! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
31
Ik krijg de volgende melding:

Code: Selecteer alles

C:\WINDOWS\system32>DISM /image:C:\ /cleanup-image /revertpendingactions

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.19041.844


Error: 87

The /Image option that is specified points to a running Windows installation.
To service the running operating system, use the /Online option. For more information, refer to the help by running DISM.exe /Online /?.

The DISM log file can be found at C:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log
32
Hallo,

Open de opdrachtprompt als administrator en voer het onderstaande commando uit. (Staan er in de map winsxs ook nog andere bestanden met de naam pending of reboot met de extensie *.xml?)

Code: Selecteer alles

ren c:\windows\winsxs\pending.xml pending.old
Herstart de computer en probeer dan opnieuw de SystemFile Checker uit te voeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
33
Bij het uitvoeren van de code als administrator,krijg ik de volgende foutmelding

Code: Selecteer alles

C:\WINDOWS\system32>ren c:\windows\winsxs\pending.xml pending.old
Toegang geweigerd.

De enige xml-bestanden in de map C:\Windows\WinSxS , zijn: pending.xml en migration.xml

Welk commando moet ik uitvoeren voor de SystemFile Checker?
34
Hallo,

De System File Checker is nu nog niet nodig, vanwege de foutmelding wil ik eerst even de volgende registersleutel bekijken.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    REG QUERY "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RebootPending" /s > "%USERPROFILE%\Desktop\REG-Export.txt"
  • Voeg het bestand REG-Export.txt als bijlage aan het volgende bericht toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
35
Ik krijg de volgende foutmelding nadat ik als administrator in cmd de code heb uitgevoerd:

Code: Selecteer alles

C:\WINDOWS\system32>REG QUERY "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RebootPending" /s > "%USERPROFILE%\Desktop\REG-Export.txt"
ERROR: The system was unable to find the specified registry key or value.
36
Hallo,

In het register is in ieder geval geen pending reboot entry aanwezig. Voer de volgende Fixlist uit om pending.xml te laten hernoemen.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de Fix knop
  • Voeg (fixlog.txt) weer toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
37
  • FRST.exe als als administrator uitgevoerd.
  • Fixlog.txt staat in de bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
39
Wederom FRST.ex als administrator uitgevoerd.
Fixlog.txt staat in de bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
40
Mooi, nu is het wel gelukt. Herstart de computer en voer de System File Checker uit.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
42
Dit is inderdaad helemaal goed gegaan nu, er zijn ook reparaties uitgevoerd. Plaats wederom een kopie van de CBS-map om te bekijken wat er gerepareerd is.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar http://www.filedropper.com of GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
45
Helaas... de downloads zijn mislukt:
  • Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 20H2 (2): De installatie is mislukt op ‎3-‎12-‎2021 - 0x800706ba
  • KB4023057: Bijwerken voor Windows Serviceonderdelen bijwerken: De installatie is mislukt op ‎3-‎12-‎2021 - 0x800706ba
  • 19 november 2021-KB5007289 Cumulatieve updatevoorbeeld voor .NET Framework 3.5 en 4.8 voor Windows 10, versie 2004, Windows Server, versie 2004, Windows 10, versie 20H2, Windows Server, versie 20H2 en Windows versie 21H11: De installatie is mislukt op ‎3-‎12-‎2021 - 0x800706be

CBS-file via downloadlink:
https://gofile.io/d/8Xdzh0
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”