Plaats reactie

Overweeg jij een hardware-upgrade voor Windows 11?

Ja, ik ben toch toe aan een nieuw systeem.
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Ja, Ik wil graag de laatste versie van Windows gebruiken. (Geen stemmen)
Nee, mijn systeem is wél geschikt maar Windows 11 laat ik voorlopig voor wat het is.
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Nee, Windows 10 bevalt goed en is tot 2025 te gebruiken.
Totaal aantal stemmen: 9 (60%)
Anders.... (zie reactie)
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Totaal aantal stemmen: 15
31
Vermoed dat Microsoft eerst de Windows 10 21H2 gaat aanbieden/uitrollen.
Na herstart van de pc, nadat Windows 10 21H2 update proces helemaal is voltooid, zal een ‘melding’ verschijnen bij Windows Update dat een pc (die voldoet aan de hardware eisen van Microsoft) geschikt is voor Windows 11 met een actieve Downloaden en installeren klik link.

Morgen zal @abbs ons vrolijk vertellen :guitar: :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
34
Dat kun je zo interpreteren, maar een andere interpretatie van 'momenteel' is ook mogelijk. Stel dat jouw computer nu aan bijna alle eisen voldoet: ook TPM 2.0 is aanwezig, maar nog niet ingeschakeld in UEFI. Dan voldoet die pc momenteel niet aan alle systeemvereisten voor Windows 11. TPM 2.0 moet immers nog ingeschakeld worden.

Of Microsoft in de toekomst soepeler met de systeemvereisten zal omgaan is koffiedik kijken. Nu erg verontwaardigd reageren op de in veler ogen hoge systeemeisen heeft weinig zin. We krijgen immers nog zo'n 4 jaar ondersteuning in de vorm van updates voor Windows 10 op onze 'verouderde' computers.

Ik kan me voorstellen dat abbs het leuk vindt om nu al aan de slag te gaan met Windows 11. Wanneer een van mijn 4 computers geschikt zou zijn voor Windows 11, dan zou ik daar ook Windows 11 op zetten. Nee, niet op de computer die ik dagelijks gebruik voor van alles en nog wat, waaronder mijn bankzaken. Ik ben geen early adopter. Toen Windows 10 uitkwam (op 29 juli 2015), heb ik een paar dagen later al de gratis upgrade naar Windows 10 uitgevoerd op mijn testcomputer. Op de computer die ik dagelijks gebruik heb ik die upgrade een jaar uitgesteld.

Mijn nieuwste computer is een Lenovo laptop die ik in juni 2017 kocht. Iets meer dan 4 jaar oud dus. En al te oud voor Windows 11 vanwege de processor van de 6de generatie: Intel Core i7 6600U @ 2.50GHz.
35
Je kan het inderdaad ook interpreteren als bijna geschikt, wanneer bijvoorbeeld TPM niet enabled is. Zo had ik het nog niet bekeken... :D
porrelaar schreef: Of Microsoft in de toekomst soepeler met de systeemvereisten zal omgaan is koffiedik kijken.
Die geruchten zijn er al wel, in juni liet Windows Latest het volgende weten. Dus mogelijk zullen er systemen die nu niet geschikt zijn later alsnog Windows 11 kunnen draaien. Al met al is en blijft het afwachten hoe een en ander zich gaat ontwikkelen. Ik heb in ieder geval geen compatibel systeem met Intel CPU's uit de vierde generatie. Windows 11 draait hier enkel in een VM (Insider en RTM).
Microsoft is now open to lowering minimum requirements for Windows 11

However, following the outrage, Microsoft is going to reconsider its CPU requirements.

Intel’s seventh-generation chips and AMD Zen 1 CPUs may be supported in future based on feedback from Windows Insiders and partners. However, Microsoft plans to test things out first with its Insider Program before lowering minimum CPU requirements.

Today’s preview build is apparently available for those with the 7th-gen processor too and Microsoft will revise some of those Windows 11 CPU requirements based on the data from beta testing. If the performance is good enough, support for 7th Intel and AMD Zen 1 CPUs will be added later this year.

However, Microsoft is currently not planning to support Intel’s sixth-generation chips and older.
https://www.windowslatest.com/2021/06/2 ... indows-11/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
36
Intel’s seventh-generation chips and AMD Zen 1 CPUs may be supported in future based on feedback from Windows Insiders and partners.
Had al zo'n vermoeden dat ze nog wat lager zouden gaan. Een 7de generatie heb ik dan wel, maar nog steeds geen haar op mijn hoofd want volgens mij heeft mijn moederbord ook geen TPM 2.0. Maar zelfs al had hij die. We gaan wel over als het niet anders kan.
D.w.z. ik kan een bepaalde game niet spelen zonder W11 of iets van W11, of het is tijd voor een nieuwe pc (eind 2023 dacht ik).
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 11”