! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
- Welke versie van Windows is er in gebruik: Windows 10 Pro 21H2 met alle laatste updates.
- Welke virusscanner is er geïnstalleerd: Avast Free
- Wanneer ontstond het probleem: (omschrijf het probleem hieronder zo uitgebreid mogelijk).

Weet ik niet want heb geen problemen met mijn computer, ik merk in elk geval niks vreemds. Probleem is dat sfc gevonden fouten niet kan herstellen, de scan loopt tot 100% en dan krijg ik dit.

Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Om te vinden wat het is de sfcdetails https://docs.microsoft.com/en-us/troubl ... le-entries opgevraagd en daaro komt CompatTelRunner.exe uit.
Als ik de c schijf doorzoek op CompatTelRunner.exe staat dat bestand gewoon in C:\Windows\System32

Doe ik sfc /scanfile=c:\windows\system32\CompatTelRunner.exe krijg ik dezelfde melding. Op mijn andere computer geeft sfc geen foutmelding - Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

Kan ik dat bestand kopiëren naar de computer met problemen?
Op de computer met problemen is dat bestand 156kB met datum 23-11-2021 en op mijn andere computer 157kB met datum 06-10-2021.

sfcdetails.txt https://we.tl/t-soQ0wGLEow
2
Hallo,

Ik zou dat bestand niet zomaar kopiëren, maar plaats eerst even de volledige CBS log om verder te kijken.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

copy %windir%\logs\cbs\cbs.log "%userprofile%\Desktop\cbs.txt"
  • Op het bureaublad staat nu het bestand cbs.txt.
  • Upload cbs.txt naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen verschijnt voer dan het volgende uit: Handleiding.

Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande in het invoerveld en klik daarna op de knop Bestanden zoeken.

    Code: Selecteer alles

    CompatTelRunner.exe
    
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand Search.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hier is de search.txt
Vinu schreef: Waarom niet? Kan ik nakijken of dat bestand dezelfde is en wel gekopieerd kan worden.
Heb je hier ook een antwoord op?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Indien de hash van het bestand niet overeenkomt zal dit ook weer problemen geven. Je hebt namelijk de file nodig die behoort tot versie 10.0.19041.1202.

1. Download Afbeelding SFCFix.exe naar bijvoorbeeld het bureaublad.
2. Download Afbeelding SFCFix.zip en sla dit bestand ook op het bureaublad op.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Waar heb je die bestanden gedownload of heb jij die ook van een andere computer gehaald? Overigens worden er nu geen fouten meer gevonden door sfc,
sfc /scanfile=c:\windows\system32\CompatTelRunner.exe en sfc /scannow zeggen nu dat er geen fouten zijn.

Bedankt. :dank:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Graag gedaan en fijn dat het probleem is verholpen...

De bestanden heb ik uit de betreffende (preview) update gehaald, door die eerst te installeren in een virtuele machine.

Optionele updates kan je beter niet installeren, dit zijn (preview) updates die mogelijk nog bugs bevatten. Wacht gewoon op de maandelijkse kwaliteitsupdate LCU die wel automatisch aangeboden wordt. Het heeft geen noodzaak om optionele updates te installeren. In dit topic kan je zien tot wanneer een build van Windows nog updates zal ontvangen...

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”