Plaats reactie
1
Ik was plots mijn vorige bericht kwijt!
Heb nog deze 2 logbestanden als bijlagen toe te voegen!
Bedankt voor jullie hulp met het uitlezen van deze logbestanden!
Carla
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hartelijk dank voor uw waardevolle reactie en hulp!
Ik heb uw aanwijzing opgevolgd en stuur in de bijlage het Fixlog bestand toe.
Mijn laptop is na al deze handelingen wel wat sneller geworden, maar ik vraag me af of ik nog iets aan snelheid kan winnen.
Moet ik misschien nog iets anders doen?

Ik heb nog de volgende vragen:
- Ik heb CC Cleaner Free Trial op mijn PC geïnstalleerd staan. Is het misschien verstandig om dit programma te verwijderen? Met een ander programma te vervangen? Zo ja, welke?
- Is het raadzaam om een van de volgende programma's nog uit te voeren? AdwCleaner, Hitman Pro, Emisoft Emergency Kit, Eset Online Scanner?
- Is het raadzaam om G-data virusscanner te verwijderen en er iets anders voor in de plaats te gebruiken? Zo ja, welke virusscanner / internet security software raad u me aan?
In taakbeheer zie ik dat G-data Filesystem Monitor Service 420MB geheugen in beslag neemt.

Duizendmaal dank voor uw geweldige hulp!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
1. CCleaner (gratis) kan je in principe blijven gebruiken om periodiek tijdelijke bestanden te verwijderen. Maar gebruik niet de register cleaner, dat is niet nodig en zorgt eerder voor problemen dan dat die goed doet.
2. AdwCleaner kan je gebruiken als er ongewenste software aanwezig is, maar dat is niet het geval. HitmanPro, Emisosoft en ESET gebruik je als je het vermoeden van een andere infectie hebt.
3. G Data kan inderdaad de boel vertragen, als de licentie binnenkort afloopt zou ik die inderdaad verwijderen.

Daarna zou ik Windows 8.1 Pro upgraden naar Windows 10, dat kan nog steeds gratis en zal je tot oktober 2025 nog updates ontvangen. In Windows 10 voldoet Windows Defender als primaire beveiliging prima en heb je geen andere antivirus nodig. Ter controle kan je ESET eens laten scannen.

Download Afbeelding de esetonlinescanner.exe.
  • Dubbelklik erop om het te starten.
  • Klik op Computerscan
  • In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
  • In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
  • Klik op Scan starten
  • De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
  • Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
  • Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.
Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", sla dit bestand als "EsetScanLog.txt" op het bureaublad op.
Klik nu op Doorgaan.
Voeg dit logbestand (ook) als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik ben geweldig door jullie geholpen!
Nog één vraagje: waar kan ik gratis van Windows 8.1 naar Windows 10 upgraden? Op Microsoft.com kost het maar liefst € 145,00 ! Is er een andere weg?
7
Beste Maxstar!

Hier ben ik weer! Ik heb meermaals geprobeerd om Windows 10 te installeren, maar ik
krijg steeds aan het einde van de installatie een klein venster met de
mededeling: _installatie van Windows 10 is mislukt!
(geen foutcode,niks!)
Ik heb alles gedaan, inclusief de voorbereidingen, zoals geschreven
stond.
Vandaag weer aan de slag gegaan:
- externe harde schijf losgekoppeld
- eerst CCleaner gebruikt
- daarna schijfopruiming gedaan
- toen MediaCreation tool gedraaid en daarna Esetonline laten draaienGeen problemen gevonden!
- uiteindelijk met downloaden en installatie van Windows 10 begonnen.
Aan het einde van de installatie weer de melding:
“installatie van Windows 10 is mislukt!”

Wat kan het probleem zijn en is dit ook op te lossen?
Ik heb een officiële Windows 8.1 versie!

Dank voor je wijze raad en ondersteuning!

Vriendelijke groet,
Carla Davis
9
Dank voor je snelle reactie! Heb zojuist meermaals gecheckt, maar kan alleen het 1e bestand vinden, waarvan ik je de bijlage toestuur.
De bestanden 2 en 3 zijn niet te vinden.
Dank voor je hulp!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\INF.
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand setupapi.dev en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand setupapi.dev.zip naar GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Ik hoop dat ik het juist gedaan heb!
Ik zag 2 soorten setupapi.dev. bestanden staan.
De setupapi.dev.2015.... stond blauw opgelicht tussen de bestanden. Een hyperlink? Belangrijk?
Heb ze maar allebei toegevoegd....
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Ja dit is helemaal prima, dit soort logs kunnen nogal groot zijn. Vandaar de optie voor het uploaden bij GoFile.

Stap 1. Volg de volgende stappen om de Afbeelding System File Checker van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    sfc /scannow
    
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.

Stap 2. Volg de volgende stappen om Afbeelding DISM van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

    Code: Selecteer alles

    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”