Plaats reactie
1
In navolging van Facebook en Instagram probeert ook Twitter sinds enige tijd het mensen zonder een account lastig te maken nog iets van de content te zien. Ik was nu ook aan de beurt. Op de Twitteraccounts die ik volg kon ik nog maar een paar tweets lezen en dan verscheen er een pop-up met de tekst dat ik moest inloggen als ik meer wilde zien. Inmiddels heb ik twee oplossingen gevonden.

1. Gebruik de Tor-browser om op Twitter te kijken. Tor is niet echt veilig zoals veel mensen denken, dus lees even deze informatie. Met dank aan Maxstar. Zolang je nergens inlogt is Tor wel veilig.

viewtopic.php?p=23227

https://nakedsecurity.sophos.com/2015/0 ... xit-nodes/

2. Iemand heeft filters gemaakt om deze "login wall" te verwijderen. Deze kun je toevoegen aan uBlock Origin onder "Mijn filters". Je kunt ze in één keer erin plakken, het hoeft niet stuk voor stuk. Nadat je op "Wijzigingen toepassen" hebt geklikt, werkt het meteen. Je hoeft niet de browser eerst te sluiten of te rebooten. Het enige dat niet werkt van de filters is het verwijderen van de blauwe balk onderin.

https://www.reddit.com/r/assholedesign/ ... n/haqmwyg/

Hopelijk help ik hier iemand anders mee. :)

Groetjes,
DieEnDie
2
Hallo @DieEnDie - dank voor jouw bijdrage.
Overigens, ik hoef na jouw aanpassingen niet naar het TOR-netwerk.
Zelf gebruik ik NordVPN.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
3
Hoi Abraham54,

Ik heb ProtonVPN en dat houdt de blokkade van Twitter niet tegen. Als jij nog steeds alles kunt bekijken zonder de filters, dan lijkt het me dat je nog niet aan de beurt ben gekomen. Als ik het goed begrepen heb, hebben VPN's een aantal bekende IP-adressen, en bedrijven zoals mijn creditcardmaatschappij weten dat en blokkeren dan de toegang. Ik neem aan dat Twitter, FB en Insta dat op die manier ook doen.

Of bedoel je dat je de filters wel gebruikt en dan je gewone browser gebruikt met VPN? Dan heb je mijn bericht niet goed begrepen. Het zijn twee oplossingen, die op zich werken, niet dat je eerst de een moet uitvoeren en daarna de ander. Dat zou ook één oplossing zijn, toch? :hmm: Als dat niet goed is overgekomen, dan heb ik dat hiermee rechtgezet. :)
4
Ik heb NordVPN zoals gezegd en dat is in mijn ogen de beste VPN die je kan gebruiken.
En na die Reddit filters voor Twitter in uBlock gezet te hebben, kan ik weer fijn Twitter berichten bekijken zonder enige restrictie.
Ik ben Firefox gebruiker.

Heb jij Proton in je browser zitten of in Windows geïnstalleerd?
En gebruik je Proton gratis of betaald?
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
5
Ik heb Proton VPN in Windows geïnstalleerd en heb de betaalde versie. De gratis versie heeft maar een heel beperkt aantal servers en omdat veel mensen de gratis versie hebben, zijn die servers vaak hoog belast, heb ik gezien bij iemand die de gratis versie heeft, waardoor er wel vertraging kan ontstaan. Ik heb nergens last van en ben er zeer zeer tevreden over.
6
Even nog weer een berichtje, het werkt nog steeds.
En ook als ik NordVPN deactiveer, dan kan ik op Twitter volledig door berichten heen scrollen.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
7
Ja, fijn hè! Bij mij ook. Volgens mij maakt een VPN niet uit wat het lezen van Twitter betreft omdat inloggen los staat van waar je bent, toch?

Even afwachten wat Elon gaat doen!! Misschien maakt hij alles wel betaald. :o
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Nieuwe artikelen & algemeen nieuws op computergebied”