Plaats reactie
16
Ik heb de cookies van PCW+ en HJT gewist.
Ben benieuwd hoe het inloggen morgen zal verlopen. Maar als dat dan goed gaat, zegt dat nog niet alles. Ik kreeg de genoemde foutmelding sinds ongeveer 3 maanden, echter niet iedere dag, maar ongeveer een keer per week.
We gaan het zien en beleven. In ieder geval bedankt voor je inspanningen! :good:
17
Geen dank, kon ik het maar reproduceren. Nu blijft het een vaag iets?! Wat je ook nog kan proberen is in de URL in de favorieten veranderen van https://www.pcwebplus.nl/phpbb/index.php naar https://www.pcwebplus.nl/phpbb.

Dit zou in principe geen verschil mogen maken, maar je weet maar nooit? :D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Oké, de url van de favoriet PCW+ heb ik gewijzigd in Firefox op mijn desktop pc. Het wordt verder afwachten.
Niet te diep in gaan duiken als ik de enige ben die dit probleem(pje) ervaart.
19
echter ik log me wel in en uit tot nu toe geen problemen gehad en werk met firefox, en ccleaner browser zelfs daar niet?
De oude url eens verwijderen en de url opnieuw kopieren en plakken, zoals maxstar zegt meestal helpt dat ook.
veel suces
20
Ik weet dat @pearl dit probleem ook had, volgens mij @falstring ook vorig jaar of nog eerder. Vandaar dat ik beide even tag om te polsen of zij ook nog hetzelfde probleem ondervinden....
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
iEscape schreef: het is een screenshot omdat ik lui ben, 't is bijna 2022 . . . . :hmm:

Oh LoL, sorry, ik zie nu pas dat het een screenshot was van de post van Porrelaar, ja ik ben quotes gewend dus viel me niet op, sorry. :whistle:
Maxstar schreef: krijg je de voorgaande berichten inderdaad niet te zien in phpBB zoals in XenForo.
;( Nou da's dan echt wel bagger van PHPBB dan. Zeg maar gerust "zoals in andere forum software". Want dat is niet alleen in betaalde software zoals Xenforo of IPB het geval, maar ook in SMF kun je dan gewoon voorgaande berichten zien.
Ik meende me te herinneren dat er ook iets was dat je voorgaande berichten onder je bericht kreeg te zien, ook al zo enorm onhandig, dat is bij pm's misschien, ik weet het niet meer. Maar dit is echt wel een verbeterpunt voor phpbb in elk geval.
Kun jij echter niets aan doen... Maar ik dacht eerst dat het aan de stijl lag.
Greetings, Black Tiger.
22
Black Tiger schreef: Oh LoL, sorry, ik zie nu pas dat het een screenshot was van de post van Porrelaar, ja ik ben quotes gewend dus viel me niet op, sorry.
Geen probleem, nieuwjaar grapje zeg maar . . . :smiley_swinging:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
23
porrelaar schreef: Nadat ik de afbeelding m.b.v. imgdumper heb ingevoegd, moet ik maar liefst drie keer op de Entertoets drukken, wanneer ik tekst onder de afbeelding wil krijgen.
Voor dit probleem heb ik nog steeds geen oplossing kunnen vinden, zodoende stond het nog op het to-do lijstje. Eens in de zoveel tijd kijk ik bij phpBB of er interessante extensies zijn verschenen. Nu kwam ik AutoImage tegen die URL's voor afbeelding kan embedden zonder BBcode. Die extensie heb ik nu geïnstalleerd en lijkt goed te werken.

Je kan nu dus gewoon de URL van een afbeelding in de post plakken (zonder tags) en je hoeft dan geen extra witregels meer toe te voegen om de weergave goed te krijgen. Desalniettemin wil ik het probleem met de [IMG] tag wel oplossen, maar tot die tijd is dit wel een praktische workaround.

Ondanks dat deze extensie de [DEV] status heeft lijkt die probleemloos te werken, op een lokale testomgeving van het forum ben ik geen problemen tegen gekomen. Daarom durfde ik het wel aan om de extensie ook online op het forum te installeren....
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Dit is een test. Ik druk één keer op Enter en daarna voeg ik een afbeelding in. Ik doe dat via imgdumper en kies daar de onderste link: Directe url
https://www.imgdumper.nl/uploads9/62c19 ... s_005_.png
Daarna druk ik weer één keer op de Enter-toets en dan typ ik deze regel...
Ik klik daarna op Volledige bewerker & voorbeeld.

Nee, dat werkt dus niet goed.
Nieuwe poging: ik kopieer de url van imgdumper uit de adresbalk en die plak ik hieronder:
https://www.imgdumper.nl/media.php?id=62c197c6086d0
Hoe ziet dat eruit?

Nee, dat is ook drie keer niks. Dan maar weer als vanouds. Eerst 2 keer op Enter klikken en dan pas de bovenste link van imgdumper plakken:
Afbeelding
Daarna maar liefst 3 keer op Enter drukken om iets onder de afbeelding te kunnen typen.
25
Net voordat je dit bericht plaatste had ik de extensie weer uitgeschakeld - omdat het voor een conflict zorgde met de PostImages extensie. Dus helaas was het geen "tijdelijke" oplossing. Ik ga nu eerst het een en ander lokaal uittesten met een clean install van phpBB en kijken of dat het probleem oplost. Anders maar de BBcode serverside reparsen.

Wordt vervolgd....
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
De IMG tag is hardcoded in bbcode.php en gebruikt <span> voor de weergave, nu zag ik dat de forum stijl in bbcode.html de <div> tag gebruikt. Ik heb dat nu omgezet en dat lijkt de oplossing te zijn, maar ik juich nog niet te vroeg. Vorige keer dacht ik ook een (tijdelijke) oplossingen gevonden te hebben.... :lol:

Tekst test afbeelding
Afbeelding
Tekst test afbeelding

Test 2
Afbeelding
Test 2
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Hieronder komt een afbeelding. Let op, ik druk na het typen van deze regel slechts 1 x op de Entertoets...
Afbeelding
En pal onder de afbeelding typ ik nog een regel. Na het plaatsen van de afbeelding heb ik wederom slechts één keer op de Entertoets gedrukt.

Test 2
Afbeelding
Einde test 2

Test geslaagd! Hoera, problem solved. :good: :goed:
28
@porrelaar Welke editor gebruik jij om de rondjes met 1 en 2 bij de pijltjes te plakken?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
In mijn vorige bericht plaatste ik twee screenshots.
Het eerste screenshot maakte ik op mijn Windows 11 pc met Greenshot. Dat is een gratis en open source screenshotprogramma: https://getgreenshot.org/
En dat is dus de afbeelding met de cijfers en de pijltjes erbij.

Het tweede screenshot in mijn vorige bericht maakte ik op mijn Windows 10 pc die ik het meest gebruik.
Om de een of andere reden werkte Greenshot op een bepaald moment niet meer op die Windows 10 pc. Daarom maak ik op die pc gebruik van een ander screenshotprogramma: Ashampoo Snap 11. Dat programma is niet gratis.
De screenshots die ik maak met Ashampoo Snap krijgen rondom schaduw. Die schaduw zie je niet op dit forum (op andere computerforums wel). Daardoor lijkt het op dit forum net alsof er boven en onder het tweede plaatje een witregel staat, wat niet het geval is.

Als Greenshot goed zou werken op mijn Windows 10 pc, dan zou ik daar waarschijnlijk nog steeds gebruik van maken. Het probleem heeft namelijk niets te maken met Windows 10 an sich, maar met een of andere instelling op die pc.
Op andere Windows 10 pc's werkt Greenshot namelijk perfect.
Persoonlijk vind ik Greenshot echt een aanrader.
30
Een laatste test:
Afbeelding
En een regel tekst er direct onder...

Aha, nu is de schaduw rondom de afbeelding wél zichtbaar. Prima! Dan mankeerde er gewoon wat aan het vorige plaatje.
(Deze laatste afbeelding is dus weer gemaakt met Ashampoo Snap 11. Daarmee kun je nog iets meer dan met Greenshot, maar de mogelijkheden die je met Greenshot hebt zullen voor de meeste mensen voldoende zijn.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”