Plaats reactie
1
Beste forumleden, ik worstel al enige tijd met een lastig probleem in Thunderbird. Het gebeurt af en toe (lang niet altijd) dat als ik een nieuwe map aanmaak, verder niets meer met die map kan doen. Verwijderen lukt niet altijd, soms wel maar dan staat hij in de prullenbak, en zodra ik Thunderbird weer opstart wordt diezelfde map weer op de originele plek gezet (en blijft ook in de prullenbak staan). Andere keren lukt verwijderen überhaupt niet, ook verplaatsen gaat dan niet. Af en toe krijgt de mapnaam ineens een rare toevoeging, zoals 8c6f26cf. Zulke mappen kan ik ook niet meer openen, de mails die daarin staan zijn dus niet meer terug te halen. Het wijzigen van de naam om die rare toevoeging weg te halen lukt dan ook niet.
Ik werk veel met mappen en submappen, maar in flink wat submappen komen dit soort rare mappen inmiddels voor.
Ik heb begrepen dat dat met mijn Thunderbird profiel te maken kan hebben. Mij is al geadviseerd om bij een niet geopende Thunderbird naar die profielmap in Verkenner te gaan en alle bestanden te verwijderen. Start je Thunderbird dan weer op dan maakt Thunderbird automatisch een nieuw profiel aan. Je moet dan wel eerst opnieuw inloggen in Thunderbird en ik heb die inloggegevens al lang niet meer. Hoe ik dus mijn email server aan Thunderbird moet koppelen in dat geval is me ook een raadsel. Bovendien is het niet bekend of ik dan met het verwijderen van het oude profiel ook alle e-mails en mappen verwijder. Ik zou ook mijn adresboeken kwijt kunnen raken. Voor mij dus veel te riskant en waanzinnig omslachtig.

Weet iemand hier een oplossing voor? Hoe kom ik van die geblokkeerde mappen en e-mails af? Is dat een bug die sommigen van jullie herkennen? Of doe ik zelf iets fout?

Met vriendelijke groet,
Leo
2
volgens support van mozilla kan je thunderbird herstellen, zie instructie: https://support.mozilla.org/nl/kb/wat-m ... ce-service
maak wel eerst een backup van je huidige thunderbird opslag in c;\gebruikers\jouwnaam\appdata\local\thunderbird en c:\gebruikers\jouwnaam\appdata\roaming\thunderbird.
na herstel de pc écht herstarten aldus: ga start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten'
helpt dat allemaal niet, meld dan in je volgende bericht minstens: windowsversie en of je een pop- of een imap-account hebt
overigens, je inloggegevens hebben niks met thunderbird van doen: die kan je achterhalen bij je internetprovider
3
NB ik zie dat in pchelpforum al uitgebreid geholpen wordt/bent met dit probleem.:mad:
het tegelijkertijd posten in verschillende fora is niet alleen not done, de gebruiksregels van vrijwel alle fora verbieden dit.
4
Hallo falstring, Ik heb je aanwijzingen gevolgd maar kom er niet uit. Ik heb een backup gemaakt en de link naar de supportpagina die je me stuurde gevolgd en de aanwijzingen daar uitgevoerd. Dat blijkt na heropstarten van de laptop niets op te leveren.
Ik heb een pop-account en gebruik Windows 10.

Dat dit onderwerp ook aan de orde is geweest bij PCHelpforum is mij bekend, maar ik zou niet weten waarom ik eenzelfde vraag niet aan meerdere fora zou mogen stellen. PCHelpforum gaf in eerste instantie geen transparant antwoord op mijn vraag, en kwam pas met een suggestie over de brug toen ik uit onvrede daarover dezelfde vraag al bij PCWebplus had gepost. PCHelpplus kwam wel met een oplossing, maar bij het opstarten van mijn computer vanmorgen was de oude situatie met corrupte mappen weer automatisch hersteld. Sommige administrators bij PCHelpforum zijn zo vaag en onvolledig in hun antwoorden dat ik daar geen wijs uit kan worden, en als je dat aangeeft reageren ze heel vervelend. Niet echt een prettig forum daar. Ik maak dan de keuze om het ergens anders nog eens te proberen in de hoop op een antwoord dat ik wel begrijp en het probleem ook echt oplost. Ik vind het raar dat dat "not done"zou zijn.
Om er dan zo'n boos icoontje bij te plaatsen begrijp ik niet. Wat is daar nou het nut van? Ik vraag om hulp, niet om een tik op de vingers.

Met vriendelijke groet,
Leo
5
kijk, dat ik een beetje boos was is niet onbegrijpelijk: je besteedt tijd aan zo'n vraag, zoekt een paar dingen op, probeert het simpel en bruikbaar op te schrijven, en als je dan verder surft blijkt er al het nodige gedaan te zijn, en daarvan maakte je geen melding. dus....
deze fora worden door vrijwilligers bemand, we zijn geen commerciële toestand. en dus lijkt me de regel 'geen dubbelposts' een heel redelijke eis.
de mensen die er op pchelpforum mee bezig zijn geweest kennen je probleem en weten nu NIET dat hun oplossing niet werkt.
ondeskundigheid kan je ze niet verwijten, en het was logisch geweest als je bij hun verder was gegaan, en niet op ander forum wellicht hetzelfde werk nog eens over laat doen.
6
Hallo,
leonardo1958 schreef: Ik vind het raar dat dat "not done"zou zijn.
Cross-posting op meerdere forums wordt vooral gezien als dubbel werk. Ook kunnen adviezen die elkaar kruisen averechts werken om tot een oplossing te komen. Vandaar dat het plaatsen van een probleem op meerdere fora als ongewenste wordt gezien. Wanneer je hier verder geholpen wilt worden, laat dan op het andere forum bijvoorbeeld een berichtje achter dat het topic gesloten mag worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Maxstar en falstring, ik ben echt niet van plan om als ik ergens niet goed geholpen word dan toch met die persoon verder te moeten gaan, vooral niet als die persoon niet te doorgronden antwoorden geeft op mijn vragen, en heel vervelend reageert als ik aangeef zijn antwoord niet te hebben begrepen. Ik vind dat het me vrij staat om in dat geval elders hulp te zoeken. Ik ben niet gebonden aan een administrator of één enkel forum, vooral niet als ik door die persoon of dat forum op een vervelende manier behandeld word.

Ik wil graag een oplossing voor het probleem dat ik meld, ik zit niet te wachten op dit soort discussies.

Ik geef het op om door middel van een forum een oplossing te zoeken. Ik ga morgen wel naar een computerwinkel, daar word je tenminste geholpen zonder allerlei verwijten aan je broek te krijgen.
8
leonardo1958 schreef: Ik vind dat het me vrij staat om in dat geval elders hulp te zoeken.
Dat is ook je goed recht, het is ook absoluut geen persoonlijk verwijt hoor. Van @falstring en mij meer een algemene opmerking want als helper is het ook handig om bijvoorbeeld de voorgeschiedenis te weten van wat er allemaal al is geprobeerd. Maar goed deze discussie kunnen we hiermee afronden.
leonardo1958 schreef: Je moet dan wel eerst opnieuw inloggen in Thunderbird en ik heb die inloggegevens al lang niet meer. Hoe ik dus mijn email server aan Thunderbird moet koppelen in dat geval is me ook een raadsel.
Over welke inloggegevens heb je het hier precies, dat is mij niet helemaal duidelijk?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”