Plaats reactie
3
Dat was een leuke tijd. Maar 1984 was nog te vroeg, toen was er alleen nog de commodore eigenlijk.
PC markt werd in Nederland met AT pas groot in 1989. Ben er met wat vrienden wel eens vaker geweest in 1992 en '93 en zo.
Echt mooie kortingen toen ook, vooral als je op de laatste dag ging en dan pas op het einde ging kopen wat je wilde.

Beste aanschaf ooit was de Soundblaster 2 OPL3 die ik toen met veel korting kreeg omdat ik er 3 kocht, die versie was toen nog niet zo heel lang uit. Prachtig geluid op de pc. Voor die tijd uiteraard, nu zijn we veel verwender.

Inderdaad ook vaak erg veel meuk, maar het was zeker de moeite waard voor een dagje uit. Leuke tijden, helaas vervlogen. But that's life.
Greetings, Black Tiger.
4
De HCC-dagen en andere Expo's waren vooral interessant als je de standhouders een beetje kon. Dan waren diegene in een goede bui wel bereid om iets te reserveren.

In die tijd woonde ik nog in Haarlem en ging ik ieder weekend ook naar de Bazaar in Beverwijk. Daar kon je ook leuk shoppen en handjeklap iets kopen. 😁
If it ain't broken, don't fix it
5
Oh ja Beverwijk, daar gingen we ook zo nu en dan eens naar toe, meestal 1x per jaar als we met vakantie in Enkhuizen waren. Want vanuit Maastricht is het toch wel een paar minuten rijden.
Daar hebben we toen eens iemand ontmoet die uit Amsterdam kwam en daar een winkeltje had en Nintendo's ombouwde en 100 in 1 spellen had en consoles met 100 games er in. Zijn we toen een handeltje mee begonnen, goedkoop inkopen van die gast en in Amsterdam ophalen en dan hier in het zuiden verkopen. Nog leuk aan verdiend toen, ondanks dat de prijzen zelfs dan nog onder officiële winkelprijs lagen. :)

Consoles was nog een heel verhaal op zich. Kent iemand toevallig nog Lik-Sang uit Hong Kong? Daar kon je gaaf kopen, savegame cartridges, ombouw chips, goedkope controllers, noem maar op.
Op een gegeven moment heeft ie van Sony een rechtszaak aan de broek gekregen en werd toen door de rechtbank offline gehaald. Die boodschap heeft nog vele jaren op de site gestaan als je ze bezocht. Ben nog eens gaan kijken later, en toen linkte hij automatisch door naar Wikipedia.
Daar vond ik dus ook terug dat die Takedown notice van 2006 tot 2014 op de site gestaan heeft... wow... da's lang. En als je Wikipedia haalt heb je toch wel iets leuks gedaan. :goed:

Voor geinteresseerden...
https://en.wikipedia.org/wiki/Lik_Sang# ... t_Lik_Sang
Greetings, Black Tiger.
6
Van Lik-Sang uit Hong Kong nooit gehoord, Beverwijk ken ik wel. Ik kwam daar ook met regelmaat, met name om bepaalde CD's te scoren. Dat waren geen CD-r's - maar van die jeweetwel uitgaven. Die kocht ik via een computerwinkel hier uit de buurt die op zaterdag in Beverwijk verder handel dreef. Weliswaar niet altijd even koosjer, maar het heette niet voor niets de Zwarte markt. :D

Ook ging ik altijd naar de Groenoordhallen in Leiden als er een grote beurs was, die waren en maar twee of drie keer per jaar. In het PCM Magazine zat destijds altijd een agenda van beurzen voor de komende periode inclusief een kortingsbon of een knipsel voor gratis toegang...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Maxstar schreef: Dat waren geen CD-r's - maar van die jeweetwel uitgaven
Vertel vertel, wat waren dat dan voor cd's? Nu wil ik het weten ook, moet je maar niet zo geheimzinnig doen.
If it ain't broken, don't fix it
9
Niet te vergeten de Twilight CD's, dat waren ook van die bekende. :)
Lege cd's kocht ik er niet bij, ik kocht ze dan met korting in grotere aantallen en dan verkocht ze dan weer door aan de gangbare prijs, had ik toch wat winst en bespaarde me de moeite van het branden en evt. mislukkingen daarvan met buffer underruns.
Greetings, Black Tiger.
10
De Twilight releases had ik ook, voor de nostalgie is er deze website nog. Ondanks dat dit allemaal illegale zooi was, heb ik dankzij dit soort releases, voor de software die ik echt nodig heb legale licenties gekocht. In de meeste: readme.txt stond ook dat advies, als in try before you buy.... :angel:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Die illegale cd's hebben mede zorg gedragen voor het groot worden van de nodige software die anders vermoedelijk vrij onbekend was gebleven of een onbekende dood was gestorven. En v.w.b. de hele grote jongens, zoals Autocad, die hebben er niet mee verloren, want de gewone mensen die deze cd's kochten, gingen echt geen 16.000 gulden uitgeven voor een Autocad licentie.

Het is net als voor de CD tijd. Toen had je Word Perfect. Die is er ook groot geworden op kantoren door de grote illegale verspreiding ervan op floppy disks. Pas veel later kwam Microsoft met zijn Office en had ook toen nog even tijd nodig om WP van de kantoren te verdrijven.

Bij mij hetzelfde, qua software toch wel een aantal dingen gekocht. De games van toen veel plezier aan beleefd ook. Was gewoon een prachtige tijd toen.
Greetings, Black Tiger.
12
Maxstar schreef: Niks bijzonders hoor, het waren gewoon de CD-boxen van Crazy Bytes, Bits & Bytes en dergelijke. Wie had die nou niet destijds, iedereen had toch wel van die releases.
Dan ben je niet zo'n stouterd als ik dacht. Bij jeweetwel uitgaven dacht ik meteen aan fascinerende natuurdocumentaires enzovoorts. Op de Bazaar stonden per slot van rekening genoeg pronboeren. :wink:

CB en TL had ik ook, B&B wel van gehoord en gezien maar zelf nooit gehad. Collegaatje had toendertijd een sneaky FTP servertje op werk dat op vastgestelde tijden online was om de IMG's te downloaden en nadien te mounten in Virtual CD van Elby. Kopietjes fikken voor anderen heb ik nooit gedaan, had daar ook de hardware niet voor. De profs & freaks hadden van die burn-towers om minstens vier kopieën tegelijkertijd te kweken. Maar daar kon je wel leuke winst mee maken wat @Black Tiger zegt.
Black Tiger schreef:Die illegale cd's hebben mede zorg gedragen voor het groot worden van de nodige software die anders vermoedelijk vrij onbekend was gebleven
Op TL stond daarbij niet alleen cracked software. Free & freemiumware heeft er mede bekendheid door gekregen. Veel titels kwamen op iedere uitgave ook weer terug, voor ontwikkelaars was dit circuit een simpele manier om de software aan de man te brengen.

Dat het prachtige tijden waren, eensch! :Typer:
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”