Plaats reactie
1
Hallo,

Al onze clienst verliezen na 10 uur de verbinding met onze server.

Als ik om half 10 inlog op een van de windows xp systemen dan heb ik om half 8 geen verbinding meer met onze server 2003, als iemand 1 uur later inlogt dan ik dan heeft hij wel nog verbinding. De server staat dus niet uit.

Ik heb al heel veel sites afgezocht en alle mogelijke oplossingen geprobleert; statish ip verandere in dynamish, en andersom op de andere systemen, server rebooten, de server heet geen tijdslimiet van de ip adressen dus hij hoeft ze niet om de zoveel uur opnieuw uit te geven. Ik heb de netwerk drives al eens handmatig opnieuw verbonden met een andere naam. niets blijkt te werken, en de server opnieuw installeren is geen optie aangezien ik zelf na dat ik hier klaar ben met werken ergens anders werk en ik dus niet snachts heel even de server kan komen herinstalleren.

heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt
2
Moeilijk te zeggen wat het probleem kan zijn vanaf het forum, maar controleer ook eens de volgende zaken en dan vooral de gebruikte routers / switches.
1. Server logboeken. Microsoft Technet Link
2. Wat voor routers / switches worden er gebruikt en zijn deze eventueel al gereset?
M.v.g,
~*~Maaike~*~
3
er staat niets in de log over dit probleem,

Aan de router of switch zal het niet liggen, ik heb net te horen gekregen dat dit probleem er altijd al is (ondanks dat ik er zelf geen last van heb, ik gerbruik echter geen pc van hier maar me eigen laptop dus aan de router zal het waarschijnlijk niet liggen).

Ik heb op een ander forum gelezen dat we de server moeten instellen als DNS, dit gaan wij nu proberen.
4
kingkongkev schreef:Ik heb op een ander forum gelezen dat we de server moeten instellen als DNS, dit gaan wij nu proberen.
Laat maar even weten wat hier uit komt, maar gebruiken de clients Active Directory en Roaming Profiles?
M.v.g,
~*~Maaike~*~
5
helaas is het neit gelukt. om de een of andere reden kon ik geen dns aanmaken.
dit zal dus erst opgelost moeten worden.. *zucht*.

Ja deze gebruiken AD en RP. Ik zelf gebruik mijn eigen laptop en heb geen last van het verbreken van verbindingen. Ik gebruik zelf geen roaming profile.
6
Heb je het Diagnoseprogramma voor domeincontrollers (dcdiag.exe) al gebruikt?
Laatst gewijzigd door Maaike op 05 okt 2011 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Parse fout link aangepast.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
7
Ik heb net even gekeken, en ik krijg alleen een cmd boxje en dat is daarna meteen weg, als ik een batch maak dat hij m pauzeert zodat ik kan kijken wat er staat, snap ik er eerlijk gezecht niets van.
De site die je stuurde werkt helaas niet.
8
Kan je die inhoud eens weg laten schrijven naar een tekstbestand als je het batch bestand hebt uitgevoerd?
Het linkje werkte niet omdat het forum deze verkeerd parsed, maar het bericht had ik al aagepast later.
Maar hier nogmaals de goede link.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
9
Ik heb dcdiag.exe /f:LOGFILE gebruikt, hier kwam het volgende uit:

Domain Controller Diagnosis

Performing initial setup:
Done gathering initial info.

Doing initial required tests

Testing server: Default-First-Site-Name\DOMEINSERVER
Starting test: Connectivity
The host c6061c9e-5828-474c-9e09-1ed10b52c93c._msdcs.domein.local could not be resolved to an
IP address. Check the DNS server, DHCP, server name, etc
Although the Guid DNS name

(c6061c9e-5828-474c-9e09-1ed10b52c93c._msdcs.domein.local) couldn't be

resolved, the server name (domeinserver.domein.local) resolved to the IP

address (192.168.1.3) and was pingable. Check that the IP address is

registered correctly with the DNS server.
......................... DOMEINSERVER failed test Connectivity

Doing primary tests

Testing server: Default-First-Site-Name\DOMEINSERVER
Skipping all tests, because server DOMEINSERVER is
not responding to directory service requests

Running partition tests on : ForestDnsZones
Starting test: CrossRefValidation
......................... ForestDnsZones passed test CrossRefValidation
Starting test: CheckSDRefDom
......................... ForestDnsZones passed test CheckSDRefDom

Running partition tests on : DomainDnsZones
Starting test: CrossRefValidation
......................... DomainDnsZones passed test CrossRefValidation
Starting test: CheckSDRefDom
......................... DomainDnsZones passed test CheckSDRefDom

Running partition tests on : Schema
Starting test: CrossRefValidation
......................... Schema passed test CrossRefValidation
Starting test: CheckSDRefDom
......................... Schema passed test CheckSDRefDom

Running partition tests on : Configuration
Starting test: CrossRefValidation
......................... Configuration passed test CrossRefValidation
Starting test: CheckSDRefDom
......................... Configuration passed test CheckSDRefDom

Running partition tests on : domein
Starting test: CrossRefValidation
......................... domein passed test CrossRefValidation
Starting test: CheckSDRefDom
......................... domein passed test CheckSDRefDom

Running enterprise tests on : domein.local
Starting test: Intersite
......................... domein.local passed test Intersite
Starting test: FsmoCheck
......................... domein.local passed test FsmoCheck

ik heb even de naam van het bedrijf vervangen door "domein". dit uit veiligheids redenen
10
kingkongkev schreef:ik heb even de naam van het bedrijf vervangen door "domein". dit uit veiligheids redenen
Dat begrijp ik maar ik moet hier even de tijd voor nemen.
Is het goed als ik hier morgen even verder naar kijk en dan antwoord geef?

Als het mogelijk is kan je nog wel het volgende proberen via de command prompt nadat de netlogon service is uitgeschakeld.
sc stop "netlogon service" of handmatig via services.msc even stoppen en zeker controleren of deze werkelijk is gestopt voor het uitvoeren van de volgende commands.

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

Start nu weer de netlogon service.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
12
Hi kingkongkev,

Ik ben een oud collega van Maaike en kreeg net een mailtje of ik even mee wilde kijken bij dit probleem.
In het logje is het IP-adres wel te pingen ["address (192.168.1.3) and was pingable"] dus is dit een typisch DNS probleem en de commando's die Maaike heeft gegeven "ipconfig /flushdns" en "ipconfig /registerdns" zouden het problemen moeten verhelpen.

Geven de cliënts ook de volgende melding als er problemen zijn? Afbeelding
13
ipconfig /flushdns en ipconfig /shuffledns hebben het probleem niet verholpen.

Nee de cliënt hebben nooit een error gegeven.

En het ip adress is zeker te pingen, dat is omdat ik dit op server heb gedaan, als dit op een cliënt was gedaan dan was hij nog steeds te pingen. De server valt niet meer te pingen als iemand 10 uur lang is ingelogt.


Ik heb trouwens de DNS proberen te installeren, maar dan krijg ik de volgende error: Afbeelding
14
Het verstandigste is denk om eerst het DNS probleem op te lossen.
1. Controleer de permissies in %systemroot%\Sytem32\Dns van cache.dns?
2. Heeft de server nu een static of dynamic IP?
3. Waar krijg je precies de DNS error te zien tijdens de installatie?
M.v.g,
~*~Maaike~*~
15
Ik was ook van plan om dit als eerst op te lossen.

1.
Administrator: full control. maar geen special permissions
Authenticated Users: Read & Execute, Read. Geen Full control, Modify, write en Special Permissions
Server Operators: Modify, Read & Execute, Read, Write. Geen full control en Special permissions
Syste,: Full control. maar geen Special Permissions

2.
De Server heeft een vast ip adress, evenals de cliënts.

3.
De error krijg ik als ik op finnish klik. Ik heb al meerdere veschillende opties geprobeert tijdens het isntalleren maar niets blijkt te werken... Zou het kunnen zijn dat de server moet rebooten omdat deze misschien updates heeft gehad?
dan zou ik moeten wachten tot dinsdag, aangezien de server zondag zelf reboot en maandag is deze vestiging gesloten dus dan werk ik niet. Vannacht rebooten heeft ook geen zin aangezien ik er morgen ook niet ben, dan zit ik op school.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”