwe 12e generatie te prefereren boven een AMD chip?

Fijn weekeinde, groet, Hermie
5
Het is sowieso mogelijk om via HDMI een extern scherm aan te sluiten op de Asus ROG.
Hermie schreef:Is de nieuwe 12e generatie te prefereren boven een AMD chip?
Zie de onderstaande review voor een uitgebreide vergelijking tussen de Intel 12th-gen Alder Lake H-series en de AMD Ryzen 6000 H-series mobile CPUs.
https://www.xda-developers.com/intel-12 ... yzen-6000/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Bedankt @Maxstar voor je reactie. Een bijzonder interessante link, nieuw voor mij.
Wanneer kunnen we laptops met Intel Alder Lake 12e gen. en AMD Ryzen 6000H verwachten, is daar definitief al wat meer over bekend?
Op het overzicht van beste 2022 laptops mis ik Asus.
7
Ergens dit jaar zomer of laat in het najaar! Maar door de chiptekorten is er geen peil op te trekken wat de release van nieuwe CPU's en ook Mobo's gaat doen.
8
De 12e generatie Intel is te koop, hoe zit het met de AMD 6000 series?
Intel zit in o.a. Samsung en welke verdere fabrikaten? Hoe zit het met AMD?
Ik las dat Intel warmteproblemen heeft en dat de cpu chip t.g.v. warmte doorbuigt, klopt dat, wat zijn de eventuele gevolgen?
Bedankt alvast voor jullie replies, groet, Hermie!
Laatst gewijzigd door Hermie op 18 mei 2022 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
10
Hermie schreef: De 12e generatie Intel is te koop, hoe zit het met de AMD 6000 series?
Ik heb even wat navraag gedaan en kreeg het volgende als antwoord. De AMD is volgens reviews mogelijk efficiënter dan de vergelijkbare Intel processoren. Tevens zijn de AMD processoren voorzien van RDNA 2 en scoren ze bijna het dubbele qua grafische kracht dan de Intel modellen als het om gamen gaat. Je kan ook de volgende reviews eens bekijken voor meer informatie.





Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Bedankt @Maxstar voor je bericht.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar AMD.
Zijn de AMD Ryzen 6000 laptops al te koop in Nederland?
Wat houdt RDNA 2 in? (beveiliging?)
Fijn weekeinde, groet, Hermie
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”