Plaats reactie
47
Update: ik heb niet veel tijd om eraan te werken maar heb intussen wel wat kunnen doen.

1. Wat me opviel: de oude driver was 341 Mb, de nieuwe 38 Mb. Dat is toch wel een heel groot verschil. Klopt dat wel?

2. Het geluid veranderde niet met de nieuwe Conexant-driver. Het geluid is wel stabiel, maar dus veel zachter. Het volume bleek wel afhankelijk te zijn van de bron, dus de ene video is luider dan de andere, wat ik voorheen niet had (dat is standaard en hoort ook zo te zijn) en na wat research bleek de "volume-egalisatie" dus ook niet te werken. Na het downloaden van de nieuwste driver was Dolby weer meegelift, maar ook dat had niets veranderd, ook niet toen ik die weer verwijderd had. Er waren wel rare dingen bij die Dolby, zoals de volume-egalisatie stond op 'aan' (zie screenshot), maar dat was dus niet zo. Ik heb nog van alles bekeken en geprobeerd, bijv. bij eigenschappen van speakers en geluidsproblemen oplossen en op die webpagina met dit probleem. Ik stel het volgende voor: we laten dat geluid nu maar zitten. ;D Misschien is het anders als ik de herinstallatie gedaan heb (nogmaals, heb nu echt geen tijd daarvoor en ik gebruik de laptop nu zelf nog dagelijks). Hoewel ik toch vrees dat deze laptop niet lekker draait op Win10. Dat heb ik al vaker gezegd, maar ja, wie ben ik. En als het zo zacht blijft, dan kan mijn vriendin evt. ook werken met die kleine speakertjes, die zijn niet duur. Dat doe ik zelf nu ook op sommige plaatsen in huis. En via een hoofdtelefoon is het geluid helemaal in orde. Dus maar laten zo. Zijn jullie het hiermee eens?

3. Maxstar, je schreef in #25 dat deze Windows geen updates meer kreeg sinds december maar er is nog een update geweest. Zie screenshot. Msch. interessant voor je om te weten.

4. Klein ander vraagje voor de zekerheid: als ik Edge verwijder, moet ik ook Edge WebView2 Runtime verwijderen? Dat zijn twee hele grote programma's, zag ik, en Edge ga ik zeker niet gebruiken.

5. Nog een klein ander vraagje: ik heb net de Tor-browser gedownload omdat ik in Firefox door Twitter geblokkeerd word omdat ik geen Twitter-account heb en het gaat prima bij Tor. Tip voor anderen! Maar mijn vraag: ik heb de Tor-browser gedownload naar het bureaublad maar dat is niet handig, denk ik. Kan ik die verplaatsen of moet ik hem dan opnieuw downloaden en waarnaartoe, want het is geen programma?

Veel vragen, maar we zijn bijna klaar met die audio, denk ik. :D
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
48
Hallo,

1. Updates kunnen van grootte verschillen, wanneer het een volledige update betreft of een aanvulling op zeg maar. Dus een nieuwe update die kleiner qua omvang is zegt niet zoveel. Indien het versienummer opvolgend is betreft het mogelijk een kleine update om de eerdere versie bij te werken.

2. Helemaal mee eensch! Gewoon zo laten en kijken hoe het na een complete herinstallatie is.

3. KB5010342 wordt aangeboden voor 21H2, dus dit systeem draait niet op Windows 10 2004 (20H1) zoals ik scheef. Ik haalde even de SSU (10.0.19041.1371) en build (10.19044.1415) door elkaar... Niet even dubbel gecheckt in mijn eigen lijstje met alle SSU en build nummers :-[

4. Microsoft Edge zou ik niet verwijderen, ook al gebruik je die niet. Het verwijderen van Edge kan ook voor problemen zorgen met Windows Update, zie dit topic op het forum van HijackThis als voorbeeld.

5. Waarom TOR gebruiken? Met name voor inloggen op websites zou ik geen TOR-browser gebruiken, volgens mij is tegenwoordig - de End Node nog steeds unencrypted. Zie dit schrijfsel van 10 jaar terug over het TOR-netwerk.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
49
1. Ik bedoelde dat de grootte van de Conexant-driver in de softwarelijst zo verschilt. Niet de grootte van de update zelf. Ik verwijderde de oude driver, die was 341 Mb en in de lijst staat de nieuwe nu met 38 Mb. Dat is toch gek? Msch. snap ik het niet goed, laat anders maar, niet belangrijk en kost je weer tijd.

2. Oh fijn! Ben het zat. :conf:

3. Geeft helemaal niks!

4. Zie, maar weer goed dat ik het even checkte. :smiley_swinging:

5. Alleen voor Twitter omdat ik dan niet geblokkeerd word. De al-of-niet-encryptie van Tor kan me niet schelen. Kreeg trouwens net van iemand een andere tip voor dit probleem. Als je de Twitter-pagina opent en dan direct een eind naar beneden scrollt en dan van beneden naar boven gaat lezen, lijkt het wel te lukken zonder block.
Latere toevoeging: ik heb, lijkt het, de oplossing voor de login-wall gevonden met deze filters in uBlock Origin. Zal ik dat even apart posten maar waar dan?

https://www.reddit.com/r/assholedesign/ ... n/haqmwyg/

Maar adviseer je dan om Tor helemaal niet te gebruiken? Anders nog even graag advies over het verplaatsen.
50
Aha, je wilt dus dat aanmeldscherm van Twitter blokkeren, heb je die tweak met uBlock Origin al geprobeerd?
DieEnDie schreef: Maar adviseer je dan om Tor helemaal niet te gebruiken? Anders nog even graag advies over het verplaatsen.
TOR kan je wel gebruiken, maar er kleven wel enkele nadelen aan. Zie o.a. dit artikel van Sophos. De installatie map van TOR kan je gewoon verplaatsen naar een andere locatie, het is immers een portable browser.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
51
De filters werken uitstekend. Alleen de "hideous blue bar at the bottom of the screen" is er nog maar dat vind ik niet zo erg. Ik kan weer eindeloos scrollen en doorklikken enz. Opvallend aan Tor vandaag was dat de openstaande Twitter-pagina's een foutmelding gaven: "Something went wrong. Try reloading." Ik kon het oplossen door op alle pagina's de "Tweets & replies" aan te klikken. Daarmee verschenen alle tweets weer. Apart. Gisteren deden ze het wel op Tweets alleen. En gisteren werd mijn access denied op een gewone website, waar ik nu wel op kan. Maar goed, het ging dus om Twitter en ik laat Tor daarom nog even staan, mocht het alsnog weer fout gaan in Firefox met Twitter.

Wat een goed artikel over Tor! Zeer goed om te weten dat het dus niet veilig is, wat iedereen denkt (ik ook tot nu toe, lol). Maar zolang ik niet inlog, lijkt het me in orde, toch?

Oh, ik zie dat de Tweets alleen (zonder replies) het nu wel weer doen, lol. Het is wel effe wennen met die Tor. :rofl:

Is deze oplossing voor de login wall interessant genoeg om ergens anders op het forum te plaatsen? Bijv. in Algemene computervragen en problemen?

Als ik de laptop geherinstalleerd heb, kom ik nog even terug met een update over de audio. Tot dan bedank ik je weer heel hartelijk voor je hulp. :bow:
52
TOR is ook meer gericht op anonimiteit dan security, vaak wordt TOR bijvoorbeeld gelijkgesteld met VPN. Maar het zijn twee totaal verschillende diensten.
DieEnDie schreef: Is deze oplossing voor de login wall interessant genoeg om ergens anders op het forum te plaatsen?
Je kan het als aanvulling in dit topic plaatsen, de methode in uBlock Origin is nagenoeg identiek als het blokkeren van elementen met Adblock Plus. :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”