Plaats reactie
1
Ik werk op mijn desktop met Windows 10 Education versie 21H2, software verkregen via mijn werkgever (idem Office-software).
Op 17 oktober stelde ik vast dat de Microsoft Defender Antivirus functie voor offline scannen van bestanden niet meer werkte. Steeds verschijnt een schermpje met de boodschap "Pagina niet beschikbaar. Uw IT-beheerder heeft de toegang tot bepaalde onderdelen van deze app beperkt."
Ik paste alle mogelijke instructies toe om deze Antivirus-software weer in te stellen, maar dat lukt niet, om de eenvoudige reden dat in de Windowsbeveiliging in het configuratiescherm ook het 'antivirus'-schildje verdwenen is. I.p.v. de zeven onderdelen staan er nog slechts zes.
Dus nam ik - begin november - contact op met de IT-expert van mijn school. Na lang zoeken - hij 'nam de computer over' - kon ook hij de oplossing niet vinden, maar was geïntrigeerd en zou verder navraag doen. Helaas heb ik intussen nog niets vernomen.
Daarom stelde ik ook de MS-community de vraag, maar daar verwijst men mij eveneens naar mijn IT-beheerder.
Ik heb intussen de updates van MS nagegaan, en er zou een omvangrijke gebeurd zijn op 12 oktober. Maar als ik mijn updates controleer, blijken die allemaal correct verlopen te zijn.
Werd misschien al iemand van u ook met dit probleem geconfronteerd? Of weet iemand een (eenvoudige) oplossing?
Waarvoor mijn dank bij voorbaat.
Afbeelding
2
Hallo en welkom op het forum,

Meestal heeft dit probleem te maken met policy restricties, voer het volgende eens uit.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”