Plaats reactie
1
Regelmatig maak ik een complete back up van mijn pc, win 10.
Ik doe dit op een externe schijf (Seagate)
Deze schijf is nu vol. Ik probeer eerdere back ups te verwijderen, maar dat lukt niet.
Ik krijg de melding dat ik alleen als administrator de schijf kan bewerken.
Wat ik ook instel, het lukt niet als administrator in de schijf te komen en verouderde up dates te verwijderen,
Door verwijderen van oude updates krijg ik weer ruimte om nieuwe updates op de schijf te zetten.

Wat moet ik doen?


Groetjes en bedankt.
3
Ik probeer administrator te worden van de externe schijf, zodat ik opgeslagen info kan bewerken en verwijderen. Als het station aanklik met de rechtermuisknop kan ik komen in eigenschappen. Daar vink ik dan administrator aan en dan OK. Maar als ik dan de schijf open en wil deze bewerken, kom ik nergens bij. Krijg dan de melding dat ik als administrator aangemeld moet zijn. En dat lukt mij niet. Hopelijk is duidelijk. :dank:
5
Er staan verschillende back ups op...ik maak die met het programma Acronis True Image. Die kan ik alleen maar verwijderen als ik administrator ben. Dat is het probleem. Hoe maak ik mij administrator, zodat ik de schijf kan bewerken?
9
Bedankt voor je berichtje. Ik heb de link geopend en geprint. Mijn versie is van 2019, dus ik kon de route volgen en het is gelukt! Heb de oude back-ups verwijderd en kan nu een nieuwe maken. Weet ik voor de toekomst hoe ik dat moet doen. Vreemd vind ik wel dat ik dacht de back-up werd overgeschreven, maar maakt telkens een nieuwe opslag, waardoor de schijf snel vol loopt. Ik maak een incrementele back-up, dan werkt hij alleen de wijzigingen bij? Ik denk dan dat er 1 back-up wordt gemaakt en die wordt dan bijgewerkt. Kennelijk doet hij dat niet en slaat telkens een nieuwe op met de laatste wijzigingen. Dan zal ik regelmatig de oude back-up moeten verwijderen.

Nogmaals bedankt voor je hulp.
Groetjes.
10
Graag gedaan.

Je kunt ook regels aanmaken waarmee je bepaalt dat oudere back-ups verwijderd moeten worden als er aan een bepaalde voorwaarde is voldaan.
Hier de handleiding voor ATI 2021 (ik weet niet hoeveel die versie afwijkt van versie 2019): https://www.acronis.com/nl-nl/support/d ... 16143.html
Kijk daar bij Aangepaste schema's en bij Automatische opschoonregels.

Ik heb zelf vroeger gewerkt met Acronis True Image, maar dat is alweer een aantal jaren geleden, dus ik weet niet meer uit het hoofd hoe je een en ander instelt.
Volgens mij had ik destijds geen opschoonregels gemaakt, maar verwijderde ik af en toe oudere back-ups met behulp van het programma Acronis True Image. Dus net zoals jij nu gedaan hebt.

Hier heb je de handleiding voor ATI 2019: https://www.acronis.com/nl-nl/support/d ... n/ATI2019/
Maar in die handleiding zie ik zo snel geen informatie over opschoonregels en dergelijke.
11
Bedankt voor alle moeite. Fijn dat je de links doorstuurt en daar ga ik zeker gebruik van maken. Ik ben blij dat het probleem is opgelost en ik weer back-ups kan maken.
De externe schijf die ik nu gebruik is 500GB, aan de kleine kant dus. Die ga ik vervangen voor een 1TB. Dan heb ik ruimte genoeg.

Nogmaals bedankt en tot ziens..........groetjes.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”