! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
16
Zelfde gedrag Maxstar.
Stokt even bij 20%.
Stokt daarna even bij 73%
Loopt vervolgens door naar 100%
En meldt vervolgens dezelfde foutcode
Ik ga nu aan de slag met je laatste instructie
18
Hierbij de volgende fix om een component van de Servicing Stack te herstellen.

Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.

Download SFCFix.ZIP en sla dit bestand ook op het bureaublad op.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Herstart de computer en voer Windows Update opnieuw uit en laat het resultaat weten, indien het mislukt doe dan het volgende.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

copy %windir%\logs\cbs\cbs.log "%userprofile%\Desktop\cbs.txt"
  • Op het bureaublad staat nu het bestand cbs.txt.
  • Upload cbs.txt naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Helaas heeft deze fix (nog) niet gewerkt, de foutmelding [HRESULT = 0x800f0988 - PSFX_E_INVALID_DELTA_COMBINATION] ga ik verder onderzoeken.

Bij deze alvast graag gedaan, ook dit probleem is wel te fixen. Maar dat kost soms wat tijd, zeker bij het doorspitten van enorme logfiles. Wanneer ik weer een nieuwe fix klaar heb kom ik hierop terug. :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Hallo,

Bet betreft hier inderdaad dezelfde foutmelding, maar het probleem is niet identiek. Hier gaat het om een corruptie m.b.t. componenten van de Servicing Stack zo lijkt het.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Download de bijlage SFCFixScript.txt en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFixScript.txt in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Dank je wel
Bij deze het logbestand SFCFix.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
26
Ik heb het vermoeden dat de vorige maandelijkse update (KB5008212) niet correct is geïnstalleerd, probeer deze als eerste eens te verwijderen.

Volg de onderstaande instructies uit om een Afbeelding update van Windows te verwijderen.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandoregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

    Code: Selecteer alles

    wusa /uninstall /KB:5008212
    
  • Indien de melding "De update KB5003214 is niet op deze computer geïnstalleerd." laat dit dan even weten.
  • Wanneer er een andere melding verschijnt maak dan even een screenshot van de melding en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
Rechtsklik op Afbeelding of FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Kopieer en plak het onderstaande in het invoerveld en klik daarna op de knop Bestanden zoeken.

    Code: Selecteer alles

    SearchAll: amd64_microsoft-windows-s..ngstack-onecorebase_31bf3856ad364e35_*
    
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is.
  • Na de scan wordt het logbestand Search.txt aangemaakt (en geopend) vanwaar FRST64.EXE gestart is.
  • Sluit dit logbestand en post het als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”