Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht en wil mijn oude laptop doorgeven aan mijn beste vriendin. Hij doet het nog prima, hoewel ik hem aan de langzame kant vind met het openen van programma's, en misschien kunnen jullie daar ook nog naar kijken, maar het echte probleem is de audio. Die is steeds meer gaan haperen en de laatste weken elke keer als de laptop aan is. Ik weet niet of het een software- of hardwareprobleem is, dus misschien moeten jullie mijn topic verplaatsen.

De audio van een video (maakt niet uit welke video of waar, online of via VLC) doet het perfect....totdat ik iets doe, zoals 5 seconden vooruit- of achteruitspoelen met de pijltjes, of op een andere plek in de video klikken met de muis, of bij schermvullend maken of juist klein maken. Dan valt het geluid voor een groot deel weg. Het 'hele' geluid komt weer terug na een halve minuut of zo. Idem met afspelen van muziekbestanden via MusicBee. Ik heb een test gedaan met een hoofdtelefoon en daarbij was het hetzelfde. Nu gebeurt het elke keer als ik iets met een video/audio doe en is het heel storend geworden.

Graag jullie hulp.
2
Hoi,

We gaan even verder kijken met FRST, zien we direct of er bepaalde codecpacks zijn geïnstalleerd die niet helemaal goed werken.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hier de twee logjes van FRST.

Wat ik ook tegenkwam: CCleaner heeft tegenwoordig een Driver Updater. Die geeft ook een audio driver update aan. Nou heb ik altijd geleerd dat je nooit drivers moet updaten tenzij er een probleem is. Misschien dan nu?

Ook misschien interessant: bij de optionele updates van Win10 staan ook twee updates van Realtek.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Die driver updater van Ccleaner werkt alleen als je de betaalde versie hebt bij mijn weten.
Zet die van Windows eerst uit en haal ze op bij de chipbakkers zelf.
https://www.remosoftware.com/info/nl/au ... indows-10/

Heb ook wel een gratis updater tool maar die zit vol rommel bij installeren, niets daarvan installeren, alleen de tool zelf.
https://www.drvhub.net/

Indien je een Realtek audiocodec gebruikt, met de audio configurator, die niet updaten.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
7
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hier het log. Ik zag dat je veel bestanden hebt verwijderd. Allemaal afval?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Ja, dat klopt. Wat er is verwijderd zijn allemaal achtergebleven items die opgeruimd konden worden. Voer nu Speccy eens uit, dan kunnen we de juiste driver opzoeken en hoef je DriverHub niet te gebruiken - waarbij nogal wat crap meekomt, als je niet voor de aangepaste installatie kiest.


Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
https://thegeekpage.com/fix-sound-stutt ... indows-10/

Indien er veel op de achtergrond bezig is kun die problemen ook krijgen, kijk in opstarten via taakbeheer of er niets mee opstart buiten items voor drivers en voor het AV, waarom je die van Malewarebytes gebruikt?

Daarnaast wil een clouddienst ook problemen geven met onderbrekingen.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
13
De audio deed het een tijdje weer prima, heb even gewacht of het probleem zich nog voordeed maar het gebeurt nog steeds, nu alleen weer af en toe.
pearl schreef:https://thegeekpage.com/fix-sound-stutt ... indows-10/
Het is geen stotteren of een slecht geluid, het volume valt grotendeels terug. Ik ga nu eerst de driver updaten, hopelijk is het daarmee al opgelost.
pearl schreef:Daarnaast wil een clouddienst ook problemen geven met onderbrekingen.
Ik maak geen gebruik van clouds.
14
Het is niet gelukt de nieuwe driver te installeren. Ik heb in Apparaatbeheer de laptop naar het driver-bestand op het bureaublad gestuurd maar krijg dit bericht. Betekent dat dat de nieuwe driver niet geschikt is voor mijn audio-hardware?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Oh, ik heb wat ontdekt. Ik heb de driver van de besturing voor geluid proberen te updaten (zie mijn afbeelding). Ik wilde het opnieuw proberen en zag dat er nog twee andere audio-drivers zijn, voor microfoon en speakers. Ik zal die van de speakers nu proberen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”