Plaats reactie
1
Mijn tweede harde schijf met video's is niet meer zichtbaar is in de verkenner alleen Data is nog zichtbaar. Alletwee zijn van Western Digital Black 1TB. Schijf 2 Onbekend Niet geïnitialiseerd was Video (E;) tot gisteren. zodra ik voor initialiseren kies komt Schijf 2 in MBR naar voren en dan krijg ik de aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardwarefout te zien.

Moet hier wel bij noteren dat ik de harde schijf alleen in de bios zie en schijfbeheer en niet in de verkenner. HD Tune en CrystalDiskInfo viewtopic.php?t=9509 geven de harde schijf ook niet weer.

Ik heb van de video schijf backups dus dat is niet het probleem, kan er zo een nieuwe schijf in bij plaatsen. Wat ik nog nooit meegemaakt heb is dat een harde schijf van dag x op y zomaar onzichtbaar en kapot is.

Afbeelding
2
Hallo,

Indien er geen vreemde klikgeluiden of vreemde tikken (headbangen) hoorbaar zijn, zal het probleem wellicht in de aansturing van de schijf - de printplaat zitten. Dit kan een verklaring zijn waarom de schijf ineens niet meer herkend wordt. In dergelijke gevallen kan een dataherstelbedrijf de gegevens (nog) wel herstellen, maar jij hebt gelukkig een backup. Dus ik zou deze schijf vervangen, en de back-up terugplaatsen.

Als die andere WD-schijf van dezelfde serie is zou ik die wel even in de gaten houden en met CrystalDiskInfo kijken wat de staat is. Wanneer je op de foutmelding zoekt kom je meer problemen met 1TB schijven van Western Digital tegen. Dus wellicht is er ooit een slechte batch van schijven geweest, die allemaal met hetzelfde euvel te kampen krijgen...

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Installeer het programma en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfo.exe en kies de optie uitvoeren als administrator.
  • When finished, open the installed program by double clicking on it.
    • Good - There are no problems found, the drive is working properly.
    • Caution - The drive have some problems. (which indicates a drive that you should most likely be thinking about backing up and replacing.)
    • Bad - This usually indicates a drive that’s dead or near death. (! - Back up all important data as soon as possible.)
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”