! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Ik heb vorig jaar juni een oudere computer voor thuiswerken ingericht, Windows 10 Home is er toen opnieuw opgezet. Sindsdien nooit problemen gehad maar 11 januari is het misgegaan volgens de IT-medewerker. Hij heeft de computer nagekeken en resets uitgevoerd en dit probleem zou verholpen zijn. Dikke pech, thuis weer hetzelfde probleem.

De volgende dag gelijk gebeld met de IT-afdeling dat het niet is opgelost. Ik kreeg toen als antwoord dat het een prive PC is met Windows 10 Home en ze die niet ondersteunen en ik maar contact moet opnemen met de verkoper van de computer.

Ik BOOS!

Update assistent werkt ook niet, na de herstart gaat alles terug en zit ik weer met het probleem. Hier zie ik wel oplossingen dus hoop ik dat jullie mij ook kunnen helpen.

Mijn CBS map https://gofile.io/d/0O9KY5

Grt Paul
2
Hallo en welkom op het forum,

Stap 1 Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Download de bijlage SFCFix.ZIP en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2 Volg de volgende stappen om de Afbeelding System File Checker van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow
Wanneer de scan gereed is kopieer en plak je het volgende commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

copy %windir%\logs\cbs\cbs.log "%userprofile%\Desktop\cbs.txt"
  • Op het bureaublad staat nu het bestand cbs.txt.
  • Upload cbs.txt naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
De eerste stap is gelukt, bij de tweede krijg ik de boodschap dat de computer herstart moet worden. Dit heb ik twee keer uitgevoerd maar blijf dit bericht krijgen. Ik heb opnieuw opstarten gekozen maar er staat ook de mogelijkheid voor bijwerken en opnieuw opstarten. Zal ik die eens proberen?

There is a system repair pending which requires reboot to complete. Restart Windows and run sfc again.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Er zijn een hoop corrupte/ontbrekende bestanden. Hierbij de volgende fix om het een en ander te herstellen.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Download de bijlage SFCFix.ZIP en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Ook gelukt allebei de updates zijn nu zonder problemen geinstalleerd. Op de plek waar Windows aangaf dat de computer niet geschikt is voor Windows 11 staat nu dat er een optionele kwaliteitsupdate beschikbaar is.

2022-01 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 21H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5010793)

Moet ik die ook installeren?
12
Ja die update kan je ook installeren, maar heeft geen prioriteit als je geen problemen meer hebt, Het is immers een Out-of-band die specifieke problemen verhelpt met een VPN-verbinding in Windows en een issue bij Windows Server Domain controllers.

Als het systeem nu goed werkt zou ik het zo laten. De fix in KB5010793 zal namelijk ook in de volgende LCU voor Windows van a.s. februari zitten. Dus je kan het zo laten en wachten op de volgende - niet optionele - Cumulatieve update 2022-2.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Alles is goed met updates dus laat het maar zo.

Bedankt voor alle hulp ik ga een een donatie doen via mijn paypal, daar staat nog wel wat op voor juliie.

Nogmaals bedankt, grt Paul.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”