Plaats reactie
1
Hallo,

Mijn laptopje is aan het updaten en zie twee mogelijkheden.

Optionele kwaliteitsupdate beschikbaar
2021-11 Preview cumulatieve update voor Windows 10 Version 21H2 voor systemen op basis van x64 (KB5007253)

Deze pc voldoet momenteel niet aan de minimale systeemvereisten voor het uitvoeren van Windows 11
Bekijk de details en kijk of er dingen zijn die u kunt doen in de pc-statuscontrole van de app.

Laptop opnieuw opgestart en nu is de melding bij de groene pijl weg, daar staat nu de melding oranje pijl.
De melding bij de bruine bleef staan. Snap dat want dit is een oud beestje, en nu?

Vragen?
1. Kan ik de melding van Windows 11 wegklikken?
2. Kan ik de onderdelenupdate naar Windows 10. versie 21H2 installeren of komt Windows 11 er dan ook vanzelf op?

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel.

Afbeelding
3
Hallo,

De eerste 5 updates kan installeren.

De Optionele kwaliteitsupdate hoeft nog niet.

De melding van Windows 11 kan je via dat x weg klikken omdat je pc daar niet klaar voor is.

De Onderdelenupdate naar Windows 10 versie 21H2 kan je ook downloaden en installeren.
Hierdoor blijft je Windows 10 gewaarborgd voor nieuwe updates en dat geld nog tot 2024.(zeker)

Hier meer over de verschillende updates Updates.

ps. zorg wel altijd voor een goede back-up voor je een versie update doet.



Hier en daar wordt wel een oplossing geboden om de systeemeisen te omzeilen maar dat raad ik niet aan, hier waarom niet Windows 11 geschrikt
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Bedankt!

Ik wil geen Windows 11 ook niet via een omweg, wil alleen zeker weten dat-ie niet met 21H2 meeliftte. Die melding heb ik weggegklikt en staat nu rechts bovenin het scherm. Daar mag Windows verder zeuren dat mijn laptopje niet geschikt is.

Optionele updates installeer ik NOOIT, dit is door de computertoko waar deze laptop is gekocht stellig afgeraden. Maar die winkel is gesloten en verledentijd dankzij de coronacrisis. Nu dus maar digitaal hulp zoeken, zodoende zit ik hier.

21H2 doe ik later, hebben jullie hier nog een verklaring voor?
Yvette80 schreef:Laptop opnieuw opgestart en nu is de melding bij de groene pijl weg, daar staat nu de melding oranje pijl.
6
Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel, maar vergeef me mijn onkunde als het chaotisch overkomt.

Updates komen hier automatisch binnen en laat ik buiten gebruikstijden installeren, Windows heeft daar een handig knopje voor. Updates die in een apart vakje staan en waarbij je eerst zelf op downloaden en installeren moet klikken doe ik alleen als het om een Onderdelenupdate gaat.

De update bij de groene pijl installeer ik nooit.
De update bij de oranje pijl installeer ik wel, maar als het mij het beste uitkomt. Een vrije zaterdagmiddag bijvoorbeeld.

Volg je me nog? De update bij de groene pijl was gisteren ineens weg en daar stond ineens het vakje met de oranje pijl. De update bij groene pijl heb ik niet laten installeren maar kwam ook niet meer in beeld.
Helemaal buiten mijn schema om heb ik de update bij de oranje pijl laten installeren en gekozen direct opnieuw op te starten.

Dit ging allemaal vlotjes. Nu het grappige de update van de groene pijl die ineens foetsie was is weer terug.

Snappie snappie snap, wie snapt dit nog?


Afbeelding
7
Hallo,

Onkunde maakt niet uit hoor en het word me duidelijk.

Waarschijnlijk is na de "gewone" updates en de herstart de update bij de groene pijl toegevoegd aan de maandelijkse update (een soort van goed gekeurt).
De updates verlopen volgens een bepaalde volgorde als de ene is geïnstalleerd kan pas de volgende enz.

Dus dat is allemaal netjes gegaan hoor.
En net wat je zegt neem altijd even de tijd voor een versie update.

Dus hoe je het doet is goed, ook al lijkt het chaotisch ;D
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Yvette80 schreef:Optionele updates installeer ik NOOIT, (...) 21H2 doe ik later, hebben jullie hier nog een verklaring voor?
Yvette80 schreef:Laptop opnieuw opgestart en nu is de melding bij de groene pijl weg, daar staat nu de melding oranje pijl.
Hallo,

In dit topic heb ik al iets geschreven over de verschillende updates voor Windows. In bericht #1 van dit topic zie je dat er meerdere updates in de wachtrij staan, de belangrijkste is KB5007186. Dit is de maandelijkse LCU (Laatste Cumulatieve Update) die Microsoft op Patch Tuesday uitrolt.

Aanvullend rolt Microsoft maandelijks een preview-LCU uit, die krijgt iedere gebruiker een week of wat eerder. Meestal in week 3 of 4 van de voorgaande maand. De optionele kwaliteitsupdate kan je negeren. Dit is immers een eerste versie van de daadwerkelijke LCU die op Patch Tuesday wordt uitgebracht. Zie hier de updategeschiedenis van Windows.

LCU's zijn cumulatief (ook de preview versies), die volgen elkaar dus op. Daarom zag je KB5007253 al gereed staan.

KB5007253 is namelijk uitgebracht voor de volgende versies van Windows:
  • Windows 10 - 19041.1387 - 20H1
  • Windows 10 - 19042.1387 - 20H2
  • Windows 10 - 19043.1387 - 21H1
  • Windows 10 - 19044.1387 - 21H2
Dat je na de installatie van KB5007186 de optionele update KB5007253 niet meer zag klopt. Want de eerste update met prioriteit was de onderdelenupdate 21H2. Die update gaat nog voor, daarom zie je na het installeren van 21H2 weer de preview KB5007253.

Die update is namelijk niet geïnstalleerd, wacht maar tot c.a. 9 december dan zie je de preview update niet meer. Je zal dan een nieuwe cumulatie update aangeboden krijgen met een ander KB-nummer die je weer in de updategeschiedenis van Microsoft kan vinden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”