47
Voer nu wederom dit commando uit.
Indien er weer een foutmelding verschijnt gaan we de Servicing Stack even verder bekijken. Voer dan daarvoor het volgende uit.
Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Code: Selecteer alles
DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth
Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
- Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk op de Fix knop
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
49
Hierbij de volgende stap:
Post het bestand met de COMPONENTS hive:
Post het bestand met de COMPONENTS hive:
- Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\config
- Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals. - Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
- Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
51
Hallo,
Stap 1. Volg de onderstaande instructies om Check Disk uit te voeren.
Stap 2. Download ListChkdskResult naar het bureaublad.
Stap 1. Volg de onderstaande instructies om Check Disk uit te voeren.
- Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
- Typ nu het onderstaande commando uit de codebox over.
Code: Selecteer alles
CHKDSK C: /F
- Bij de melding "Would you like to schedule this volume to be checked the next time the system restarts? (Y/N)" druk je op Y.
- Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is, dit proces kan namelijk enkele uren duren.
- Als dit proces gereed is zal het systeem automatisch opnieuw opstarten.
Stap 2. Download ListChkdskResult naar het bureaublad.
- Klik met de rechtermuisknop op ListChkdskResult.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren.
- In het venster van gebruikersaccountbeheer dat nu verschijnt klik je op JA.
- Nu verschijnt er een venster met de mededeling, Checking Windows Eventlog Please Wait!.
- Dit venster sluit vanzelf wanneer de scan gereed is, op OK klikken om dit venster te sluiten is niet noodzakelijk.
- Vervolgens opent er een kladblokvenster met het logbestand, deze wordt tevens op het bureaublad opgeslagen onder de naam ListChkdskResult.txt
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
52
Nadat ik het commando had uitgevoerd en ik Y had geselecteerd gebeurde er verder niks in het CMD scherm. Ik heb toen mijn laptop opnieuw opgestart en mijn opslag werd gecontroleerd stond er. Dit duurde enkele minuten en heb toen ListChkdskResult uitgevoerd en dit is het resultaat:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
53
Prima, doe nu weer het volgende om de onderstaande twee meldingen verder te bekijken.
Code: Selecteer alles
DISM Package Manager: PID=7296 TID=7596 Error in operation: source for package or file not found, ResolveSource() unsuccessful. (CBS HRESULT=0x800f081f) - CCbsConUIHandler::Error
DISM DISM Package Manager: PID=7296 TID=19908 Further logs for online package and feature related operations can be found at %WINDIR%\logs\CBS\cbs.log - CPackageManagerCLIHandler::ExecuteCmdLine
- Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
- Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.
Code: Selecteer alles
copy %windir%\logs\cbs\cbs.log "%userprofile%\Desktop\cbs.txt"
- Op het bureaublad staat nu het bestand cbs.txt.
- Upload cbs.txt naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
55
Windows heeft de logs van gisteren al gearchiveerd, upload even opnieuw de complete CBS map.
- Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
- Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
- Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
- Klik hier op Ja.
- Upload het bestand CBS.ZIP naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
57
De gearchiveerde log liet 53 corrupties zien, hierbij de volgende fix.
Stap 1.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Stap 2. Volg de volgende stappen om de System File Checker van Windows uit te voeren.
Stap 1.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
- Zorg dat SFCFix.exe op het bureaublad staat.
- Download de bijlage SFCFix.ZIP en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
- Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
- Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
- SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
- Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
- Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2. Volg de volgende stappen om de System File Checker van Windows uit te voeren.
- Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
- Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.
Code: Selecteer alles
sfc /scannow
- Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
59
Prima, wat is het resultaat wanneer je dit commando nu opnieuw uitvoert?
Code: Selecteer alles
DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
60
Dit is wat er komt te staan:
Error: 0x800f081f
The source files could not be found.
Use the "Source" option to specify the location of the files that are required to restore the feature. For more information on specifying a source location, see http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=243077.
The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log
Error: 0x800f081f
The source files could not be found.
Use the "Source" option to specify the location of the files that are required to restore the feature. For more information on specifying a source location, see http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=243077.
The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log