Plaats reactie
17
Hallo,

Verwijder via de softwarelijst "Dolby Digital Plus Home Theater" eens en kijk of het probleem daarna verholpen is. Deze software is volgens de FRST log (Addition.txt) aanwezig en schijnt soms voor identieke problemen te zorgen zoals jij die ook beschrijft. Zie o.a. dit deze link: https://answers.microsoft.com/en-us/win ... cb2dc19804
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Wat cool dat je dat gevonden hebt want zelfs mijn laptop-type wordt erin genoemd!

Voordat ik dat Dolby-programma verwijder wil ik een system-image-backup maken. Bij chkdsk /f lijkt hij te hangen op 100% complete. Dat "zandlopertje" loopt, als je begrijpt wat ik bedoel. :D Ik weet dat je zo'n opdracht de tijd moet geven maar het is nu een uur of vier. Die interne HD was ook heel goed, dus zo'n lange repair lijkt me onaannemelijk. Zal ik hem resetten en de chkdsk in Veilige Modus doen of nog wachten?
19
Gewoon even afwachten, maar waarom direct de switch /f gebruiken? Je kan beter eerst alleen chkdsk gebruiken als controle, indien er problemen worden gevonden gebruik je de fix functie. Zie deze pagina van Microsoft voor meer informatie.

Indien het commando - echt - blijft hangen, doe na een herstart dan alleen CHKDSK en het volgende.

Download Afbeelding ListChkdskResult naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op ListChkdskResult.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren.
  • In het venster van gebruikersaccountbeheer dat nu verschijnt klik je op JA.
  • Nu verschijnt er een venster met de mededeling, Checking Windows Eventlog Please Wait!.
  • Dit venster sluit vanzelf wanneer de scan gereed is, op OK klikken om dit venster te sluiten is niet noodzakelijk.
  • Vervolgens opent er een kladblokvenster met het logbestand, deze wordt tevens op het bureaublad opgeslagen onder de naam ListChkdskResult.txt
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Maxstar schreef:waarom direct de switch /f gebruiken?
Dat is me zo geleerd op een ander forum. Omdat daarvoor de schijf niet gebruikt kan worden, zou er meer opgeruimd worden en dat heb ik ook gezien aan het log. Als ik me goed herinner ging dat vooral over unused index entries.

Ik wacht nog even. :wait:
21
Ik weet niet welk forum dat was, maar als je eerst CHDSK gebruikt is dat voldoende voor een eerste analyse. De meldingen over "over unused index entries" zeggen niet zoveel, het gaat meer om de verdere informatie in de (event) logs.

Laat het nog even draaien, indien er geen verbetering is voer de stappen in post# 19 uit...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Weet je, ik doe al jaren elke maand een systeem-backup met chkdsk /f en heb dit nog nooit gehad. Ik zal dan doorgaan met chkdsk read only, maar krijg je dan niet een opeenstapeling van die unused index entries want elke maand worden er best veel verwijderd.

Vanochtend was het nog hetzelfde. Ik heb herstart en het log van de chkdsk /f bekeken. Niks aan de hand, geen bad sectors. Log in de bijlage. Ik ben een leek maar het lijkt me dat hij alleen maar is blijven hangen.

Nieuwe chkdsk gedaan zonder switch, log ook in de bijlage. Ik neem aan dat mijn logs dezelfde zijn als via dat programmaatje van jou?

Ik wilde ook nog zeggen dat die audio-problemen begonnen zijn na mijn upgrade naar Win10. In Win8.1 nooit last van gehad. Dat werd ook aangegeven in jouw link in #17.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
23
DieEnDie schreef:(...) maar krijg je dan niet een opeenstapeling van die unused index entries want elke maand worden er best veel verwijderd.
Op zich is dat geen probleem, zie de onderstaande toelichting van Microsoft.

During stage 3, Chkdsk examines each of the security descriptors associated with each file and directory on the volume by verifying that each security descriptor structure is well formed and internally consistent. The percent complete that Chkdsk displays during this phase is the percent of the number of files and directories on the volume that are checked.
https://docs.microsoft.com/en-us/previo ... dfrom=MSDN
DieEnDie schreef:Ik wilde ook nog zeggen dat die audio-problemen begonnen zijn na mijn upgrade naar Win10. In Win8.1 nooit last van gehad.
Daarom ben ik heel benieuwd of het probleem na het verwijderen van die software verholpen is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Ik had nog meer problemen met het maken van de systeemkopie. De sfc gaf aan dat er bestanden waren gerepareerd. Heb het CBS-log opgeslagen. Daarna lukte de backup via Windows niet. Drie keer geprobeerd, met andere externe HD en na herstart. Foutbericht gekopieerd. Ik heb zelf al wel gezocht op de foutcode maar kom er niet uit. Backup via Macrium lukte wel zonder problemen. Ik zit even in dubio. Als ik het audioprobleem heb opgelost, ga ik herinstalleren voor een nieuwe versie voor de vriendin naar wie de laptop dan gaat. Heeft het zin om iets te doen met deze problemen of zijn die snel op te lossen, want anders kunnen we dit beter laten, vinden jullie ook niet?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
25
Aangezien een back-up met Macrium Reflect wel lukt zou ik me niet druk maken over het niet functioneren van een systeemkopie met Windows. Sowieso is dit niet de meest betrouwbare methode en faalt wel vaker, niet alleen bij het aanmaken maar ook bij het herstellen van de systeemkopie.

Indien je toch van plan bent om het systeem opnieuw te installeren, zou ik me ook niet meer focussen op het oplossen van de huidige problemen. Tevens is op dit systeem nog Windows 10 2004 geïnstalleerd die sinds afgelopen december geen updates meer ontvangt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
Maxstar schreef:Sowieso is dit niet de meest betrouwbare methode
Ok, zou je dan adviseren om die helemaal niet meer aan te maken? Dat zou een hoop tijd schelen.
Maxstar schreef:niet meer focussen op het oplossen van de huidige problemen

Maar als ik herinstalleer, komt die Dolby toch ook weer binnen? En ik gebruik de laptop zelf nog, voordat ik herinstalleer.
27
Indien je een volledige systeemkopie maakt met Macrium Reflect, dan is een extra systeemkopie via Windows overbodig. Zelf heb ik die functie in Windows ook nooit gebruikt vanwege (dit soort) problemen.

Wat betreft het opnieuw installeren, ik neem aan dat je dan de meest recente ISO van Windows 10 gebruikt. Dan komt die Dolby software niet automatisch mee, pas wanneer je handmatig allerlei drivers en overige software via de website van de fabrikant installeert.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Macrium: ik doe "image this disk" van de SSD, dat zijn vijf partities waar C: onder valt (met verify-optie aan).
Voor de zekerheid: dat is toch een volledige systeemkopie?
30
Oh shoot, heb net bij Macrium op de desktop gekeken, haha.

In de laptop zit alleen een HD, daarvan vinkt Macrium vier partities aan, waaronder C:. Zie screenshot. Op D: en E: staan persoonlijke bestanden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”